Ψηφίστηκε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το νομοσχέδιο που αφορά την σύμβαση για την κατασκευή του Τουριστικού Λιμένα Μεγάλων Σκαφών Κέρκυρας.
«Κύρωση της από 30 Οκτωβρίου 2024 Σύμβασης Υποπαραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας "Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε." και της εταιρείας "Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε.", και αφετέρου της εταιρείας "Lamda Corfu Marina Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Μαρίνας Κέρκυρας" και της εταιρείας "Lamda Marinas Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων" αναφορικά με το δικαίωμα κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Τουριστικού Λιμένα Μεγάλων Σκαφών Κέρκυρας (Megayacht Marina)».
Υπέρ ψήφισε η ΝΔ, καταψήφισαν το ΚΚΕ και η Νέα Αριστερά, ενώ τα υπόλοιπα κόμματα επιφυλάχθηκαν να τοποθετούν στην Ολομέλεια, η συζήτηση και ψήφιση στην οποία ορίστηκε για αύριο.
Κατά την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων ο υπεύθυνος του Έργου, Χ. Αμιλίδης, αναφέρθηκε στην πορεία του έργου και περιέγραψε τις φάσεις του έως την σημερινή κύρωσή του από την Επιτροπή:
«Ο διαγωνισμός δύο φάσεων για την υποπαραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής και λειτουργίας διαχείριση, συντήρηση και εκμετάλλευση της μαρίνας του τουριστικού λιμένα Κέρκυρας ή της μαρίνας mega yacht, όπως καλείται, ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022 με τη δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Πρόκειται για παραχώρηση ή την μακροχρόνια μίσθωση για περίοδο 40 ετών. Τον Ιούνιο του 2022, τέσσερα ενδιαφερόμενα μέρη εκδήλωσαν ενδιαφέρον, η κοινοπραξία των AVAX και 'Ακτωρ παραχωρήσεις, η D Marinas Hellas, LAMDA Marinas και η ΤΕΚΑΛ, όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη πληρούσαν τα κριτήρια προεπιλογής της πρόσκλησης και πέρασαν στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Τον Ιούνιο του 2023 υπεβλήθη μια δεσμευτική προσφορά από την LAMDA Marinas, η οποία έγινε αποδεκτή, καθώς υπερέβαινε τον πήχη που είχε θέσει η ανεξάρτητη αποτίμηση, την οποία είχε λάβει το τότε ΤΑΙΠΕΔ και νυν Υπερταμείο.
Το τίμημα αποτελείται από δύο μέρη, την εφάπαξ αμοιβή ύψους 9,7 εκατομμυρίων ευρώ και ποσοστό 7,7 επί του ετήσιου κύκλου εργασιών της LAMDA Marinas. Η αμοιβή αυτή είναι καλή και καθώς το 50% της αμοιβής δεν πηγαίνει στην αποπληρωμή του δημοσίου χρέους, αλλά στην ανάπτυξη άλλων λιμενικών υποδομών του υπερταμείου, θα αποτελέσει και μοχλό επιπρόσθετα της ανάπτυξης της περιουσίας του δημοσίου. Τα έγγραφα της διαγωνιστικής διαδικασίας πέρασαν από τον έλεγχο του ελεγκτικού συνεδρίου, το οποίο τον Φεβρουάριο του 2024 έδωσε την έγκρισή του για την υπογραφή της σύμβασης, η οποία υπογραφή έλαβε χώρα τον Οκτώβριο του 2024 και την οποία τώρα καλείται να κυρώσει η Βουλή των Ελλήνων».
Από την πλευρά του Υπερταμείου, ο κ. Αμιλίδης τόνισε ότι το έργο αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς αποτελεί ανάπτυξη από το μηδέν ενός περιουσιακού στοιχείου, του λιμένα Κέρκυρας και σημείωσε ότι η μαρίνα mega yacht δεν υπάρχει επί του παρόντος και θα πρέπει να κατασκευαστεί εκ του μηδενός με δύσκολα έργα, επιχωματώσεων και εκβαθύνσεων. Το Δημόσιο δεν απεμπολεί κανένα του δικαίωμα μέσα αυτή τη συναλλαγή και δεν πρόκειται για πώληση περιουσιακού στοιχείου ή για πώληση μετοχών, αλλά για παραχώρηση ή μακροχρόνια μίσθωση.
Επιπρόσθετα, η λειτουργία της Μαρίνας θα τονώσει την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής και θα ενισχύσει την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Εκτίμησε ότι η λειτουργία της θα δημιουργήσει ένα επιχειρηματικό οικοσύστημα στοχευμένο στον υψηλής ποιότητας τουρισμό.
«Ελπίζουμε η μαρίνα να αποτελέσει προορισμό homeporting τα μεγάλα σκάφη και τα πληρώματα να εγκαθίστανται καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου στην Κέρκυρα» κατέληξε.