Καραμανλής: Μέχρι το 2023 θα έχει ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση Ακτίου - Δυτικού Άξονα - iefimerida.gr

Καραμανλής: Μέχρι το 2023 θα έχει ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση Ακτίου - Δυτικού Άξονα

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής μιλά στη Βουλή
Εντός του 2023 θα ολοκληρωθεί το οδικό έργο σύνδεσης του Ακτίου με τον δυτικό Αξονα σύμφωνα με τον Κώστα Αχ. Καραμανλή / Φωτογραφία: Intime, ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η ολοκλήρωση των εργασιών της οδικής σύνδεσης του Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου, υλοποιείται και μέχρι το 2023 θα έχει ολοκληρωθεί, διαβεβαίωσε ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής.

Μιλώντας στην Βουλή, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, τόνισε ότι πρόκειται για «ένα έργο σημαντικό για την ανάπτυξη της περιοχής και της ασφάλειας στις μετακινήσεις».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως η σύμβαση του έργου είναι συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ. Η έκπτωση είναι 39,63% και ουσιαστικά το ποσό του έργου θα κοστίσει 91 εκατ. ευρώ.

Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και η σύμβαση ολοκλήρωσής του έχει διάρκεια 30 μηνών. Με την συμπλήρωση των 15 μηνών, υπάρχει πρόβλεψη να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 18 χιλιόμετρα του οδικού άξονα που θα παρακάμπτουν την πόλη της Αμφιλοχίας, καθώς και να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι αναγκαίες παρεμβάσεις ασφαλείας στο πιο επικίνδυνο τμήμα του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Με άλλα λόγια, «βάζουμε σε τροχιά την υλοποίηση του Ακτίου - Αμβρακία», «ταυτόχρονα ξεπερνάμε τον κίνδυνο της δημοσιονομικής διόρθωσης από την Ε.Ε. δηλαδή να χαθούνε οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις» και «κάνουμε πραγματικότητα ένα πολύπαθο έργο που το έχει ανάγκη η δυτική Ελλάδα, ένα έργο που σημαίνει ανάπτυξη και πολύ μεγάλη ασφάλεια στις μετακινήσεις» υπογράμμισε ο υπουργός.

Καραμανλής: Λάθος επιλογές το 2019 πήγαν να παγώσουν το έργο

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε το πώς «ξεκλείδωσε» η υλοποίηση του έργου, λέγοντας ότι στις αρχές του Ιανουαρίου του 2019, το έργο είχε παγώσει και όλα έδειχναν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα το έθετε εκτός χρηματοδότησης, καθώς είχαν περάσει 24 μήνες από τον διαγωνισμό του 2018 και λόγω των δικαστικών εμπλοκών αλλά και λανθασμένων επιλογών που είχαν γίνει στο έργο, δεν είχε ακολουθηθεί το χρονοδιάγραμμα των 30 μηνών που προέβλεπε ο διαγωνισμός. Εάν γινόταν νέος διαγωνισμός, αυτός δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί έως το 2020, με αποτέλεσμα η Ε.Ε. να μας έθετε εκτός χρηματοδότησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, τον Ιούλιο του 2020 αποφασίσθηκε να κληθούν εκ νέου όλες οι εταιρείες που μετείχαν στον διαγωνισμό του 2018 και να υποβάλουν νέες προσφορές και ανανεωμένες εγγυητικές επιστολές. Η μόνη που προσήλθε ήταν η εταιρεία «Μυτιληναίος ΑΕ». Στις 16 Σεπτεμβρίου, είπε ο κ. Καραμανλής, ενέκρινα το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού για τον έλεγχο των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου - η διαδικασία δε, ήταν τόσο άψογη, που ακόμα και αυτοί που αναλώνονται στο να καταθέτουν προσφυγές για να καθυστερούν τα έργα, δεν το τόλμησαν. Στις 2 Νοεμβρίου λαμβάνουμε το τελικό πράσινο φως από τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και σήμερα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσει το έργο.

Κριτική Καραμανλή σε ΣΥΡΙΖΑ για την καθυστέρηση του έργου

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επέρριψε τις ευθύνες για την καθυστέρηση του έργου στην επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης για τις κατατμήσεις των έργων που έκανε. Μάλιστα, αφού αναφέρθηκε το ιστορικό του έργου και των έκπτωτων εργολαβιών, σημείωσε πως «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε τον Ιούλιο του 2019 μόνο 15 χιλιόμετρα από τα 45 συνολικά - και με κόστος για τον έλληνα φορολογούμενο 6,1 εκ. ευρώ το χιλιόμετρο!». Εμείς με τις αποφάσεις μας για το Ακτιο-Αμβρακία, «βάζουμε ένα τέλος στην λανθασμένη και πολύ προβληματική λογική των κατατμήσεων και των ‘’σαλαμοποιήσεων’’ μεγάλων έργων» είπε.

Ο τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκος Παππάς, χαρακτήρισε αναίτια και ανεξήγητη την επίθεση του υπουργού στον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι η επιλογή των 4 εργολαβιών για το έργο είχε γίνει το 2010 από τον Γιώργο Σουφλιά, και ουσιαστικά το προβληματικό στο έργο, ήταν ότι «καμία από τις τέσσερις αυτές εργολαβίες δεν προέβλεπε σύνδεση της Ιονίας Οδού με το αεροδρόμιο, ενώ ο τίτλος του έργου ήταν ακριβώς αυτός».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο υπουργός απάντησε στον Ν. Παππά, ότι «ο κ. Σουφλιάς ήταν ο υπουργός που ξεκίνησε τις συμβάσεις παραχώρησης. Την εποχή εκείνη πολλά έργα γίνονταν με κατατμήσεις».

Ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ, Χρήστος Γκόκας, ζήτησε να πληροφορηθεί εάν προβλέπεται η σύμβαση προαίρεσης για το έργο σύνδεσης της απόληξης του άξονα με την Ιόνια Οδό, που δεν υπήρχε στην αρχική σύμβαση, και εάν υπάρχουν απαιτήσεις ή διεκδικήσεις από την πλευρά των προηγούμενων αναδόχων, ενώ ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Παπαναστάσης είπε ότι χωρίς καμία υπερβολή ο δρόμος αυτός αποτελεί το σύγχρονο γεφύρι της Αρτας, στον οποίο έχουν χαθεί δεκάδες ζωές τα τελευταία δυόμισι χρόνια.  Τέλος, ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος, ζήτησε μεταξύ άλλων από τον υπουργό να πει ποια είναι η λογική και οι προτεραιότητες της κυβέρνησης για τα δημόσια έργα που πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα, λέγοντας ότι υπάρχουν δρόμοι που κοστίζουν πανάκριβα, όπως ο Ε65 και δεν θα πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ