Προσωπικά απάντησε ο Χάρης Δούκας στην κριτική της παράταξης Μπακογιάννη «Αθήνα Ψηλά», που κατηγορεί το δήμο Αθηναίων ότι εγκαταλείπει τον εμβληματικό χώρο του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ στους Ψυρρή.
Ο δήμαρχος Αθηναίων τιτλοφορεί την ανάρτησή του «Όταν το θράσος συναντά την υποκρισία», στην οποία ουσιαστικά επιστρέφει την κατηγορία περί εγκατάλειψης του συγκεκριμένου χώρου και κατηγορεί τη διοίκηση Μπακογιάννη ότι είχε προβεί σε σύμβαση μίσθωσης αφού είχε χάσει τις εκλογές.
Παράταξη Μπακογιάννη: Η δημοτική αρχή Δούκα αποσύρεται από κάθε σχέδιο αξιοποίησης του ΕΜΠΡΟΣ
Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της δημοτικής αντιπολίτευσης «Αθήνα Ψηλά». Σε αυτή, η πλευρά του Κώστα Μπακογιάννη σημειώνει: «Η δημοτική αρχή Δούκα, με σημερινή εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, καταγγέλλει τη σύμβαση για το θέατρο Εμπρός στου Ψυρρή και αποσύρεται από κάθε σχέδιο αξιοποίησης του ιστορικού κτιρίου. Μια απόφαση που σηματοδοτεί την πλήρη εγκατάλειψη ενός εμβληματικού δημόσιου χώρου και φέρει καθαρά τη σφραγίδα του δημάρχου».
«Το Εμπρός πέρασε στον Δήμο Αθηναίων το 2023, έπειτα και από απαίτηση των κατοίκων της περιοχής και ύστερα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, με στόχο την αποκατάσταση και επαναλειτουργία του ως σύγχρονος και ζωντανός πολιτιστικός χώρος. Μάλιστα τότε είχε ψηφίσει υπέρ της απόφασης η παράταξη του ΠΑΣΟΚ», συνέχιζε στην ανακοίνωση η παράταξη Μπακογιάννη.
Δούκας: Στόχος του Μπακογιάννη να μεταφέρει την ευθύνη σε εμάς
Απαντώντας στην παραπάνω ανακοίνωση, ο κ. Δούκας υποστηρίζει πως «στις 28/3/2022 ο κ. Μπακογιάννης ενέκρινε αρχικά σύμβαση μίσθωσης με την ΕΤΑΔ για το θέατρο “EΜΠΡΟΣ”. Τελικά, υπέγραψε τη σύμβαση μίσθωσης 20 μήνες μετά, την 1η Νοέμβρη του 2023, όταν πια είχε χάσει τις εκλογές και λίγο πριν λήξει επίσημα η θητεία του».
Προσθέτει πως «Όλη αυτή την περίοδο το θέατρο “EΜΠΡΟΣ” τελούσε υπό κατάληψη (!!) όπως αποδέχτηκε στην ίδια τη σύμβαση μίσθωσης. Μοναδικός στόχος ήταν να μεταφέρει δολίως και με σκοπιμότητα την ευθύνη που δεν ανέλαβε στη δική μας δημοτική αρχή».
Ο δήμαρχος Αθηναίων κατηγορεί τον προκάτοχό του ότι «δημιούργησε μια αχρείαστη δαπάνη για τους δημότες σε βάθος 20ετίας κι ενώ ο Δήμος Αθηναίων διέθετε ήδη αρκετούς φορείς για την πολιτιστική δραστηριότητα της πόλης (Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», Θέατρο Λυκαβηττού, Θέατρο Καλουτά κ.α.)».
«Τα κροκοδείλια δάκρυα του κ. Μπακογιάννη δεν πείθουν κανέναν. Ούτε το θράσος του να κουνάει το δάχτυλο στη σημερινή Δημοτική Αρχή», καταλήγει ο κ. Δούκας.
Συνέχεια της κόντρας στο Δημοτικό Συμβούλιο
Το θέμα κυριάρχησε και στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το απόγευμα της Δευτέρας.
Ο Κώστας Μπακογιάννης κατηγόρησε ευθέως τη δημοτική Αρχή ότι «ευλογεί την κατάληψη» και τόνισε πως με τις ενέργειές της «μικραίνει την πόλη και τη γυρίζει σ' ένα κακό παρελθόν της».
«Σήμερα ο δήμαρχος δίνει την ευλογία του στη συγκεκριμένη κατάληψη. Πουθενά, σε καμία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα δεν συναντάμε ένα θέατρο να είναι υπό κατάληψη με τις ευλογίες του δήμου», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μπακογιάννης.
«Ο δήμαρχος Αθηναίων ή κάποιος άλλος εκ μέρους του δήμου, έκατσε στο ίδιο τραπέζι με τους καταληψίες. Του είπαν 'όχι' και είπε 'ευχαριστώ πάρα πολύ, γεια σας' κι αυτό συνιστά πολιτική; Αυτό συνιστά σοβαρή και συγκροτημένη αντιμετώπιση της πόλης; Νισάφι πια με το 'για όλα φταίει ο Μπακογιάννης'. Κατά τη διάρκεια της μετάβασης, που και ο ίδιος ο κ. Δούκας έχει πει δημοσίως ότι συνεργαστήκαμε εξαιρετικά, είχε γραφείο μέσα στον δήμο κι έβλεπε κάθε ημερήσια διάταξη. Όχι μόνο δεν διαφώνησε για το ΕΜΠΡΟΣ, αλλά η παράταξή του και οι εκλεγμένοι της παράταξής του, οι οποίοι τώρα βεβαίως δεν μιλάνε, ψήφισαν υπέρ», σημείωσε ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων και νυν επικεφαλής της δημοτικής αντιπολίτευσης.
Ο κ. Δούκας, ο οποίος εισηγήθηκε την πρόωρη καταγγελία της μίσθωσης για το ιστορικό κτίριο του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ, αναφέρθηκε στη χρονική στιγμή και τον τρόπο με τον οποίο η προηγούμενη δημοτική Αρχή προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης με την ΕΤΑΔ, λέγοντας μεταξύ άλλων:
«Στις 28/3/2022, η διοίκηση Μπακογιάννη ενέκρινε αρχικά σύμβαση μίσθωσης με την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου για την παραχώρηση του ιστορικού θεάτρου EΜΠΡΟΣ στον δήμο Αθηναίων. Όμως έκτοτε αδιαφόρησε. Και θυμήθηκε όλως τυχαίως μετά από 1,5 χρόνο να υπογράψει τη σύμβαση στη 1/11/2023, όταν πια είχε χάσει τις εκλογές και λίγο πριν παραδώσει τη δημοτική Αρχή. Όλη αυτή την περίοδο, το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ τελούσε υπό κατάληψη, όπως αποδέχτηκε στην ίδια τη σύμβαση μίσθωσης ο κ. Μπακογιάννης. 'Αρα, ο κ. Μπακογιάννης, ουδόλως ενδιαφερόταν για τη χρήση του θεάτρου EΜΠΡΟΣ από τον δήμο».
Στη συνέχεια ανέφερε: «Η σημερινή δημοτική Αρχή επιχείρησε παρ' όλα αυτά, να βρει μια λύση για τη λειτουργία του θεάτρου EΜΠΡΟΣ. Στόχος μας ήταν να σταματήσει η κατάληψη και να αξιοποιηθεί το θέατρο ως χώρος ελεύθερης δημιουργίας και πολιτισμού, με προγραμματική σύμβαση με ένα κοινωνικό-πολιτιστικό φορέα. Αυτό δυστυχώς, δεν κατέστη δυνατόν, χωρίς την ευθύνη του δήμου. Οι εισαγγελικές αρχές είναι ενήμερες για την κατάληψη του EΜΠΡΟΣ. Ο δήμος Αθηναίων τις διευκόλυνε όταν διέταξαν έρευνα για την κατάσταση του κτιρίου».