Κεραμέως για σχολικό εκφοβισμό: Στόχος μας να σπάσει η σιωπή -Κανένα παιδί να μη νιώθει και να μην είναι μόνο - iefimerida.gr

Κεραμέως για σχολικό εκφοβισμό: Στόχος μας να σπάσει η σιωπή -Κανένα παιδί να μη νιώθει και να μην είναι μόνο

Η Νίκη Κεραμέως στη Βουλή
Η Νίκη Κεραμέως στη Βουλή / EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Στόχος μας, να σπάσει η σιωπή, κανένα παιδί να μη νιώθει και να μην είναι μόνο» τόνισε από το βήμα της βουλής η Νίκη Κεραμέως, παρουσιάζοντας νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που αφορά μεταξύ άλλων τον σχολικό εκφοβισμό και την αντιμετώπισή του.

Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας φέρει τον τίτλο «Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη Σιωπή: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις» και συζητήθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτικά στόχοι και παρεμβάσεις του νομοσχεδίου που αφορούν την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας

Οι πρωτοβουλίες που έχει ήδη λάβει το υπουργείο για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, κινούνται σε 3 κατευθύνσεις:

Εκπαίδευση των μαθητών:

  • Εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα (με θεματικές όπως η σεξουαλική αγωγή, ο σεβασμός στον άλλον, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα)
  • 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών που καλλιεργούν το πνεύμα κατά της βίας και των διακρίσεων.

Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών:

  • 85.000 επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σε σχετικά θέματα, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Ενίσχυση της σχολικής κοινότητας:

  • Διπλασιασμός των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, από 1600 σε 3200.
  • Θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, βασικό σημείο αναφοράς των μαθητών που θέλουν να μοιραστούν κάτι.
  • Αύξηση προϋπολογισμού υποστηρικτικών φορέων, όπως ΚΕΔΑΣΥ, κατά 152%.
  • Συνεργασίες με αρμόδιους φορείς όπως το Εργαστήριο Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.

Σε συνέχεια αυτών των πρωτοβουλιών, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου, προβλέπονται:

Νέες δομές για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας, σε 3 επίπεδα:

  1. Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ο Διευθυντής μαζί με έναν εκπαιδευτικό ή τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής θα είναι Υπεύθυνοι Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού.

2. Σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τετραμελείς Ομάδες Δράσης, αποτελούμενες από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

3. Σε κεντρικό επίπεδο, επιτροπή εμπειρογνωμόνων που έχει την ευθύνη για την εποπτεία και την επιμέλεια του προγράμματος, καθώς και τη συναγωγή σχετικών συμπερασμάτων.

Συστηματικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών:

Οι επιμορφώσεις που ήδη γίνονται, θεσμοθετούνται αλλά και εμπλουτίζονται και επεκτείνονται.
Ανάπτυξη στοχευμένου επιμορφωτικού υλικού για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Ήδη διενεργούνται επιμορφώσεις για θέματα διαχείρισης σχολικής βίας, όπως για παράδειγμα πρόσφατα σε 202 στελέχη εκπαίδευσης.
ΙΙΙ. Πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας:

Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ αναπτύσσει, σε συνεργασία με την κεντρική επιτροπή εμπειρογνωμόνων, ειδική πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας. Σε αυτήν, οι μαθητές θα μπορούν να αναφέρουν περιστατικά ανώνυμα ή επώνυμα και οι γονείς μόνο επώνυμα.

Αποδέκτες των αναφορών θα είναι οι Υπεύθυνοι Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού της οικείας σχολικής μονάδας, που θα μπορούν να επιληφθούν αμέσως των περιστατικών αυτών, ενώ θα ενημερώνονται και οι Ομάδες Δράσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Ομάδες Δράσης θα συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους για τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας που έλαβαν χώρα, μαζί με τις προτάσεις τους, και θα τις υποβάλλουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος θα ενημερώνει τακτικά το ΥΠΑΙΘ, εξασφαλίζοντας τη χάραξη μελλοντικής πολιτικής ενάντια στην ενδοσχολική βία βάσει δεδομένων.

Η πλατφόρμα θα περιέχει επίσης καλές πρακτικές πρόληψης και αντιμετώπισης, ενημερωτικό και επιμορφωτικό υλικόπρος χρήση από την εκπαιδευτική κοινότητα, και θα λειτουργεί έτσι ως κεντρικός ψηφιακός κόμβος του ΥΠΑΙΘ για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό.

Κεραμέως: Πρόκειται για ρυθμίσεις με μοναδικό στόχο την βελτίωση της ζωής των μαθητών

Η υπουργός, κλείνοντας την ομιλία της, υπογράμμισε πως «πρόκειται για ρυθμίσεις με μοναδικό στόχο τη βελτίωση της ζωής των μαθητών μας. Υπέρ της ψυχικής και σωματικής τους υγείας, υπέρ μίας καλύτερης σχολικής καθημερινότητας. Και πιστεύω ακράδαντα ότι αυτές οι πολιτικές είναι πέρα και πάνω από κόμματα, διαπερνούν τις όποιες ιδεολογικές μας αποκλίσεις και αποτελούν πρόσφορο έδαφος για να ανταλλάξουμε απόψεις και να συγκλίνουμε στο καλύτερο που μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας.»

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ