fbpx Τον Ιούλιο σε λειτουργία οι σταθμοί μετρό Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια -Αυτοψία Καραμανλή, πρώτες εικόνες | ΠΟΛΙΤΙΚΗ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ

Τον Ιούλιο σε λειτουργία οι σταθμοί μετρό Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια -Αυτοψία Καραμανλή, πρώτες εικόνες

Κωστας Αχ. Καραμανλής στο νέο σταθμό μετρό
21|05|2020 | 12:44
Κωστας Αχ. Καραμανλής στο νέο σταθμό μετρό, φωτογραφίες intimenes ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Τον υπό κατασκευή σταθμό «Αγ. Βαρβάρα» στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Aγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο», επισκέφθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μαζί με τον Υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Ο σταθμός θα δοθεί σε λειτουργία αρχές Ιουλίου, μαζί με τους σταθμούς «Κορυδαλλός» και «Νίκαια». Τους Κώστα Καραμανλή και Γιάννη Κεφαλογιάννη συνόδεψε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.

Καραμανλής: Κατα την πανδημία οι εργασίες συνεχίστηκαν

«Πριν από λίγους μήνες, είχα δεσμευτεί ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα έχουμε έτοιμους τους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια. Για να το καταφέρουμε αυτό, όλο αυτό το διάστημα εργαστήκαμε εντατικά», τόνισε σε δηλώσεις του μετά την ξενάγηση στο εργοτάξιο του σταθμού ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι κατά την πανδημία του κορωνοϊού οι εργασίες συνεχίστηκαν, με την αυστηρή βέβαια τήρηση όλων των μέτρων ασφάλειας και προστασίας των εργαζομένων, σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.

Καραμανλής: Οι τρεις σταθμοί σε λειτουργία αρχές Ιουλίου

«Σήμερα, λοιπόν, μπορώ να επαναλάβω ότι θα είμαστε συνεπείς με τη δέσμευσή μας. Πλέον ολοκληρώνουμε τις δοκιμές όλων των συστημάτων, ώστε οι τρεις σταθμοί να λειτουργήσουν στις αρχές του προσεχούς Ιουλίου», πρόσθεσε και τόνισε ότι: «Το τελευταίο εξάμηνο ξεπεράσαμε πολλά προβλήματα που χρόνιζαν και δώσαμε λύση σε σημαντικά ζητήματα που παρέμεναν άλυτα για καιρό».

μετρο
Νέος σταθμός Αγ. Βαρβάρα

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε στη συνέχεια ότι: «Δεν ολοκληρώνεται μόνο το κατασκευαστικό κομμάτι. Επιλύσαμε και το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσής του με το κεντρικό σύστημα». Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι παρέλαβε άλυτο το συγκεκριμένο πρόβλημα και ως εκ τούτου ήταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωνόταν η κατασκευή των σταθμών, αλλά να μην μπορούν να λειτουργήσουν επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριό του.

«Τέτοιες παράλογες καταστάσεις είχαμε να αντιμετωπίσουμε…», σχολίασε και πρόσθεσε: «Ωστόσο, με τις κατάλληλες οδηγίες και ενέργειες και παρά τις αντιξοότητες της πανδημίας, καταφέραμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να το λύσουμε και αυτό. Και σε λιγότερο από δύο μήνες από σήμερα, οι εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας θα μπορούν να απολαμβάνουν το Μετρό με άνεση και ασφάλεια».

Καραμανλής: Επόμενος στόχος Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο κ. Καραμανλής κατέληξε τονίζοντας: «Βέβαια η εντατική δουλειά θα συνεχιστεί. Επόμενος στόχος να είμαστε συνεπείς και με το δεύτερο σκέλος της δέσμευσής μας, οι άλλοι τρεις σταθμοί τους οποίους παραλάβαμε με πολύ σοβαρές καθυστερήσεις, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς, να είναι έτοιμοι το 2022. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε μεθοδικά και σοβαρά, χωρίς μεγάλα λόγια».

Από την πλευρά του ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι: «Η δημιουργία νέων υποδομών είναι επιβεβλημένη για την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες της πρωτεύουσας». Σημείωσε πως: «Ο νέος σταθμός της Αγίας Βαρβάρας επεκτείνει το δίκτυο του Μετρό στη νευραλγική γραμμή που θα συνδέει την Αθήνα με τον Πειραιά» και υπογράμμισε ότι: «Με τη λειτουργία του νέου σταθμού, οι πολίτες της περιοχής θα δουν αμέσως βελτίωση όχι μόνο στις μετακινήσεις τους, αλλά και στην ποιότητα ζωής τους, καθώς έχει γίνει σημαντική δουλειά και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου».

μετρο
Αρχες Ιουλίου σε λειτουργία οι νέοι σταθμοί

Το έργο σε αριθμούς

  • Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο», αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
  • Το συμβατικό κατ’ αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462 εκ. ευρώ.
  • Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Στο τμήμα των τριών πρώτων σταθμών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι αποκαταστάσεις επιφανείας.
  • Πιο αναλυτικά, οι εργασίες πολιτικού μηχανικού (αρχιτεκτονικά, επιφάνειες, κ.λ.π.) έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% στο σύνολο της επέκτασης και κατά 99,5% στους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».
  • Οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στο σύνολο της επέκτασης έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 69%, ενώ οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» είναι έτοιμοι σε ποσοστό 95% (το υπολειπόμενο 5% αφορά κυρίως σε δοκιμές).

Αρχές Ιουλίου έτοιμοι οι σταθμοί

Εντός του Ιουνίου, προγραμματίζεται η διενέργεια της τελικής δοκιμαστικής λειτουργίας με συρμό, και μετά την ολοκλήρωσή της οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» θα είναι έτοιμοι για εμπορική λειτουργία στις αρχές Ιουλίου 2020.

μετρο
H εισοδος του σταθμού Αγία Βαρβάρα

Μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται δοκιμές σε διάφορα συστήματα λειτουργίας του Μετρό (πυρανίχνευση, τηλεχειρισμός του συστήματος παροχής ισχύος έλξης, αερισμού, διανομής χαμηλής τάσης, κ.λ.π.). Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ αναμένεται να έχει έως τότε υλοποιήσει το σύστημα έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων, για την ομαλή λειτουργία των σταθμών. Οι επιφανειακοί χώροι δε, θα είναι πλήρως λειτουργικοί.

Σημειωτέον ότι οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά. Εν τω μεταξύ, στο σταθμό του Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις της πλάκας θεμελίωσης, στους σταθμούς «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις, ενώ στο «Δημοτικό Θέατρο» είναι σε εξέλιξη εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.

Στην τελική ευθεία η παράδοση 3 νέων σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό από την Κοινοπραξία AVAX, GHELLA SPA & ALSTOM TRANSPORT AE

Ένα μεγάλο έργο για την ελληνική κοινωνία και την εθνική οικονομία παίρνει σάρκα και οστά και ειδικότερα η κατασκευή των σταθμών «Αγ. Βαρβάρα», Κορυδαλλός» και «Νίκαια», της Γραμμής 3 του Μετρό που υλοποιείται από την κοινοπραξία των εταιριών AVAX, GHELLA SPA & ALSTOM TRANSPORT AE.

Η Γραμμή 3 του Μετρό προχωρά απρόσκοπτα και εν μέσω της Πανδημίας. Παρά τις δυσκολίες και τις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνει ολόκληρη η κοινωνία, η δυναμική και η τεχνογνωσία της κοινοπραξίας των εταιριών AVAX, GHELLA SPA & ALSTOM TRANSPORT AE. επέτρεψαν να διατηρηθεί η επιχειρησιακή συνέχεια και το επίπεδο λειτουργίας που απαιτείται σε ένα έργο τέτοιου βεληνεκούς και σήμερα βρίσκεται σε στάδιο ολοκλήρωσης.

Οι 3 σταθμοί που θα παραδοθούν σύντομα στο επιβατικό κοινό, όπως αναφέρθηκε και στο πλαίσιο της σημερινής επίσκεψης της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Σταθμό Αγ. Βαρβάρα, αναμένεται να δώσουν πνοή και να συμβάλλουν στην ουσιαστική αναβάθμιση των εν λόγω περιοχών διευκολύνοντας την πρόσβαση και τις μετακινήσεις των πολιτών προς το κέντρο της Αθήνας, το Αεροδρόμιο και άλλους προορισμούς του λεκανοπεδίου.

Οπως ανέφερε εκπρόσωπος της κοινοπραξίας AVAX, GHELLA SPA & ALSTOM TRANSPORT AE «Είναι τιμή μας που εν μέσω των προκλήσεων που έθεσε η πανδημία, τηρώντας παράλληλα όλα τα πρωτοκόλλα ασφαλείας για την υγεία των εργαζομένων, βρισκόμαστε προ των πυλών παράδοσης αυτού το σημαντικού έργου. Ένα έργο που αποτελεί απτό βήμα προόδου και θέτει τις υποδομές στον πυρήνα των προσπαθειών για την ανάκαμψη της οικονομίας».

ΣΧΟΛΙΑ