fbpx Γιατί ο Παυλόπουλος δεν θα υπογράψει τις αλλαγές στη Δικαιοσύνη -Κλειδί ο νόμος Πεπονή | ΠΟΛΙΤΙΚΗ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ

Γιατί ο Παυλόπουλος δεν θα υπογράψει τις αλλαγές στη Δικαιοσύνη -Κλειδί ο νόμος Πεπονή

Αλέξης Τσίπρας και Προκόπς Παυλόπουλος
31|05|2019 | 19:41
Γιατί ο Προκόπης Παυλόπουλος δεν θα υπογράψει τις αλλαγές στη Δικαιοσύνη -Φωτογραφία: Menelaos Myrillas / SOOC

Ο νόμος 2190/94, ο λεγόμενος «νόμος Πεπονή», καθιστά αδύνατη την υπογραφή από τον Προκόπη Παυλόπουλο, του Προεδρικού Διατάγματος για την τοποθέτηση της νέας ηγεσίας του Αρείου Πάγου.

Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος 2190/94 του Αν. Πεπονή με τον οποίο είχε θεσμοθετηθεί το ΑΣΕΠ, περιλαμβάνει διάταξη η οποία ξεκαθαρίζει με πλήρη σαφήνεια ότι «από την προκήρυξη εκλογών έως την διεξαγωγή τους απαγορεύεται οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή στο Δημόσιο», είτε πρόκειται για τη μετάταξη υπαλλήλων, είτε παραγγελία που αφορά το Δημόσιο, είτε την τοποθέτηση δικαστών Ανώτατων Δικαστηρίων.

Κατά συνέπεια από την 1η Ιουλίου έως τις 7 Ιουλίου, οποιοδήποτε προεδρικό διάταγμα που θα όριζε τη νέα ηγεσία του Αρείου Πάγου, θα ήταν παράνομο και αντισυνταγματικό. Είναι, επίσης, γνωστό ότι η θητεία της σημερινής ηγεσίας του Αρείου Πάγου λήγει στις 30 Ιουνίου, άρα σε αυτό το διάστημα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, επίσης δεν μπορεί να υπογράψει προεδρικό διάταγμα. Διότι, αν το υπέγραφε, θα είχαμε δύο ηγεσίες στο Ανώτατο Δικαστήριο. Κατά συνέπεια ο νόμος Πεπονή και το γεγονός ότι η θητεία των ανωτάτων δικαστικών λήγει στις 30 Ιουνίου, καθιστούν αδύνατη την υπογραφή προεδρικού διατάγματος.

Τι προβλέπει ο ν. 2190/94:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε ́

Μεταβολές υπηρεσιακής κατάστασης κατά την περίοδο εκλογών

Άρθρο 28

Ρύθμιση προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών κατά τις προεκλογικές περιόδους

1. Κατά το διάστημα από την προκήρυξη βουλευτικών εκλογών έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης που προκύπτει κατά το άρθρο 37 του Συντάγματος, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν το διορισμό ή πρόσληψη και οποιαδήποτε μεταβολή αναφερόμενη στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του άρθρου 14 παρ. 1 του παρόντος, εκτός από τις πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας και αργίας, καθώς και τις πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση.

2. ∆ιαδικασίες σχετικές με τις κατά την προηγούμενη παράγραφο απαγορευόμενες μεταβολές, οι οποίες είχαν ήδη κινηθεί κατά την προκήρυξη των εκλογών, διακόπτονται.

3. Κατ' εξαίρεση από τις προηγούμενες παραγράφους επιτρέπεται η πρόσληψη προσωπικού προκειμένου να αντιμετωπισθούν έκτακτες ανάγκες που δημιουργούνται από σεισμούς, πλημμύρες και πυρκαγιές μεγάλης έκτασης.

4. Επίσης, επιτρέπονται υπηρεσιακές μεταβολές σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις, προκειμένου να αντιμετωπισθούν ιδιαιτέρως επείγουσες και σοβαρές ανάγκες της υπηρεσίας. Για κάθε μεταβολή της παρούσας παραγράφου απαιτείται προηγούμενη σύμφωνη γνώμη τριμελούς επιτροπής που αποτελείται από τον αρχαιότερο Σύμβουλο της Επικρατείας και τους δύο αρχαιότερους παρέδρους του ίδιου δικαστηρίου. Η επιτροπή αυτή συγκροτείται με πράξη του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας την επομένη της προκήρυξης των εκλογών. Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας μπορεί, αν παρίσταται ανάγκη, να συγκροτεί και δεύτερη όμοια επιτροπή από τους αμέσως επόμενους στη σειρά αρχαιότητας σύμβουλο της Επικρατείας και παρέδρους. Με την πράξη συγκρότησης δεύτερης επιτροπής καθορίζεται και η μεταξύ των επιτροπών κατανομή του έργου τους.

ΣΧΟΛΙΑ