Κεραμέως για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση: «Η κοινωνία δεν στηρίζει τις αλλαγές, τις απαιτεί» -Ερχονται 11.700 διορισμοί - iefimerida.gr

Κεραμέως για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση: «Η κοινωνία δεν στηρίζει τις αλλαγές, τις απαιτεί» -Ερχονται 11.700 διορισμοί

Νίκη Κεραμέως
Νίκη Κεραμέως © EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την σημασία των προωθούμενων μεταρρύθμισεων στα σχολεία προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίες σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, τόνισε κατά την τοποθέτησή της στη Βουλή, η Νίκη Κεραμέως.

Μιλώντας στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή κατά την εισαγωγική συζήτηση επί του νομοσχεδίου/μεταρρύθμιση του υπουργείου Παιδείας, η κ. Κεραμέως τόνισε πως η κοινωνία όχι μόνο στηρίζει τις προωθούμενες αλλαγές αλλά τις απαιτεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υπουργός τόνισε μάλιστα πως το υπουργείο προχωρά μετά από 12 ολόκληρα χρόνια σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, εκ των οποίων 1.100 οργανικές θέσεις για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία.

Όπως είπε μάλιστα, έρευνα στον Τύπο έδειξε πως οι συνθήκες στη χώρα έχουν ωριμάσει προκειμένου να προχωρήσουν βασικές αλλαγές στην Παιδεία. « Η έρευνα δείχνει ότι η παιδεία είναι σημείο συγκλήσεων και ότι η κοινωνία διψά για περισσότερες δυνατότητες βελτίωσης και καλύτερο σχολείο και πανεπιστήμιο», σημείωσε με νόημα και πρόσθεσε πως ακόμα και οι ψηφοφόροι των κομμάτων της αντιπολίτευσης συμφωνούν στις μεταρρυθμίσεις.

Στο πλαίσιο αυτό, η υπουργός αναφέρθηκε στους τρεις βασικούς πυλώνες της μεταρρύθμισης που αφορούν στην ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, θεσμοθέτηση μηχανισμού αξιολόγησης και ενίσχυση των δομών του εκπαιδευτικού έργου.

«Πάνω από το 80% των αποφάσεων λαμβάνεται σε κεντρικό επίπεδο. Σε άλλες χώρες με αποκεντρωμένη διοίκηση το ποσοστό είναι 35%. Στόχος αποτελεί η απελευθέρωση της δημιουργικής πρωτοβουλίας των εκπαιδευτικών που γνωρίζουν καλύτερα από όλους τις ανάγκες του σχολείου. Ενδεικτικές ρυθμίσεις είναι: ελεύθερη επιλογή βιβλίου ώστε οι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν να διδάξουν. Όλο αυτό το υλικό θα είναι διαθέσιμο σε ψηφιακή βιβλιοθήκη για να κατευθύνουν οι εκπαιδευτικοί τους μαθητές σε πηγές. Ελευθερία ως προς τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών. Σήμερα υπάρχει ένα αναλυτικό πλάνο για το πότε πρέπει να μπαίνουν διαγωνίσματα και πόσες ώρες. Εμείς λέμε ότι οι εκπαιδευτικοί ξέρουν καλύτερα και τους αφήνουμε να αξιολογούν με τον τρόπο που αυτοί ξέρουν τους μαθητές τους», είπε χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ο Νίκος Φίλης ρώτησε την υπουργό πόσα παιδιά τελικά θα εισαχθούν στα πανεπιστήμια, ενώ αναφερόμενος στην έναρξη της επόμενης χρονιάς σημείωσε: « πως θα ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία και τα πανεπιστήμια; Ισχυρή σύσταση να κάνουν εμβόλιο διαφορετικά να χρησιμοποιηθούν τα τεστ με υγειονομική υποστήριξη». Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, είπε πως αναβιώνει ξεπερασμένες πρακτικές του παρελθόντος και εκτίμησε πως πρόκειται για ένα τιμωρητικό μοντέλο αξιολόγησης εκπαιδευτικών.

«Δεν κάνατε διάλογο με κανέναν. Διαβάστε την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, όλοι είναι εναντίον του νομοσχεδίου. Με ποιον κάνατε διάλογο με τον εαυτό σας;», πρόσθεσε. Ο κ. Φίλης επίσης, ανάγνωσε επιστολή μαθητή που δεν κατάφερε να μπει στην αρχιτεκτονική σχολή του Μετσοβίου πολυτεχνείου-παρότι ήταν αριστούχος- επειδή έγραψε σε ειδικό μάθημα (σχέδιο) 14. Απαντώντας επ’ αυτού η κ. Κεραμέως. Ότι πιθανότατα ο μαθητής δεν θα είχε περάσει στη σχολή ούτε με προηγούμενο καθεστώς εισαγωγής στα πανεπιστήμια λόγω της βαρύτητας του μαθήματος, σημειώνοντας πως τα ακαδημαϊκά ιδρύματα είναι αυτά που επιλέγουν την βαρύτητα του μαθήματος. «Τόσα χρόνια φωνάζουμε ότι δεν είναι δυνατό τα πανεπιστήμια να μην έχουν λόγο! Απέκτησαν λοιπόν και κάνουν επιλογές. Ο ΣΥΡΙΖΑ επέτρεπε την εισαγωγή στα πανεπιστήμια με 1,2,3 ή 4! Το πιο εύκολο είναι να πούμε μπείτε όλοι ελεύθερα! Εμάς όμως δεν μας νοιάζουν οι ψήφοι και να οδηγούμε τα παιδιά μας σε αδιέξοδα. Μας νοιάζει να έχουμε προοπτικές», απάντησε χαρακτηριστικά.

« Το νομοσχέδιο έρχεται μετά από μακρά περίοδο προετοιμασίας γι’ αυτό ο πήχης είναι ψηλά! Έγιναν προσπάθειες να κατατεθεί και στο παρελθόν ωστόσο για ευνόητους λόγους οι προσπάθειες δεν καρποφόρησαν! Το νομοσχέδιο κινείται στο δρόμο που χάραξε η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ! Όπως νομοθετούσαν τότε νομοθετείτε εσείς σήμερα με κλειστά τα σχολεία!», είπε ο Δημ. Κωνσταντόπουλος από το ΚΙΝΑΛ με τον Γ. Δελλή του ΚΚΕ να ζητά 60.000 συνολικά προσλήψεις στην εκπαίδευση. « Ανακοινώσατε 12.000, χρειάζονται άλλες 48.000», είπε χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ