fbpx Πόλεμος για τους σημαιοφόρους -Θα επιλέγονται οι καλύτεροι λέει η Κεραμέως, επιμένει στην κλήρωση ο ΣΥΡΙΖΑ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕ

Πόλεμος για τους σημαιοφόρους -Θα επιλέγονται οι καλύτεροι λέει η Κεραμέως, επιμένει στην κλήρωση ο ΣΥΡΙΖΑ

Πόλεμος Κεραμέως ΣΥΡΙΖΑ για τους σημαιοφόρους
15|10|2019 | 17:16
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ SOOC.GR

Πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή την απόφαση της υπουργού να επιλέγονται οι σημαιοφόροι στις παρελάσεις, οι καλύτεροι μαθητές.

Οπως δήλωσε στη Βουλή η κ. Κεραμέως η επιλογή του σημαιοφόρου με βάση την επίδοση αποτελεί ένα κίνητρο για τους μαθητές.

«Αξίζει οι μαθητές μας να προσπαθούν να βελτιώνονται και όχι να επιδιώκουν να είναι τυχεροί στη ζωή τους. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε ως κυβέρνηση. Με τη διάταξη που φέρνουμε σήμερα, αλλάζει ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων για κατάθεση στεφάνου στα Δημοτικά σχολεία. Εφεξής, από τη φετινή σχολική χρονιά, η επιλογή τους θα γίνεται με βάση την επίδοσή τους το προηγούμενο σχολικό έτος, δηλαδή με βάση την επίδοσή τους στην Ε΄Δημοτικού. Ο στόχος είναι η επιβράβευση της προσπάθειας και η παροχή κινήτρου για τη βελτίωση των επιδόσεων», είπε η υπουργός.

Οι δηλώσεις έρχονται μετά την απόφαση του ΣτΕ που έκρινε συνταγματική την κλήρωση των σημαιοφόρων, που είχε θεσμοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ ώστε να μην υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα στους μαθητές. Η κ. Κεραμέως σχολίασε την απόφαση σημειώνοντας:

«Ο τομέας του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε ότι είναι απόφαση κόλαφος για τη ΝΔ. Κόλαφος γιατί; Κρίνει αυτή η απόφαση ότι η επιλογή βάσει της επίδοσης είναι αντισυνταγματική; Όχι βέβαια. Λέει ότι η Πολιτεία και δη η Βουλή έχει δυνατότητα να ορίζει τα κριτήρια επιλογής σημαιοφόρου. Το μόνο που έκανε η απόφαση ήταν να πει ότι δεν ήταν αντισυνταγματική η προηγούμενη ρύθμιση», είπε η υπουργός. Και επέμεινε: «Ναι στην ισότητα ευκαιριών και δη στην ισότητα ευκαιριών στην Παιδεία. Άλλο όμως η ομοιότητα. Δεν είμαστε όλοι όμοιοι και οφείλουμε να επιβραβεύσουμε την προσπάθεια και να δώσουμε κίνητρα προκειμένου τα νέα παιδιά να ξεπερνάνε κάθε μέρα τον ίδιο τους εαυτό».

Επιμένει στην κλήρωση ο ΣΥΡΙΖΑ

Με γραπτή δήλωσή τους ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και η αναπληρώτρια Μερόπη Τζούφη επικρίνουν τη συνολική στάση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, υποστηρίζοντας ότι «αναζητεί διέξοδο από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει».

Οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισημαίνουν πως η «επιμονή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στη μη σύγκληση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπως επίσης και η απόφαση – κόλαφος του ΣτΕ για τη σημαία, έπληξαν την εικόνα της συμπαθούς, νομικά καταρτισμένης και με δημοκρατικές ευαισθησίες Υπουργού».

Δεν μιλήσαμε τυχαία για λογική Βουρβόνων, αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους. Η Δημοκρατία και η κοινοβουλευτική τάξη έχουν κανόνες και τους τελευταίους μήνες επισημαίνουμε μια σειρά από αντιθεσμικές και αντιδημοκρατικές πρακτικές. Η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αποτελεί το βασικό βήμα διαλόγου της εθνικής αντιπροσωπείας. Και δυστυχώς δεν έχει συνεδριάσει ούτε μια φορά για θέματα παιδείας, παρά το γεγονός ότι κρίσιμες τροπολογίες και διατάξεις – με αμιγώς εκπαιδευτικό περιεχόμενο – κατατίθενται σε νομοσχέδια άλλων Υπουργείων.

Από τη δική μας μεριά, προφανώς και θα προσέλθουμε στο διάλογο, αρκεί να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο του και να μην αποτελέσει άλλοθι ή δικαιολογία για την αδρανοποίηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών και την παράκαμψη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, τη σύγκληση της οποίας ζητούμε εκ νέου. Με δεδομένη την απόφαση του ΣτΕ, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να αποσύρει τη διάταξη για τη σημαία και να δώσει εντολή ώστε οι σημαιοφόροι να επιλεγούν με κλήρωση και συμμετοχή όλων των μαθητών και των μαθητριών βάσει του ισχύοντος πλαισίου.

ΣΧΟΛΙΑ