Ρέππας για δυστύχημα Τεμπών: «Καθοριστικός ο ανθρώπινος παράγοντας» - iefimerida.gr

Ρέππας για δυστύχημα Τεμπών: «Καθοριστικός ο ανθρώπινος παράγοντας»

Ο Δημήτρης Ρέππας στην εξεταστική για τα Τέμπη
Ο Δημήτρης Ρέππας στην εξεταστική για τα Τέμπη / Intime-ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με την κατάθεση του πρώην υπουργού Μεταφορών της κυβέρνησης Παπανδρέου (περίοδος 2009-11) Δημήτρη Ρέππα, συνεχίστηκαν οι εργασίες της εξεταστικής επιτροπής για το δυστύχημα των Τεμπών.

Στην κατάθεσή του ο κ. Ρέππας, παραδέχθηκε πως ο ανθρώπινος παράγοντας (σ.σ. σταθμάρχης) ήταν καθοριστικός για το δυστύχημα, ωστόσο προσδιόρισε και άλλους παράγοντες που επέδρασαν σε αυτό όοπως, η απουσία της τηλεδιοίκησης και η μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 για τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η έννοια του ρουσφετιού πολλές φορές είναι πολύ ευρύχωρη. Εδώ ακολουθήθηκε μια διαδικασία. Πράγματι δεν έπρεπε να επιλεγεί. Όλα αυτά όμως δεν μπορώ να τα καταθέσω εγώ κατηγορηματικά. Το ζήτημα είναι ότι δεν έπρεπε να είναι σε αυτή τη θέση», είπε αναφερόμενος στον μοιραίο σταθμάρχη.

«Ίχνος αυτοκριτικής για τις πολιτικές ευθύνες της περιόδου»

Σε ανακοίνωσή τους πάντως, κύκλοι της ΝΔ, επισημαίνουν πως ο κ. Ρέππας, εμφανίστηκε στην επιτροπή χωρίς «ίχνος αυτοκριτικής για τις πολιτικές ευθύνες που βαραίνουν τον ίδιο, κατά την περίοδο 2009-2011 όταν ήταν υπουργός Μεταφορών και Υποδομών». Όπως λένε «ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, με ευκολία κατηγόρησε την παρούσα κυβέρνηση για καθυστέρηση στην αποκατάσταση του κέντρου τηλεδιοίκησης στη Λάρισα «ξέχασε» όμως ότι ο ίδιος ως πολιτικός προϊστάμενος του ΟΣΕ δεν προχώρησε κανένα έργο για την προώθηση του συστήματος αυτού, ούτε «θυμήθηκε» ότι η παρούσα κυβέρνηση ολοκλήρωσε τη σύμβαση 717, η υλοποίηση της οποίας εκκρεμούσε σχεδόν για μια δεκαετία.

«Με προκλητικό τρόπο, ο κ. Ρέππας υπερασπίστηκε με πάθος τη θητεία του και την κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, αφήνοντας ωστόσο αναπάντητο το ερώτημα γιατί δεν έκανε τίποτα ώστε να προωθήσει τα έργα ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ της περιόδου 1985-2000 τα οποία δεν παραδόθηκαν υποστηρίζοντας πως σε εκείνη την περίπτωση οι επεκτάσεις συμβάσεων ήταν δικαιολογημένες», επισημαίνουν χαρακτηριστικά και προσθέτουν: «ο κ. Ρέππας κράτησε μια στάση άμυνας και επίθεσης η οποία αποτελεί έμμεση ομολογία και παραδοχή των παραλείψεων η αναφορά του στη σύμβαση 112/2006 GSMR 2, που δεν ολοκληρώθηκε, καθώς ακυρώθηκε από τον τότε Υπουργό λόγω της υπόθεσης siemens όπως και για τη σύμβαση 10004/2007/που έμεινε στον αέρα καθώς δεν υπήρχε η υποδομή».

«Ο αρχιτέκτονας την εξαθλίωσης του ΟΣΕ που μείωσε κατά 50% την περίοδο 2010-11 το προσωπικό σιδηροδρόμου τα βρήκε όλα καλώς καμωμένα πάρα το γεγονός πως από 5.151 εργαζόμενους, ο Οργανισμός βρέθηκε με μόλις 2350. Η μείωση του προσωπικού έφερε αλυσιδωτά προβλήματα μεταξύ των οποίων η εγκατάλειψη συντήρησης των ακριβά αγορασμένων συστημάτων ασφαλείας. Είναι ενδεικτικό ότι μόλις έληξε η θητεία του κ. Ρέππα, άρχισε η διαδικασία δημοπράτησης για την ανάταξη και αναβάθμιση των συγκεκριμένων συστημάτων, δηλαδή το αντικείμενο της 717, κάτι που θα ήταν περιττό εφόσον η συντήρηση γινόταν κανονικά. Παρόλα αυτά ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, βρήκε «λογική» τη μείωση του προσωπικού εκείνη την περίοδο υποστηρίζοντας πως το σύνολο των εργαζομένων ήταν 5.151 και μετατάχθηκαν 2.800, ενώ υποστήριξε ότι το προσωπικό ασφαλείας ήταν ελαφρώς μειωμένο λόγω περικοπής τμήματος του δικτύου και αναστολής λειτουργίας. Ούτε λόγος, βέβαια, για το γεγονός ότι η αναστολή λειτουργίας γραμμών στην Πελοπόννησο αντιστοιχεί σε μόλις 20% του δικτύου ενώ η μείωση προσωπικού επί των ημερών του άγγιξε το 50%. Αυτή η αναντιστοιχία, δικαίως εγείρει ζητήματα ασφαλείας, που όμως δεν φάνηκε να συγκινούν τον πρώην υπουργό ο οποίος επέλεξε σε όλη τη διάρκεια της μαραθώνιας κατάθεσής του να αποτινάξει κάθε σκια ευθύνης από πάνω του», σημειώνουν οι ίδιοι κύκλοι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ πάντως, τονίζουν τη σημασία της παραδοχής Ρέππα πως μέχρι το 2019 λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα αλλά και πως η πρόσληψη του σταθμάρχη δεν ήταν αξιοκρατική.

Οι εργασίες της εξεταστικής συνεχίζονται την Τετάρτη, με την κατάθεση του Μιχάλης Χρυσοχοΐδη (υπουργός τη περίοδο 2013-15) και Παναγιώτη Θεοφανόπουλο (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ 2010-2016)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ