Τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ και το κλείσιμο των καταστημάτων σχολιάζουν κυβερνητικές πηγές, κάνοντας λόγο για «δύσκολες αποφάσεις» που πρέπει να ληφθούν.
Όπως σημειώνουν, «η κυβέρνηση στήριξε τα ΕΛΤΑ οικονομικά πάρα πολύ, με μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ», ενώ προσθέτουν πως η εταιρεία «έχει πρόβλημα και πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις».
Οι ίδιες πηγές προσθέτουν ότι πρόκειται για «μια συζήτηση που ξεκινά από τις ημέρες της προηγούμενης κυβέρνησης».
«Με νόμο ΣΥΡΙΖΑ του 2018, το σύνολο των μετοχών κυριότητας του ελληνικού δημοσίου στα ΕΛΤΑ μεταβιβάσθηκε αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα στην ελληνική εταιρεία συμμετοχών και περιουσίας, δηλαδή στο Υπερταμείο, το οποίο ιδρύθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ» σημειώνουν πηγές της κυβέρνησης, και προσθέτουν:
«Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος ως υπουργός Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ διαφωνούσε με τον Νίκο Παππά σχετικά με την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ και τη μελέτη της PWC, που προέβλεπε το κλείσιμο 200 καταστημάτων. Ο κ. Τσακαλώτος φερόταν να επιμένει να προχωρήσει η μελέτη.
Το 2017 ο κ. Παππάς απαντούσε πλήρως τεχνοκρατικά στον κ. Μανιάτη σχετικά με το κλείσιμο κάποιων ταχυδρομείων, λέγοντας πως στον Δήμο Επιδαύρου ''έχουμε ήδη τόσα καταστήματα και η κάλυψη γίνεται ήδη πλήρως''.
Τα ΕΛΤΑ έχουν πάρα πολλά ζητήματα τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουν κατά την αναδιάρθρωσή τους, ενώ σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων είπε ότι η αλληλογραφία αντιπροσωπεύει μόλις το 10% αυτού που ήταν πριν από 10 χρόνια».
ΕΛΤΑ: Κανένας Έλληνας δεν θα μείνει χωρίς ταχυδρόμο
Σε ανακοίνωσή τους, τα ΕΛΤΑ σημειώνουν για τις ραγδαίες εξελίξεις πως «κανένας Έλληνας δεν θα μείνει χωρίς ταχυδρόμο και κανένα νησί χωρίς κατάστημα. Ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους και κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών με σύγχρονα μέσα και πυκνό δίκτυο διανομέων. Κανένας εργαζόμενος των ΕΛΤΑ δεν χάνει τη θέση του, πλήρως εξασφαλισμένη η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία. Η αναδιοργάνωση του δικτύου είναι απαραίτητο βήμα για τη βιωσιμότητα των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Ιδιαίτερη μέριμνα δίνεται στους συνταξιούχους και στους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίοι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου, όπως και σήμερα».