Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πραγματοποίησε τα εγκαίνια του έργου των 65 χιλιομέτρων από Καμίνια-Πύργο, του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου.
«Σήμερα, για λογαριασμό ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδος, αλλά και τον νοτίων νησιών των Επτανήσων, κλείνουμε μία εκκρεμότητα, η οποία έρχεται από το βαθύ παρελθόν και διορθώνουμε μία διαχρονική αδικία, που τόσο πολύ ταλάνισε και ταλαιπώρησε τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδος. Και πράγματι σήμερα είναι μία μέρα χαράς, ικανοποίησης, συγκίνησης, αλλά και ευθύνης απέναντι σε αυτά τα οποία πρέπει να γίνουν από δω και στο εξής», τόνισε ξεκινώντας την ομιλία του, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης των 65 χιλιομέτρων, από τα Καμίνια της Αχαΐας έως τον Πύργο της Ηλείας, του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου, που πραγματοποιήθηκε απόψε, κοντά στο Αλποχώρι, του Πύργου, ενώ τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου, από τα Καμίνια έως το Μιντιλόγλι της Πάτρας, είναι προγραμματισμένο να δοθούν στην κυκλοφορία στα τέλη Νοεμβρίου.
Διότι, όπως πρόσθεσε ο πρωθυπουργός, «ο δρόμος αυτός, μας ταλαιπώρησε διαχρονικά πολύ» και συνέχισε: «Θυμάμαι, όταν για πρώτη φορά βρέθηκα στην Ηλεία σε προεκλογική ομιλία στον Πύργο το 2019 και ανέλαβα τότε την δέσμευση ότι θα ξεμπλέξουμε το κουβάρι αυτής της πολύ προβληματικής εργολαβίας και θα ολοκληρώσουμε τον δρόμο Πάτρα - Πύργος, δεν ήξερα και ο ίδιος την συνθετότητα του εγχειρήματος το οποίο κληθήκαμε να αναλάβουμε. Και με πολύ μεγάλη προσπάθεια όλων όσοι βρέθηκαν στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, από τους υπουργούς μέχρι τους υπηρεσιακούς παράγοντες, βρισκόμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να βλέπουμε αυτόν τον πολύ όμορφο δρόμο, όπου θα δοθούν πια στην κυκλοφορία επίσημα αύριο στις 12:00 το μεσημέρι τα 65 από τα 75 χιλιόμετρα, για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε και τα τελευταία 10 χιλιόμετρα ανήμερα της μεγάλης γιορτής του Αγίου Ανδρέα, στις 30 Νοεμβρίου. Τότε θα παραδοθεί και το τελευταίο κομμάτι, ώστε να ολοκληρώσουμε αυτόν τον τόσο σημαντικό αυτοκινητόδρομο, για την ασφάλεια των επιβατών, την ασφάλεια των μεταφορών, αλλά και την σημασία που έχει για τον πρωτογενή τομέα».
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι «σκεφτόμουν πως πίσω από τα στατιστικά και από τους αριθμούς που καθημερινά ο παραχωρησιούχος θα βλέπει και θα μετράει, κρύβονται πολλές και θα κρύβονται πολλές μοναδικές ανθρώπινες ιστορίες» και συμπλήρωσε: «Ο αγρότης, ο οποίος θα πρέπει να ξεκινήσει μία μέρα χειμώνα νωρίς το πρωί ή βράδυ για να πάει τα προϊόντα του από την περιοχή εδώ μέχρι την Πάτρα, ο φοιτητής, ο οποίος θα χρειαστεί και αυτός να αξιοποιήσει αυτόν το δρόμο, ο επισκέπτης, ο οποίος θα έρθει από την Αθήνα με την κατεύθυνση την Κυλλήνη για να απολαύσει τις όμορφες παραλίες της Ηλείας, ή για να κατευθυνθεί προς τα νησιά του Ιονίου, δηλαδή την Κεφαλονιά και την Ζάκυνθο, οι πιλότοι μας της πολεμικής αεροπορίας, οι οποίοι θα ξυπνούν χαράματα πολλές φορές και αυτοί για να φτάσουν στις σημαντικές βάσεις του Αράξου και της Ανδραβίδας, ώστε να επιτελέσουν την αποστολή τους. Όλοι αυτοί πια θα αισθάνονται ότι θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα δρόμο, όχι απλά γρήγορο, αλλά πρώτα και πάνω από όλα ασφαλή».
Σε αυτό το σημείο ο Κυριάκος Μητσοτάκης επεσήμανε ότι «σήμερα, αν κάτι μπορούμε να πούμε και αν κάτι μπορώ και εγώ να προσθέσω σε όλα όσα ειπώθηκαν είναι να θυμηθούμε αυτούς οι οποίοι δεν είναι σήμερα μαζί μας, επειδή η ελληνική πολιτεία καθυστέρησε δεκαετίες να προσφέρει σε αυτήν την τόσο όμορφη περιοχή της πατρίδας μας ένα σύγχρονο και ασφαλή δρόμο» και συνέχισε:
«Την Ασπασία και το Γιώργο, την Ελευθερία, τον Αλέξανδρο, τον Γιάννη, που δεν συμπλήρωσαν καν τα 30 τους χρόνια, την Νικολίτσα, το μικρό Δημήτρη που δεν πρόλαβαν να ζήσουν τα πρώτα τους όνειρα. Αυτά είναι μόνο κάποια ονόματα συμπολιτών μας που έχασαν την ζωή τους στον παλιό δρόμο, ο οποίος τόσο είχε συνδεθεί με ένα παρελθόν, που πιστεύω ότι όλοι μας θέλουμε να αφήσουμε πια πίσω μας».
Συνεχίζοντας είπε ότι «και πάλι λοιπόν θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλες τις ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών από το 2019, αλλά και τις εξαιρετικές κατασκευαστικές μας εταιρείες, οι οποίες κάτω από την καθοδήγηση του παραχωρησιούχου κατάφεραν και έκαναν πράξη αυτό το οποίο φάνταζε εξαιρετικά δύσκολο μέχρι και πριν από κάποιους μήνες».
Όπως συμπλήρωσε, «είναι η καλύτερη απόδειξη ότι διαθέτουμε έναν δυναμικό κατασκευαστικό κλάδο, όπου απασχολήθηκαν 6.000 άνθρωποι σε αυτό το έργο» και πρόσθεσε: «Αυτός ο κατασκευαστικός κλάδος μπορεί να εκπληρώσει σημαντικά, δύσκολα, σύνθετα τεχνικά έργα και έχουμε δρομολογήσει πολλά ακόμα στην πατρίδα μας και γιατί όχι να επεκταθεί και στο εξωτερικό και να δώσει καλές θέσεις απασχόλησης σε χιλιάδες συμπολίτες μας. Τα χαμόγελα που είδαμε και στους τρεις σταθμούς των εργαζόμενων είναι η καλύτερη απόδειξη, του πόσο μεγάλη ικανοποίηση παίρνουν πρώτα και πάνω από όλα αυτοί οι οποίοι εργάστηκαν για να μπορούμε σήμερα εμείς να είμαστε εδώ και να χαιρόμαστε αυτό το σημαντικό έργο».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι «το μυαλό μας μονίμως θα τρέχει στις επόμενες προκλήσεις, δηλαδή το πως ο δρόμος αυτός θα φτάσει όχι μόνο στην Αρχαία Ολυμπία, αλλά μέχρι την Τσακώνα και τι πρέπει να κάνουμε για να μπορέσουμε να πετύχουμε τη βέλτιστη δυνατή χρηματοδότηση, επεκτείνοντας ενδεχομένως τη σύμβαση παραχώρησης ή με οποιοδήποτε άλλο εργαλείο κρίνουμε ότι είναι το πιο κατάλληλο, ώστε να κλείσει και αυτή η τελευταία εκκρεμότητα η οποία αφορά την Πελοπόννησο».
Δήμας: Εργο Εθνικής Εμβέλειας
Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων τοποθετήθηκαν ακόμη ο υπουργός, ο υφυπουργός και ο γγ του υπουργείου Υποδομών, οι τρεις κατασκευαστές και ο Πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού.
Κατά την ομιλία του, ο κ. Δήμας τόνισε ότι η Ελλάδα αποκτά άλλον έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, τον οποίο είχε ανάγκη και διεκδικούσε χρόνια, όχι μόνο η Δυτική Πελοπόννησος, αλλά ολόκληρη η Ελλάδα.
«Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο εθνικής εμβέλειας», είπε προσθέτοντας πως το έργο αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και των ατελέσφορων χειρισμών που έγιναν πριν από μια δεκαετία. Όμως, από τον Ιανουάριο του 2020, μετατράπηκε από αρνητικό, σε θετικό παράδειγμα κατασκευής δημόσιου έργου.«Με τη λειτουργία του, η Ολυμπία Οδός καθίσταται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χλμ., συνδέοντας τις Περιφέρειες Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας και κατ’ επέκταση άλλες δύο Περιφέρειες: της Ηπείρου και των Ιόνιων Νήσων.
Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι το έργο δικαιωματικά αποδίδεται στον πολιτικό που το εμπνεύστηκε, το προώθησε και το ολοκλήρωσε. «Ο σημερινός δρόμος δεν παραδίδεται απλώς. Ανήκει στον Κυριάκο Μητσοτάκη, που από την αρχή μέχρι το τέλος υπήρξε κινητήριος δύναμη της υλοποίησής του.
Ανέφερε ακόμη ότι η κατασκευή του δρόμου αυτούαναδεικνύει την αξία των παραχωρήσεων ως εργαλείου της Πολιτείας. «Το έργο αυτό ολοκληρώθηκε επειδή εντάχθηκε στην Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού», είπε λέγοντας ακόμη ότι μέσω του έργου αυτού αναγνωρίζεται η αποτελεσματικότητα του κατασκευαστικού κλάδου. που όπως είπε απέδειξε ότι μπορεί να ανταποκριθεί με ταχύτητα και αρτιότητα, παραδίδοντας έργα που πραγματικά συμβάλλουν τις κοινωνίες. Και κατέληξε λέγοντας ότι «είναι σημαντικό να τονίζουμε ότι έρχονται στιγμές που αυτό μας ενδιαφέρει περισσότερο από την οικονομία των πραγμάτων είναι η ανθρώπινη ζωή. Και αυτό αποδείχτηκε σε αυτόν τον δρόμο. Και νομίζω ότι χαρακτηρίζει και τους ανθρώπους αυτού του τόπου, αλλά και τις προτεραιότητες που έθεσε η Κυβέρνησή μας, οι οποίες δεν εξαντλούνται μόνο στο Πάτρα-Πύργος, όπου είχαν προηγηθεί πολύ σημαντικές παρεμβάσεις στην παλιά πλέον "Νέα Εθνική Οδό", αλλά προχωρούν και σε άλλα έργα, όπως ο ΒΟΑΚ, ένα έργο το οποίο και αυτό έχει πάρει το δικό του ρυθμό».
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης τόνισε ότι: «Η σημερινή μέρα είναι αφιερωμένη στη ζωή», υπογραμμίζοντας τη σημασία των ασφαλών μετακινήσεων και τον βαρύ φόρο αίματος που καταβλήθηκε στον παλαιό δρόμο. Ο νέος αυτοκινητόδρομος είναι «το σύμβολο μιας νέας πορείας για όλη τη Δυτική Ελλάδα, στην οποία ο άνθρωπος βρίσκεται στο επίκεντρο της πολιτικής που μετατρέπει τα λόγια σε έργο και δεν αρκείται στα προεκλογικά συνθήματα».
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος ανέλυσε τα τεχνικά στοιχεία του έργου: «Σήμερα παραδίδουμε έναν αυτοκινητόδρομο που δεν είναι μόνο έργο υποδομής, αλλά αποτελεί δικαίωση των προσπαθειών που κατέβαλαν οι πολιτικές ηγεσίες και οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από το 2019 μέχρι σήμερα. Ένα έργο που από το 2007 πέρασε από πολλά και δύσκολα στάδια μέχρι να ολοκληρωθεί. Εγκαινιάζουμε 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, ενός άρτιου τεχνικά έργου που υλοποιήθηκε με σεβασμό στο περιβάλλον, στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και στη βιώσιμη ανάπτυξη».
Εξάρχου: Κληθήκαμε σε 1,5 χρόνο να κάνουμε δουλειά που θα έπρεπε να έχουμε κάνει σε τρία
Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, στο βήμα ανέβηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AKTOR, ο οποίος μίλησε για το έργο που έφερε εις πέρας ο όμιλος.
«Με ειδική υπερηφάνεια σήμερα που εκπροσωπώ την AKTOR σας παραδίδουμε το δικό μας κομμάτι του έργου φυσικά μαζί με τα υπόλοιπα. Και αυτό γιατί 1,5 χρόνο πριν αναλαμβάνοντας την AKTOR ζητήσατε κύριε πρόεδρο δύο πράγματα: Να σας παραδώσουμε το μετρό Θεσσαλονίκης και να επιτύχουμε να τελειώσουμε το δικό μας κομμάτι Πάτρα-Πύργος εγκαίρως. Με μεγάλη μου χαρά και ευγνωμοσύνη στους ανθρώπους της AKTOR είμαι σε θέση να σας πω: Τα καταφέραμε, κύριε πρόεδρε. Σας ευχαριστούμε ιδιαίτερα που μας δώσατε τη δυνατότητα και την εμπιστοσύνη να το κάνουμε. Απευθυνόμενος στον κ. Σταικούρα χωρίς εσάς δεν θα μπορούσαμε να είμαστε σήμερα εδώ, σας ευχαριστούμε ξεχωριστά. Στον κ. Δήμα το ίδιο, θα ήταν αδύνατο να ολοκληρώσουμε το έργο χωρίς τη βοήθεια σας. Τον κ. Ταχιάο και τον κ. Αναγνώπουλος χωρίς την υποδειγματική συνεργασία σας, επίσης, δεν θα μπορούσαμε. Διότι εμείς αναλαμβάνοντας 1,5 χρόνο πριν το έργο είχε εκτελεστεί το 17% του δικού μας κομματιού. Κληθήκαμε σε 1,5 χρόνο να κάνουμε δουλειά που θα έπρεπε να έχουμε κάνει σε 3.
Είναι ειδικής σημασίας για εμάς η σημερινή ημέρα. Κοιτάω τους ανθρώπους της AKTOR και θυμάμαι την πρώτη φορά που ήρθα εδώ με τον κ. Αρανίτη για να επιλέξουμε ποιος θα σηκώσει το βάρος αυτού του στοιχήματος για εμάς. Κοιτούσα την Ειρήνη μας, την project manager τη δική μας, η οποία με απελπισία, ακριβώς αυτό. Η Ειρήνη Κουτσομύλη, ένας άνθρωπος που εκφράζει την ψυχή της AKTOR. Την κοίταξα εκείνη την ημέρα, είχε ένα ύφος απελπισίας με ρώτησε: “Αλήθεια τώρα σε 1,5 χρόνο πρέπει να το κάνουμε;” Της λέω “ναι Ειρήνη, πρέπει να το κάνουμε”. Μου απάντησε το εξής: “Είμαστε AKTOR και θα το κάνουμε”. Και το κάναμε. Ευχαριστώ εκείνη και στο πρόσωπό της όλους τους ανθρώπους της AKTOR που ξέρω καθημερινώς τον αγώνα και την πάλη που έδωσαν για να γίνει αυτό το έργο».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου (AVAX) Κωνσταντίνος Μιτζάλης δήλωσε: «Αναλάβαμε ένα απαιτητικό κομμάτι του έργου. Αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερες προκλήσεις, καθώς οι εργασίες προϋπέθεταν συνεχείς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Θέλω να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους της ΑΒΑΞ για την προσπάθεια που κατέβαλαν και ειδικά στην τελική ευθεία του τελευταίου 6μήνου. Καταφέραμε ακόμη μία φορά να φανούμε συνεπείς στις δεσμεύσεις μας, παραδίδοντας από το τμήμα που εκτελούμε εννέα (9) χιλιόμετρα περισσότερα από τη συμβατική μας υποχρέωση και συνολικά 12,3 χλμ. Μας μένουν ακόμη 9 χιλιόμετρα τα οποία θα παραδώσουμε βάσει της σύμβασης στις 30 Νοεμβρίου. Ραντεβού κ. Πρωθυπουργέ στην Πάτρα, ανήμερα του Αγίου Ανδρέα, για να γιορτάσουμε την ολοκλήρωση του δρόμου».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ Χρήστος Παναγιωτόπουλος δήλωσε: «Σήμερα είναι μια σημαντική ημέρα για την Ηλεία και για την Ολυμπία Οδό συνολικά. Ένα έργο που για χρόνια παρέμενε στα χαρτιά, γίνεται πραγματικότητα. Το νότιο σκέλος, από τη Γαστούνη μέχρι τον Πύργο, που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ, είναι ένα κρίσιμο τμήμα του άξονα που συνδέει την Πάτρα με τη νότια Πελοπόννησο, ενισχύοντας τις εμπορευματικές ροές, την τουριστική ανάπτυξη και προπαντός την οδική ασφάλεια. Εργαστήκαμε με αφοσίωση και επαγγελματισμό για να παραδώσουμε ένα έργο αντάξιο των υψηλών ποιοτικών προτύπων που χαρακτηρίζουν την ΤΕΡΝΑ και τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ».
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Α.Ε. Παναγιώτης Παπανικόλας, εκ μέρους όλων των ανθρώπων του Έργου Παραχώρησης, εκπροσωπώντας τους μετόχους του, VINCI Concessions, AVAX, AKTOR, TERNA, επεσήμανε ότι: «Με το έργο που παραδίδουμε σήμερα, η Ολυμπία Οδός φέρνει για πρώτη φορά έναν σύγχρονο, ολοκληρωμένο, πλήρως λειτουργικό αυτοκινητόδρομο στην Ηλεία. Η αποστολή μας συνεχίζεται τώρα με την καθημερινή διαχείριση και τη συστηματική συντήρηση της υποδομής. Στόχος μας είναι σταδιακά να ενσωματώσουμε όλες τις καινοτομίες, τις τεχνολογίες αιχμής, τις βιώσιμες πρακτικές και τον ολοκληρωμένο μηχανισμό υπηρεσιών οδικής ασφάλειας, που εφαρμόζουμε στην Ολυμπία Οδό, έχοντας επιτύχει μέχρι σήμερα μείωση των ατυχημάτων κατά 93%. Ευχαριστώ θερμά όλους όσοι εργάστηκαν στην κατασκευή του έργου, αλλά και τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας για την εμπιστοσύνη και την άριστη συνεργασία μας».
Φωτογραφίες από τα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου


















Μητσοτάκης στο TikTok για Πατρών-Πύργου: Υπερσύγχρονο έργο, θα κάνει τη ζωή πολύ πιο εύκολη
Λίγο πριν φτάσει στην τελετή παράδοσης του έργου, ο πρωθυπουργός δημοσίευσε βίντεο στο TikTok, όπου ανέφερε με αφορμή την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου τμήματος της Πατρών-Πύργου:
«Πρώτα χιλιόμετρα στον νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου, τον οποίο ετοιμαζόμαστε να εγκαινιάσουμε σε λίγο. Θα δοθεί στην κυκλοφορία από αύριο. Αυτές είναι οι πρώτες εικόνες από έναν νέο υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος, εκτός από το ότι θα κάνει τη ζωή των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδος πολύ πιο εύκολη, θα λύσει και ένα τεράστιο πρόβλημα οδικής ασφάλειας, το οποίο είχε αυτός ο δρόμος, και νομίζω ότι είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος να τιμήσουμε τη μνήμη των δεκάδων συμπολιτών μας που έχασαν τη ζωή τους επειδή, δυστυχώς, η ελληνική πολιτεία δεν είχε μεριμνήσει να κατασκευάσει έγκαιρα έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο».
Ο νέος αυτοκινητόδρομος: Πάτρα-Πύργος σε 45 λεπτά
Η Ολυμπία Οδός ενώνει πλέον την Πάτρα με τον Πύργο σε μόλις 45' και την Αθήνα με τον Πύργο σε 2 ώρες και 45 λεπτά - με ασφάλεια και άνεση.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, το τμήμα από Καμίνια-Πύργο θα δοθεί στην κυκλοφορία για τους οδηγούς από τις 12.00 το μεσημέρι της Παρασκευής 1 Αυγούστου 2025.
Με το νέο τμήμα Πατρών-Πύργου, η Ολυμπία Οδός γίνεται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, συνολικού μήκους 277 χλμ. Συνδέει άμεσα τρεις Περιφέρειες -Δυτικής Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας- και επηρεάζει άμεσα άλλες δύο, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.

Διασφαλίζει τη σύνδεση της πρωτεύουσας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας, αλλά και τα λιμάνια της Κυλλήνης, του Κατάκολου και το αεροδρόμιο του Αράξου.
Πρόκειται, δηλαδή, για μια πολυτροπική υποδομή που θέτει σε κίνηση την Παραϊόνια Ελλάδα και υπηρετεί την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.
Όπως έγινε γνωστό, σε ισχύ τίθεται το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Κυλλήνη-Πύργος (29 χλμ.), ενώ η ζώνη Μιντιλόγλι-Κυλλήνη (46 χλμ.), η οποία περιλαμβάνει και τα εναπομείναντα υπό κατασκευή 10 χλμ. Μιντιλόγλι-Καμίνια, θα είναι σε ελεύθερη χρήση -άνευ διοδίου- έως την ολοκλήρωση της κατασκευής, η οποία εκτιμάται εντός του Νοεμβρίου του 2025.
Η Πατρών-Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.
Σημειώνεται, τέλος, ότι επεκτείνεται άμεσα στους ανωτέρω σταθμούς διοδίων το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE, που παρέχει κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60% σε οχήματα κατηγορίας 1 και 2 (με χρήση πομποδέκτη OΛΥΜΠΙΑ PASS ή Μοτοκάρτας Ολυμπίας Οδού), ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης σε κάθε μετωπικό ή πλευρικό σταθμό.



Τεχνικά χαρακτηριστικά
- 74,8 χλμ.
- 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα.
- 9 κόμβοι
- 15 γέφυρες
- 66 άνω και κάτω διαβάσεις (27 άνω & 39 κάτω διαβάσεις)
- 150 οχετοί
- Τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250 μ.
- 4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
- 1 Τεχνική Βάση με 1 εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων)
- 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών
- 2 μετωπικοί & 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων