Πλακιωτάκης: Η ελληνόκτητη ναυτιλία διασφαλίζει την ευρωπαϊκή και παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια και επάρκεια - iefimerida.gr

Πλακιωτάκης: Η ελληνόκτητη ναυτιλία διασφαλίζει την ευρωπαϊκή και παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια και επάρκεια

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης / Φωτογραφία: ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ-EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τον στρατηγικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας, ιδιαίτερα στην παρούσα ενεργειακή κρίση, ανέδειξε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Μιλώντας στις εργασίες του επιχειρηματικού - επενδυτικού Φόρουμ του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου «Συνεργασία Ελλάδας - Γαλλίας 2.0: Επενδύοντας στο μέλλον», που πραγματοποιείται στο Παρίσι, ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι «η ελληνόκτητη ναυτιλία διασφαλίζει την ευρωπαϊκή και κατ' επέκταση την παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια και επάρκεια».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περαιτέρω, τόνισε πως η Ελλάδα, εδώ και δεκαετίες, παραμένει η πρώτη παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και ανέφερε αναλυτικά: «Είναι χαρακτηριστικό πως τα διαχειριζόμενα από την Ελλάδα πλοία ανέρχονται σήμερα στο ιστορικό υψηλό των 5.100 πλοίων. Η Ελλάδα ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας, το 59% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σχεδόν το 1/3 των πετρελαιοφόρων, το 1/4 των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Εντυπωσιακά είναι επίσης τα ποσοστά στα LNG, περίπου το 23%, τα lpg στο 14% και στα πλοία μεταφοράς χημικών προϊόντων πετρελαίου 15%. Περίπου 9% του παγκοσμίου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων».

Πλακιωτάκης: Η προσαρμοστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας έχει μετατρέψει τα προβλήματα σε ευκαιρίες

Ειδική αναφορά έκανε στους τρεις διεθνείς διαγωνισμούς για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων της χώρας, όπου στους δύο υπάρχει προσωρινός ανάδοχος, στο λιμάνι της Καβάλας και στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Εν συνεχεία, επισήμανε τη σημασία ενός ισχυρού ναυτιλιακού cluster.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες που βρίσκονται εγκατεστημένες στην Ελλάδα είναι περίπου στις 1.500, σημείωσε και συμπλήρωσε πως υπάρχουν κι άλλες 3.600 ναυτικές εταιρείες που διαχειρίζονται μικρότερα πλοία. Σε αυτό το πλαίσιο, ανέδειξε τη συμβολή της ναυτιλίας και στην αντιμετώπιση της απασχόλησης, με 200.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στον χώρο της ναυτιλίας.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις «πρωτοφανείς προκλήσεις» που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, αναφερόμενος στην πανδημία και στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Μάλιστα, διαμήνυσε πως η Ελλάδα έπαιξε καθοριστικό ρόλο και σε διεθνές, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. «Καταφέραμε να δημιουργήσουμε ασφαλείας διαδρόμους» τόσο για τα πλοία όσο και για τους ναυτικούς, επεξήγησε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε στην προσαρμοστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας. «Έχει μετατρέψει τα προβλήματα σε ευκαιρίες» ανέφερε. Επίσης, ανέδειξε τον «πρωταγωνιστικό ρόλο» που παίζει η ελληνική ναυτιλία στον τομέα της απανθρακοποίησης, χαρακτηρίζοντάς την ως τη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυτιλία εδώ και πάνω από έναν αιώνα. Αναφερθείς στις σχέσεις Ελλάδας και Γαλλίας, ο κ. Πλακιωτάκης είπε πως είναι δύο χώρες που ενώνονται με δεσμούς φιλίας, αλληλοεκτίμησης και αλληλοϋποστήριξης. Αναδεικνύοντας τη σημασία του Φόρουμ, είπε πως αποτελεί μια ακόμα σημαντική ευκαιρία για να ενδυναμωθούν περαιτέρω οι διμερείς σχέσεις στον οικονομικό και στον βιομηχανικό τομέα.

Πλακιωτάκης: Η Ελλάδα προστατεύει και τα ευρωπαϊκά σύνορα

Εξίσου, ειδική μνεία έκανε στο Ελληνικό Λιμενικό, σημειώνοντας πως μία από τις σημαντικότερες αρμοδιότητες είναι η φύλαξη των θαλασσίων συνόρων της Ελλάδας, που είναι ευρωπαϊκά σύνορα. Αυτό είναι ένα μήνυμα που το σύνολο της Ευρώπης θα πρέπει να το συνειδητοποιήσει, ότι η Ελλάδα προστατεύει και τα ευρωπαϊκά σύνορα. Επιπροσθέτως, είπε πως «έχουμε καταφέρει τα τελευταία χρόνια να μειώσουμε τις μεταναστευτικές ροές περισσότερο από 80%», διαμηνύοντας πως η θάλασσα έχει θαλάσσια σύνορα.

Τέλος, ο Γιάννης Πλακιωτάκης χαιρέτισε την πρωτοβουλία για τη σύσταση και δημιουργία ναυτιλιακής επιτροπής του Ελληνογαλλικού Επιμελητηρίου και την υπογραφή του συμφώνου συνεργασίας με τη Maritime France, εκφράζοντας την ελπίδα η Επιτροπή αυτή να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την δημιουργία συνεργιών, ανταλλαγή ιδεών και την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών συνεργασιών. Ξεκαθάρισε πως το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στηρίζει αυτή την πρωτοβουλία και διαβεβαίωσε πως θα σταθεί αρωγός στο έργο της.

Σημειώνεται πως το ελληνογαλλικό επιχειρηματικό-επενδυτικό φόρουμ διοργανώνουν στο Παρίσι από κοινού, το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό Επιμελητήριο Παρισίων και η ελληνική κυβέρνηση. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που εγκαινιάστηκε το 2020 με στόχο τη διεύρυνση της ελληνογαλλικής συνεργασίας σε σειρά κρίσιμων τομέων της οικονομίας και την προώθηση κοινών εγχειρημάτων μεταξύ ελληνικών και γαλλικών εταιρειών. Ενδεικτικά, στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή συμμετέχουν επιχειρήσεις από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας, των κατασκευών, της φαρμακοβιομηχανίας, της τεχνολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ