Σακελλαροπούλου: Εγκαινίασε έκθεση στο Γεωργικό Μουσείο [εικόνες] - iefimerida.gr

Σακελλαροπούλου: Εγκαινίασε έκθεση στο Γεωργικό Μουσείο [εικόνες]

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου εγκαινίασε έκθεση στο Γεωργικό Μουσείο
Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου εγκαινίασε έκθεση στο Γεωργικό Μουσείο / Φωτογραφία: Γραφείο Τύπου ΠτΔ-ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για «κοιτίδα φύλαξης και συντήρησης της ιστορικής μας μνήμης», έκανε λόγο η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, εγκαινιάζοντας έκθεση του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η έκθεση έχει πλήρη τίτλο «1920 - 2020 Κρίσεις - ΑντιΚρίσεις - ΣυγΚρίσεις. Μια διαδρομή 100 χρόνων με εναλλαγές ανάπτυξης και κρίσης - Το παράδειγμα της γεωργίας» και διοργανώνεται με αφορμή τον εορτασμό των 100 ετών ιστορίας του Πανεπιστημίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τον χαιρετισμό της, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας αναφέρθηκε στους πρωτεργάτες της αγροτικής μεταρρύθμισης του 1917-18, οι οποίοι, υπό την καθοδήγηση του Ελευθερίου Βενιζέλου και του Αλέξανδρου Παπαναστασίου, οραματίστηκαν και υλοποίησαν την αναβάθμιση της γεωπονικής εκπαίδευσης, συστήνοντας την Ανωτέρα Γεωπονική Σχολή, με έδρα τον Βοτανικό. Υπενθύμισε επίσης, ότι το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, όπως το αποκαλούμε πλέον, το τρίτο κατά σειρά αρχαιότητας πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας μετά το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, κλήθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα να αποδώσει στην κοινωνία μας γεωπόνους ικανούς να καθοδηγήσουν τον Ελληνα αγρότη και να βοηθήσουν στην γεωργική ανάπτυξη, όπως όριζε και ο κανονισμός του.

Φωτογραφία: Γραφείο Τύπου ΠτΔ-ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Φωτογραφία: Γραφείο Τύπου ΠτΔ-ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ

«Το νεοϊδρυθέν όμως πανεπιστήμιο ήρθε αντιμέτωπο με τις βίαιες αλλαγές που του επιφύλασσε η Ιστορία: ο εθνικός διχασμός και η Μικρασιατική Καταστροφή δυστυχώς επηρέασαν την ομαλή λειτουργία του και τα πρώτα βήματα ήταν δύσκολα μέσα σε μια διαιρεμένη και καθημαγμένη Ελλάδα, που αναζητούσε 'οίκαδε' το νέο της οικονομικό πρόσωπο. Το ίδιο αρνητικό πρόσημο κόμισε η γερμανική Κατοχή και ο εμφύλιος σπαραγμός που ερήμωσαν την ελληνική ύπαιθρο. Καιροί δίσεκτοι που ταλάνισαν το εκπαιδευτικό ίδρυμα, όπως και τους αποφοίτους του, οι οποίοι εκείνα τα 'πέτρινα χρόνια' προσπαθούσαν να συνδράμουν με ελάχιστα μέσα τον χειμαζόμενο γεωργό», πρόσθεσε η Πρόεδρος.

Φωτογραφία: Γραφείο Τύπου ΠτΔ-ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Φωτογραφία: Γραφείο Τύπου ΠτΔ-ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, τόνισε, δεν πρέπει να λησμονούμε την ευεργετική για την αγρότες μας γεωργική πολιτική των κυβερνήσεων του Ελευθερίου Βενιζέλου και, μεταπολεμικά, τη μεγάλη ώθηση που έδωσε στη γεωπονική επιστήμη και την ελληνική γεωργία το σχέδιο Μάρσαλ. Οπως είπε, «οι μεγαλύτεροι ίσως θα θυμούνται με πόση ενάργεια είχε απαθανατίσει ο φακός των κινηματογραφικών επικαίρων την εκφόρτωση μηχανημάτων, ζώων και λιπασμάτων από τα αμερικανικά εμπορικά πλοία στους λιμένες του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και την προώθησή τους στην στερημένη ενδοχώρα, όπου η γενιά των πατεράδων και των παππούδων μας ακόμη έσπερναν, όργωναν και θέριζαν όπως τα χρόνια του Ησιόδου».

Φωτογραφία: Γραφείο Τύπου ΠτΔ-ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Φωτογραφία: Γραφείο Τύπου ΠτΔ-ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ

Ακολούθως, ανέφερε ότι μεταπολεμικά, όταν τελικά επιτεύχθηκαν οι στόχοι των νέων γεωπόνων, με την αρωγή φυσικά της Πολιτείας και αργότερα των προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης - στόχοι σημαντικοί, όπως η άνθηση των στρεμματικών αποδόσεων, η εντατικοποίηση της καλλιέργειας, η επέκταση των καλλιεργούμενων εδαφών, η χρήση των νέων τεχνολογιών στο χωράφι - η εικόνα της ελληνικής υπαίθρου, όπως και το προφίλ του Έλληνα αγρότη, άλλαξαν άρδην.

«Οι αγανακτισμένοι κολίγοι που απαθανάτισε η γραφίδα του Καραγάτση, οι ξωμάχοι με τα σκαμμένα πρόσωπα που αποτύπωσε ο φωτογράφος του Θεσσαλικού κάμπου, Τάκης Τλούπας, και ζωγράφισε με πάθος ο Δημήτρης Γιολδάσης, ανήκουν πια στον χώρο της τέχνης. Η γεωπονική εκπαίδευση βοήθησε να γίνουν όλες αυτές οι αναπαραστάσεις τεκμήρια της συλλογικής μνήμης, ιστορικό αφήγημα μάλλον, παρά ρεαλιστική αποτύπωση της εποχής μας», σημείωσε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, η κυρία Σακελλαροπούλου συνεχάρη τους συντελεστές της έκθεσης και ιδιαίτερα την επιμελήτριά της, αρχαιολόγο-ιστορικό τέχνης Λουΐζα Καραπιδάκη, με την πεποίθηση πως το έργο τους στο Γεωργικό Μουσείο δεν μας γνωρίζει απλώς ένα ακόμη δραστήριο εκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας, αλλά και μια κοιτίδα φύλαξης και συντήρησης της ιστορικής μας μνήμης.

Φωτογραφία: Γραφείο Τύπου ΠτΔ-ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Φωτογραφία: Γραφείο Τύπου ΠτΔ-ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Κατερίνα Σακελλαροπούλου ΠτΔ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ