Καραμανλής: Εξασφαλίσαμε 427 εκατ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ, τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο στην ΕΕ - iefimerida.gr

Καραμανλής: Εξασφαλίσαμε 427 εκατ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ, τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο στην ΕΕ

Ο Κώστας Καραμανλής
Ο Κώστας Καραμανλής / Φωτογραφία: Eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στον σχεδιασμό υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και στη χρηματοδότηση του έργου μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή.

Απαντώντας ο κ. Καραμανλής σε σχετική επίκαιρη ερώτηση για τον ΒΟΑΚ, διαβεβαίωσε ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι πλήρως εξασφαλισμένη και εν μέρει θα γίνει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είναι η πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια που μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα για χρηματοδότηση. Είναι η πρώτη φορά -και γίνεται επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας- που τα πρώτα χρήματα που αφορούν τη χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού δημοσίου θα έρθουν από ευρωπαϊκά κονδύλια», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Τόνισε μάλιστα ότι «για πρώτη φορά εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση, δηλαδή τη συμβολή τού Δημοσίου για το έργο αυτό, ύψους 427 εκατομμυρίων ευρώ. Επομένως, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολύ σύντομα αυτό το έργο, το οποίο όντως ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, μπαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη ρότα», σημείωσε.

Εξασφαλίσαμε 427 εκατομμύρια ευρώ

«Το ζήτημα ήταν πού θα βρούμε λεφτά. Τα λεφτά τα βρήκαμε τώρα. Έχουμε 427 εκατομμύρια, τα οποία θα πάνε στο συγκεκριμένο έργο». 

Αναφερόμενος στο τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, ο κ. Καραμανλής είπε πως θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, τονίζοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση υποστήριζε ότι δήθεν θα έκανε σύμβαση παραχώρησης χωρίς να βάλει διόδια, κάτι το οποίο δεν γίνεται πουθενά στον κόσμο, και μετά ότι θα έβαζε διόδια μόνο για τους τουρίστες και όχι για τους Κρητικούς, κάτι το οποίο είναι αντίθετο με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Αναφερόμενος στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιόμετρων, τόνισε ότι η β' φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα κι έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο υπουργείο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχετικά με το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χιλιόμετρων, ο υπουργός ανέφερε πως είναι δημόσιο έργο, τονίζοντας μάλιστα πως η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «πήραμε ένα  έργο χωρίς μελετητική ωριμότητα, χωρίς χάραξη, και με ταχύτατους ρυθμούς το ωριμάζουμε μελετητικά», ενώ υπογράμμισε ότι ο δρόμος Κορίνθου-Πάτρας, μήκους 120 χιλιομέτρων, κόστισε από άποψη μελετών/ερευνών κ.λπ. 15 εκατομμύρια ευρώ κι έπρεπε να περάσουν 7 χρόνια για να επιτευχθεί η ωρίμανσή του, ενώ αντίστοιχα στο ΒΟΑΚ, έναν δρόμο 310 χιλιομέτρων, όλες οι μελέτες κόστισαν 2,5 εκατομμύρια και η ωρίμανση του έργου έγινε μόνο σε 20 μήνες».

Κάναμε όλες τις μελέτες για να καταλήξουμε στη χάραξη του δρόμου

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το ΣΔΙΤ, ώστε να υπάρξει χάραξη του δρόμου. «Κάναμε όλες τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες, κτηματογράφηση της ζώνης διέλευσης. Μελέτες ειδικής οικολογικής αξιολόγησης. Προμελέτη οδικών και υδραυλικών έργων. Περίπου 20 μελέτες για να καταλήξουμε στην τελική χάραξη του δρόμου. Χωρίς μελέτες δεν έχεις χάραξη. Χωρίς χάραξη δεν μπορείς να πάρεις μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων. Χωρίς μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων δεν μπορείς να δημοπρατήσεις έργο. Τα έχουμε κάνει λοιπόν αυτά όλα βήμα-βήμα και έχουμε κάνει κάτι το οποίο συνέβη για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια», δήλωσε.

Τα σημαντικά βήματα γίνονται τώρα

Αναφερόμενος στον διαγωνισμό για την πρόσκληση ενδιαφέροντος που είχε κάνει η  προηγούμενη κυβέρνηση, ανέφερε πως «ήταν το πρώτο βήμα, μικρό μεν, αλλά το πρώτο βήμα. Όμως, τα σημαντικά βήματα δεν έγιναν. Γίνονται τώρα, μέσα σε 20 μήνες. Δηλαδή, τώρα γίνονται πραγματικότητα όλη η μελετητική ωριμότητα, η χάραξη του δρόμου, η κατάθεση μελέτης περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων και για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αυτά τα βήματα είναι τα σημαντικά», συμπλήρωσε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ΒΟΑΚ είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ε.Ε.

«Ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο, είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και θα πάρει τον δρόμο του και έχει βρεθεί η χρηματοδοτική συμβολή. Επομένως, περιμένουμε τις τελικές εγκρίσεις ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Η β’ φάση του διαγωνισμού του ΣΔΙΤ για τα 22,5 χιλιόμετρα είναι γεγονός. Δεν γκρεμίζουμε ό,τι βρήκαμε. Συνεχίζουμε και χτίζουμε. Είναι ένα έργο πνοής».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ