Ταχιάος: Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθεί εγκαίρως, τον Φεβρουάριο του 2026 - iefimerida.gr

Ταχιάος: Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθεί εγκαίρως, τον Φεβρουάριο του 2026

O υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος
O υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος / Φωτογραφία: Eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αναγκαία η επιτάχυνση της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών για τα έργα, μέσω μιας νέας στρατηγικής, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.

«Το BIM (Building Information Modeling) δεν συνδυάζεται μόνο με το πώς σχεδιάζεις ένα έργο, αλλά και πώς διοικείς ένα έργο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Νίκος Ταχιάος στο συνέδριο με θέμα «Το ΤΕΕ στην πρώτη γραμμή του Ψηφιακού Μετασχηματισμού», που διεξάγεται στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταχιάος: H Γραμμή 4 του Μετρό, έργο το οποίο σχεδιάστηκε και θα λειτουργεί με BIM

Αναφέρθηκε ειδικότερα στη Γραμμή 4 του Μετρό, έργο το οποίο σχεδιάστηκε και θα λειτουργεί με BIM, ενώ συμπλήρωσε ότι δυσκολότερη είναι η υιοθέτηση τέτοιου είδους τεχνολογιών από μικρότερες εταιρείες.

Ο κ. Ταχιάος επισήμανε την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών υιοθέτησης των νέων τεχνολογιών μέσω μίας νέας συγκεκριμένης στρατηγικής. Επιπλέον, ανέφερε την ανάγκη πιστοποιήσεων, ενώ ανέλυσε τις δυνατότητες που δημιουργούν οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως το Βόρειο Τμήμα του Ε65 (Καλαμπάκα - Γρεβενά), αλλά και τα έργα στον ΒΟΑΚ, με συμπληρωματικά έργα οδικής ασφάλειας στα υφιστάμενα έργα του αυτοκινητόδρομου.

Όπως είπε, «στόχος είναι συγκεκριμένα τμήματα, που αντιστοιχούν σε χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, να τα υλοποιήσουμε».

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, οι πόροι περιορίζονται για οδικά έργα από την ΕΕ, ενώ δεν ευνοούνται έργα στο αστικό περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθεί εγκαίρως, τον Φεβρουάριο του 2026»

Όπως είπε, το Μετρό της Αθήνας σχεδιάζεται για το 2029. Είναι ένα έργο που έχει μία πορεία, ωστόσο η εταιρεία έχει ζητήσει από τον ανάδοχο αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα.

Το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθεί εγκαίρως, τον Φεβρουάριο του 2026. Τον Αύγουστο παραδίδεται το οδικό έργο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, ενώ συμπλήρωσε ότι οι εργασίες στο Flyover υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς και αναμένεται να επιταχυνθούν περαιτέρω.

Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε επίσης στις εγγενείς αδυναμίες του σιδηροδρόμου, λέγοντας ότι ο ΟΣΕ είχε μείνει σε μία παλαιότερη εποχή. Η ανάταξη του σιδηρόδρομου είναι μία δύσκολη άσκηση, είπε.

«Eάν είχε ολοκληρωθεί ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός θα ήταν αδύνατον να λάβει χώρα η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ»

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, εάν είχε ολοκληρωθεί ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός, το Κτηματολόγιο, τα Πολεοδομικά και Χωροταξικά Σχέδια, θα ήταν αδύνατον να λάβει χώρα η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Νέα έργα του ΤΕΕ: Η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο του ψηφιακού μετασχηματισμού», ήταν το θέμα που ανέλυσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός.

Όπως είπε, ως ΤΕΕ προσπαθούμε να έχουμε ως βασική προτεραιότητα το BIM και τις σύγχρονες τεχνολογίες, ενώ προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε τη δύναμη της αδράνειας, που επικρατεί στη χώρα.

«Όλα τα έργα που ξεκίνησε το ΤΕΕ θα τελειώσουν» δήλωσε ο κ. Στασινός, επισημαίνοντας ότι «ή θα τα κάνει το Επιμελητήριο ή δεν θα τα κάνει κανείς».

Όπως είπε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, δουλεύουμε για να έχουμε ολοκληρώσει τα έργα μας μέχρι το 2026. Για εμάς δεν αλλάζει κάτι από τη συνέχιση ή μη του Ταμείου Ανάκαμψης. Ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι ο χρόνος, καθώς εάν δεν κάνεις αυτό που λες στον χρόνο που λες, σε ξεπερνάει η εποχή, είπε και έκανε γνωστό ότι υπό υλοποίηση βρίσκονται έργα από το ΤΕΕ που αφορούν 9-10 υπουργεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον κ. Στασινό, εξίσου σημαντικό κομμάτι του έργου είναι αυτό της συντήρησής τους. Τέλος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ επεσήμανε ότι μπορούμε να ζούμε ανθρώπινα και με σχεδιασμό στο καλύτερο «οικόπεδο» του κόσμου, βελτιώνοντας και καθιστώντας το παραγωγικό μας μοντέλο βιώσιμο.

Συντονιστής της συζήτησης ήταν ο δημοσιογράφος Βαγγέλης Μανδραβέλης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ