Έκανε πίσω η Εθνική Ασφαλιστική αναθεωρώντας -μετά την παρέμβαση του Τάκη Θεοδωρικάκου- την απόφασή της να προκαταβάλλουν οι ασφαλισμένοι τα έξοδα νοσηλείας τους.
Μετά από αυστηρή παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης και τις σημερινές δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, σε συνέντευξή του στην εκπομπή ''Καλημέρα Ελλάδα'' στον ΑΝΤ1, η Εθνική Ασφαλιστική υπαναχώρησε τελικά από την απόφαση αλλαγής στον τρόπο αποζημίωσης των ασφαλισμένων, η οποία τους υποχρέωνε να προκαταβάλλουν τα έξοδα της νοσηλείας τους.
Μετά από καταγγελίες στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για μονομερή αλλαγή στον τρόπο αποζημίωσης από ασφαλιστικές εταιρείες, ο υπουργός Ανάπτυξης κάλεσε τους πολίτες να το καταγγείλουν στη ΓΓΕ και τον Συνήγορο του Καταναλωτή.
Ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε ότι έχει δώσει εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να ελέγξουν τις υποθέσεις αυτές για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και καταχρηστικούς όρους, και στέλνοντας αυστηρό μήνυμα κάλεσε τις εταιρείες να ανακαλέσουν τις επιστολές:
«Ποιος λέει ότι ένας πολίτης που πληρώνει ασφαλιστικό συμβόλαιο έχει τα χρήματα να πληρώσει μετρητά». «Καλώ τις ασφαλιστικές εταιρείες να τηρούν απαρέγκλιτα τις υποχρεώσεις τους, σύμφωνα με τα συμβόλαια που έχουν με τους πελάτες τους», είπε χαρακτηριστικά.
Λίγο αργότερα, η Εθνική Ασφαλιστική σε ανακοίνωσή της εξήγησε ότι «λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες που εκφράστηκαν το τελευταίο διάστημα, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε αναστολή της εφαρμογής του νέου αυτού μοντέλου, αναμένοντας και το νέο δείκτη Υγείας (ΕΔΑ) από την ΕΛΣΤΑΤ».
Η ανακοίνωση της Εθνικής Ασφαλιστικής:
Στην Εθνική Ασφαλιστική, η στρατηγική μας φιλοδοξία επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου διαχείρισης της ασφάλισης υγείας, με περιορισμό των υπερχρεώσεων, διαφάνεια στο κόστος και συνολική βελτίωση της εμπειρίας των ασφαλισμένων μας, διατηρώντας την ποιότητα και την προσβασιμότητα στην ιδιωτική φροντίδα υγείας, αλλά και τη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα των προγραμμάτων υγείας.
Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώσαμε πρόσφατα μία προσαρμογή στην πρακτική της διαδικασίας αποζημίωσης για ένα συγκεκριμένο και περιορισμένο τμήμα του χαρτοφυλακίου συμβολαίων υγείας που αφορούσε το ~ 4% των ασφαλισμένων μας με ασφαλιστήρια υγείας.
Στόχος μας ήταν η έγκαιρη και σαφής ενημέρωση των ασφαλισμένων μας σχετικά με το κόστος και την ορθή χρήση των παροχών υγείας για την ενίσχυση της διαφάνειας προς όφελος όλων, αλλά και ο εξορθολογισμός των αυξημένων δαπανών υγειονομικής περίθαλψης.
Η προτεινόμενη αλλαγή:
- Δεν συνιστούσε μονομερή τροποποίηση των υφιστάμενων όρων των συμβολαίων, καθότι όπου προβλέπεται απευθείας αποζημίωση των νοσοκομειακών δαπανών, η διαδικασία θα παρέμενε αμετάβλητη.
- Για τους κατόχους των συμβολαίων του συγκεκριμένου χαρτοφυλακίου, και πάντα με γνώμονα τη διαρκή στήριξη των ασφαλισμένων μας, είχε σχεδιαστεί η δημιουργία ενός ειδικού δικτύου Συμβεβλημένων Νοσοκομείων, υψηλών προδιαγραφών, στα οποία θα ίσχυε η γνωστή διαδικασία απευθείας εξόφλησης των δαπανών από την εταιρεία.
- Στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος επέλεγε νοσοκομείο εκτός του ειδικού δικτύου, τότε θα έμπαινε σε ισχύ η νέα απολογιστική διαδικασία αποζημίωσης, η οποία προέβλεπε ενημέρωση της εταιρείας πριν από την προγραμματισμένη νοσηλεία.
Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες που εκφράστηκαν το τελευταίο διάστημα, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε αναστολή της εφαρμογής του νέου αυτού μοντέλου, αναμένοντας και το νέο δείκτη Υγείας (ΕΔΑ) από την ΕΛΣΤΑΤ.
Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε με υπευθυνότητα τις εξελίξεις στον χώρο της υγείας και αναγνωρίζουμε ότι το διαρκώς αυξανόμενο κόστος υγειονομικής περίθαλψης και η αυξημένη συχνότητα και σοβαρότητα των ιατρικών περιστατικών αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας, με άμεσο αντίκτυπο τόσο στην ασφαλιστική αγορά όσο και κυρίως στα ασφάλιστρα των ασφαλισμένων μας.
Παραμένουμε πάντα προσηλωμένοι στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με στόχο τη μέριμνα και φροντίδα για όλους τους ασφαλισμένους μας.