Συνέντευξη τύπου Ανδρουλάκη-Αλιβιζάτου: Οι εκλογές να γίνουν σε καθαρό τοπίο χωρίς σκιές

Νίκος Ανδρουλάκης, φωτογραφία (ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ/EUROKINISSI)

«Η συνάντησή μας δυο μήνες μετά τη συνέντευξη τύπου στο πλαίσιο της ΔΕΘ γίνεται σε ένα εντελώς διαφορετικό φόντο» τόνισε σήμερα ο Νίκος Ανδρουλάκης σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη.

«Τότε αντιμετωπιζόμασταν περίπου ως υπερβολικοί και ενίοτε κουραστικοί γιατί επιδιώκαμε τη διαλεύκανση της υπόθεσης των παρακολουθήσεων και της χρήσης του παράνομου κατασκοπευτικού λογισμικού predator. Όμως σήμερα, μερικούς μήνες αργότερα, βλέπουμε ότι ο θεσμικός δρόμος που επιλέξαμε έχει φέρει απτά αποτελέσματα» σημείωσε ο Νίκος Ανδρουλάκης σε συνέντευξη τύπου με τίτλο, «Θεσμική απάντηση στις παράνομες παρακολουθήσεις».

«Ευχαριστώ θερμά τον ομότιμο καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου Νίκο Αλιβιζάτο» ειπε ο Νίκος Ανδρουλάκης, «που μαζί και με άλλους έγκριτους συνταγματολόγους, έδειξαν καθαρά στον ελληνικό λαό τι διακυβεύεται. Ευχαριστώ και τους νομικούς μου εκπροσώπους γιατί εξαντλήσαμε κάθε πρόσφορο νομικό μέσο. Και ήταν οι συντεταγμένες νομικές ενέργειές μας, που αποκάλυψαν το συγχρονισμό ΕΥΠ και predator. Πίσω από το επιτελικό συγκεντρωτικό κράτος της Νέας Δημοκρατίας, υπήρχε ένα ισχυρό και οργανωμένο παρακράτος, ένας παρακρατικός βραχίονας. Η ευθύνη του Πρωθυπουργού δεν μπορεί να «ξεπλυθεί» με την επίκληση «νόμιμων λαθών».

Παράλληλα, η ερευνητική δημοσιογραφία δείχνει με αριθμούς και ονοματεπώνυμα ότι το predator χειρίζονταν Έλληνες αστυνομικοί σε κτίριο της ΕΥΠ.

Καθημερινά επίσης προβάλλονται λίστες, χωρίς όμως κανείς να γνωρίζει με βεβαιότητα τι ευσταθεί και τι όχι, ποιος δυσφημεί και ποιος δυσφημείται, ποιος εκβιάζει και ποιος εκβιάζεται. Ο μόνος δρόμος είναι η δικαιοσύνη και καλώ όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα να απευθυνθούν στη δικαιοσύνη.

Υπό το φόβο της καταδίκης σε ευρωπαϊκό επίπεδο και την πίεσή μας, η κυβέρνηση έφερε ένα σχέδιο νόμου, που παρά τα κάποια θετικά στοιχεία, δε θίγει τον πυρήνα των σοβαρών παθογενειών του συστήματος.

Σε μία άτακτη υποχώρηση αναίρεσε τους δεξιούς αφορισμούς ότι δεν εξαιρείται κανείς του ελέγχου της ΕΥΠ πολλώ δε μάλλον οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι του λαού που θα μπορούσαν να ζημιώσουν πιο καίρια τα εθνικά συμφέροντα απ' ό,τι ο «περιπτεράς της γειτονιάς». Βεβαίως, δε λένε ότι η υπογραφή ενός πολιτικού προσώπου ή ενός Υπουργού σε μια κρίσιμη σύμβαση εάν παρακολουθείται, μπορεί να δημιουργήσει πολύ μεγάλο δημόσιο κόστος.

Στο σχέδιο νόμου της η κυβέρνηση προτείνει το αυτονόητο, επιβεβαιώνοντας τη θεσμική νίκη της παράταξής μας καθώς θέτει αυστηρές προϋποθέσεις και την ανάγκη πρότερης έγκρισης του Προέδρου της Βουλής για την παρακολούθηση πολιτικών προσώπων.

Όμως εξακολουθεί να λείπει κάθε διάθεση λογοδοσίας, για μια υπόθεση που πλήττει βάναυσα το κύρος των θεσμών μας και δυσφημεί τη χώρα διεθνώς.Αυτό δείχνει το γεγονός ότι μπαίνει όριο τριών ετών για να μάθει ο παρακολουθούμενος ότι παρακολουθήθηκε και όχι γιατί παρακολουθήθηκε καθώς και το ότι η ΑΔΑΕ, που θα έπρεπε να αποφασίζει για τη γνωστοποίηση της παρακολούθησης, παραγκωνίζεται από ένα συλλογικό όργανο, στο οποίο την πλειοψηφία θα έχουν οι ελεγχόμενοι Διοικητής και Εισαγγελέας της ΕΥΠ.

Άραγε τι έχουν να πουν τώρα τα στελέχη της κυβέρνησης και της Νέας Δημοκρατίας που με καλούσαν με θράσος να παρανομήσω και να πάω τάχα να ενημερωθώ; Αφού υπήρχε πλαίσιο, γιατί το νομοθετούν; Άλλη μια καινοτομία και άλλος ένας παραλογισμός του επιτελικού κράτους.

Ακόμα όμως και η έννοια της εθνικής ασφάλειας, διευρύνεται τόσο ώστε να καλύπτει έως και τα ζητήματα δημόσιας υγείας. Ο στόχος προφανής: Η επικύρωση της παρακολούθησης χιλιάδων πολιτών. Μια κολυμβήθρα του Σιλωάμ.

Οι προτάσεις Ανδρουλάκη

Επιμένουμε θεσμικά και δεν ακολουθούμε το δρόμο της συνωμοσιολογίας.

Γι' αυτό προτείνουμε:

  • την κατάργηση της αντισυνταγματικής διάταξης που απαγορεύει στην ΑΔΑΕ να ενημερώνει τους παρακολουθούμενους για λόγους εθνικής ασφαλείας και μάλιστα αναδρομικά,
  • την πλήρη αιτιολόγηση της άρσης του απορρήτου στην σχετική εισαγγελική διάταξη ώστε να μπορεί να ελεγχθεί η νομιμότητά της,
  • την αποκοπή της ΕΥΠ από το πρωθυπουργικό γραφείο,
  • την τελική απόφαση για την παρακολούθηση για λόγους εθνικής ασφαλείας, να λαμβάνει Τριμελές Δικαστικό Συμβούλιο Εφετών και να γνωστοποιείται με πλήρη στοιχεία αμέσως στον πρόεδρο της ΑΔΑΕ, ώστε ο έλεγχος να είναι ουσιαστικός.

Προτεραιότητά μας είναι οι ανεξάρτητες αρχές που έφτιαξε το ΠΑΣΟΚ για να ενισχύσει τη Δημοκρατία, τη λογοδοσία και τη διαφάνεια, να έχουν ισχυρές αρμοδιότητες για να διασφαλίζουν όλα αυτά τα οποία οδηγούν την Ελλάδα σε μια ευρωπαϊκή θεσμική κανονικότητα.

Κάποιοι προσπαθούν να πείσουν τον ελληνικό λαό ότι το θέμα των παρακολουθήσεων, είναι ένα ζήτημα που αφορά λίγους, μια μικρή ομάδα ανθρώπων. Όμως, όλα αυτά τα ζητήματα έχουν άμεση σχέση με τα μεγάλα προβλήματα του ελληνικού λαού, με τις μεγάλες παθογένειες, διότι αυτό αποδεικνύουν τα στοιχεία σε παγκόσμιο επίπεδο. Όταν οι θεσμοί μιας χώρας είναι αδύναμοι και ανίσχυροι, η διολίσθηση σε φαινόμενα διαφθοράς και μηχανισμούς συναλλαγής ανάμεσα στην πολιτική και οικονομική εξουσία, είναι ένα σύνηθες και άμεσα εξαρτώμενο φαινόμενο. Ο μόνος τρόπος για να υπάρχει πραγματική ευημερία και οικονομική ανάπτυξη στη χώρα μας -και σε κάθε χώρα- είναι η ισχυρή θεσμική συγκρότηση. Μόνο μια ισχυρή ευρωπαϊκή κανονικότητα μπορεί να φέρει ένα καλύτερο βιοτικό επίπεδο στους πολίτες και περισσότερες ευκαιρίες για τις νεότερες γενιές.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, είναι απολύτως σαφές ότι η Δικαιοσύνη πρέπει να επιταχύνει τις διαδικασίες, να ξέρουμε όλη την αλήθεια πριν τις εκλογές και ο Πρωθυπουργός να ακολουθήσει το μοναδικό δρόμο που του απομένει. Οι εκλογές να γίνουν σε καθαρό τοπίο, χωρίς σκιές. Και αυτό είναι η ευθύνη του.Τριετείς προθεσμίες και αναδρομικότητα για την ενημέρωση των παρακολουθούμενων, δεν νοούνται, αν θέλουμε να έχουμε καθαρό τοπίο προεκλογικά. Τα αποκαλυπτήρια του παρακρατικού μηχανισμού της "πίσω αυλής του Μαξίμου", πρέπει να γίνουν και αυτό είναι ένα ελάχιστο οφειλόμενο προς τους πολίτες.

Όλες μας οι πρωτοβουλίες και οι προτάσεις, έχουν ένα και μόνο στόχο: Να ενισχυθεί η διαφάνεια, η λογοδοσία αλλά παράλληλα να αντιμετωπιστεί το τοξικό κλίμα, στο οποίο επενδύουν διαρκώς η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Και θέλω να προσθέσω

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όταν ξεκίνησε τη λειτουργία της η Εξεταστική ΕπιτροπήPEGA σχετικά με τα παράνομα λογισμικά, δημιούργησε την απαραίτητη υποδομή για τον έλεγχο των κινητών των ευρωβουλευτών και πλέον και των συνεργατών τους.

Έχω ήδη προτείνει, η Ελληνική Βουλή και ο κ. Τασούλας να αναλάβουν πρωτοβουλίες -τον προτρέπω να το κάνει εντός της εβδομάδας- προκειμένουνα υπάρξει έλεγχος των κινητών τηλεφώνων όλων των Βουλευτών και των συνεργατών τους, όπως ακριβώς υπάρχει αυτή η δυνατότητα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Να πάψουν να υπάρχουν φήμες, υποψίες και ο πολιτικός κόσμος να είναι όμηρος αυτής της κατάστασης.

Η ανάπτυξη της υποδομής αυτής δεν είναι δύσκολη και μετά λόγου γνώσεως θέλω να σας ενημερώσω ότι σε περίπτωση που υπάρξει η απαραίτητη αίτηση, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ήταν έτοιμο να συνδράμει και να παράσχει την απαραίτητη τεχνογνωσία την Ελληνική Βουλή ώστε να ξεκαθαρίσει το νοσηρό τοπίο.

Ζητάμε από την ΑΔΑΕ, η κατά το Σύνταγμα μόνη αρμόδια Αρχή, να ελέγξει αν υπήρξαν επισυνδέσεις στα πρόσωπα που εμφανίζονται στα δημοσιεύματα. Με αυτές τις δυο πρωτοβουλίες θα αποκαλυφθεί η πραγματική διάσταση του προβλήματος θεσμικά, χωρίς κανείς να μπορεί να εργαλειοποιήσει για πολιτικάντικους λόγους αυτήν την πολύ σημαντική υπόθεση, που εκθέτει διεθνώς τη χώρα και δημιουργεί τεράστιους κλυδωνισμούς στο πολιτικό σύστημα.

Μόνη μας αγωνία είναι ο τόπος να αποκτήσει ένα πολιτικό σύστημα, που θα σέβεται τους πολίτες, ένα πολιτικό σύστημα υψηλής αξιοπιστίας για να σταματήσει μία νέα κρίση εμπιστοσύνης, η οποία δυστυχώς το τελευταίο διάστημα ξανακλιμακώνεται. Όλες αυτές οι νομοθετικές αλλά και πρακτικές μας προτάσεις, που μπορεί να αξιοποιήσει η Ελληνική Βουλή, έχουν στόχο να πάμε με ομαλό πολιτικό κλίμα στις εκλογές. Να γνωρίζει ο κάθε πολίτης τι πραγματικά έχει συμβεί σε αυτήν την υπόθεση, που έχει στρέψει παγκοσμίως τα φώτα της δημοσιότητας στη χώρα μας, και έτσι να επιλέξει με αξιοκρατικά κριτήρια ποια πολιτική δύναμη είναι αυτή που μπορεί να εγγυηθεί ισχυρούς θεσμούς, ισχυρή διαφάνεια, ισχυρή Δημοκρατία» κατέληξε η ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη.

Αλιβιζάτος: Δεν είναι δυνατόν σε μια ευνομούμενη χώρα να εξαρτάται από τον πρωθυπουργό της χώρας η δυνατότητα παρακολούθησης ενός πολιτικού του αντιπάλου

Ο Ομότιμος Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Νίκος Αλιβιζάτος σχολιάζοντας τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας με τις παρακολουθήσεις από τα παράνομα κακόβουλα λογισμικά, προσδιόρισε ως τη μεγάλη αντινομία το γεγονός ότι «ενώ η τεχνολογία τα τελευταία χρόνια καλπάζει, οι εγγυήσεις για να προφυλάξουμε τα δικαιώματα του πολίτη περιορίζονται. Το αντίθετο ακριβώς που συμβαίνει σε πάρα πολλές χώρες.

Να θυμίσω ότι το Pegasus, το Predator είναι προϊόντα της τελευταίας δεκαετίας. Ήδη, όπως μας πληροφόρησε ο Πρόεδρος, από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχουν ειδοποιηθεί ότι υπάρχει η τελευταία εκδοχή του Predator που δεν χρειάζεται να πέσεις στην παγίδα και να πατήσεις το κουμπί, αλλά γίνεται η σύνδεση απευθείας. Ο ιδρυματικός εισαγγελέας, δηλαδή ο πλήρους απασχόλησης εισαγγελέας τοποθετείται στην ΕΥΠ με τον νόμο Παυλόπουλου της Νέας Δημοκρατίας το 2008. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό. Βάλτε το χέρι στην καρδιά και σκεφτείτε την προσωπική σας εμπειρία. Κάποιος είναι δίπλα σας και είστε 24 ώρες το 24ωρο μαζί. Τρώτε μαζί, τα λέτε για την οικογένεια σας. Είναι δυνατόν να είναι ανεξάρτητος απέναντί σας; Μπορεί να σας ελέγξει σοβαρά, όταν του κλείσουν το μάτι και του πουν ότι “είναι πολύ σοβαρή υπόθεση και πρέπει να παρακολουθήσουμε τον άλλον”;» σημείωσε, ενώ πρόσθεσε ότι «ο ιδρυματικός εισαγγελέας είναι ένας περιορισμός της εγγυήσεως της δικαστικής αρχής που επιβάλει το Σύνταγμα για τις νόμιμες επισυνδέσεις».

«Υπήρχε, όμως, και ο δεύτερος εισαγγελέας, ο εισαγγελέας Εφετών, τον οποίο κατάργησε με νόμο του ο ΣΥΡΙΖΑ το 2018. Γιατί; Γιατί υπήρχε τότε ο εισαγγελέας – δυστυχώς μακαρίτης – ο κ. Λιόγας, ο οποίος αρνείτο να υπογράφει τα σωρηδόν αιτήματα επισυνδέσεων που του έστελνε κάθε μέρα ο κ. Ρουμπάτης. Καταργήθηκε, λοιπόν, ο δεύτερος εισαγγελέας και πλέον η μόνη εγγύηση ήταν ο ιδρυματικός», ανάφερε ο Νίκος Αλιβιζάτος.

Στη συνέχεια, ο κ. Αλιβιζάτος ανάφερε ότι «η υποκλοπή από ιδιώτη με το νέο Ποινικό Κώδικα το 2019, του ΣΥΡΙΖΑ, από κακούργημα έγινε πλημμέλημα» και περιέγραψε την τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τα προσόντα του Διοικητή της ΕΥΠ σημειώνοντας ότι «για να γίνεις Διοικητής της ΕΥΠ – έλεγε ο παλαιός νόμος Παυλόπουλου – έπρεπε να είσαι πτυχιούχος και να έχεις αποδεδειγμένη επαγγελματική πείρα. Κι έγινε «ή» διαζευκτικό τον Αύγουστο του ’19. Κι η επαγγελματική πείρα έγινε ‘’στον ιδιωτικό ή στον δημόσιο τομέα’’. Έτσι, κάποιος άγνωστος, με μια θητεία σε μια εταιρεία security έγινε διοικητής της ΕΥΠ χωρίς κανένα άλλο προσόν. Απλώς ήταν φίλος, αν όχι του πρωθυπουργού, του στενού επιτελείου του».

Ακόμη, ο Ομότιμος Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου ανέδειξε το ψαλίδισμα της ΑΔΑΕ καθώς ο Πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων δεν είχε δικαίωμα να μπαίνει στα αρχεία της ΕΥΠ και της Αντιτρομοκρατικής.

«Αφήστε να πιθανολογήσω- δεν είμαι σίγουρος, η ίδρυση του Κέντρου Τεχνολογικής Υποστήριξης, Ανάπτυξης και Καινοτομίας, στο πλαίσιο της ΕΥΠ το 2020 – εκεί μόνο ο Διοικητής της ΕΥΠ μπορούσε να αποσπά υπαλλήλους από τον κύριο κορμό της ΕΥΠ (και απ’έξω) και να συγκροτούν αυτή την ΚΥΠ μέσα στην ΚΥΠ. Η σύμπτωση είναι ανατριχιαστική με το χθεσινό ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου. Δηλαδή η είσοδος του Predator στην Ελλάδα συμπίπτει με τη δημιουργία αυτού του κέντρου. Αν αποδειχθεί το χθεσινό ρεπορτάζ του Β. Λαμπρόπουλου αληθές, είναι προφανές ότι ιδρύθηκε μέσα στην ΕΥΠ ένα στεγανό που στεγαζόταν σε άλλο κτήριο – στην Αγία Παρασκευή απ΄ότι είδαμε στις χθεσινές εφημερίδες και όχι στην Κατεχάκη – που λειτουργούσε για αυτόν τον σκοπό, δηλαδή για τη λειτουργία του Predator. Επαναλαμβάνω, με κάθε επιφύλαξη γιατί δεν έχει φυσικά αποδειχθεί», συμπλήρωσε.

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η ευθύνη είναι διαχρονική, αλλά και διακομματική. «Εντούτοις, η ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας με καθαρά επιστημονικά κριτήρια είναι ακόμη μεγαλύτερη. Τι σημαίνει η πρώτη δήλωση του πρωθυπουργού; ‘’Δεν γνώριζα. Αν γνώριζα, δεν θα είχε συμβεί’’. Σημαίνει ότι αν έδινε το ΟΚ ο ίδιος θα είχε γίνει η παρακολούθηση του Ανδρουλάκη κανονικά. Δεν είναι δυνατόν σε μια ευνομούμενη χώρα, να εξαρτάται από τον πρωθυπουργό της χώρας η δυνατότητα παρακολούθησης ενός πολιτικού του αντιπάλου», επισήμανε.

Επανερχόμενος στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις παρακολουθήσεις, ο κ. Αλιβιζάτος έθιξε το ζήτημα της αναδρομικότητας, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν προβλέπεται τίποτα για την αναδρομικότητα, για αυτά που έχουν συμβεί ως τώρα. Δεν είναι δυνατόν να πάμε σε εκλογές έτσι. Να υπάρχει βαθύτατη σκιά ότι κάποιος υποψήφιος πρωθυπουργός παρακολουθείται για λόγους εθνικής ασφαλείας. Είναι αδιανόητο. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί σε μια ευρωπαϊκή χώρα».

«Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι θα νιώθαμε πολύ μεγάλη ανακούφιση αν το ειδικό για αυτά τα θέματα – ευρωπαϊκό όργανο - όχι ένα φιλαράκι μας στην Κομισιόν - που είναι η Επιτροπή της Βενετίας καλείτο να βγάλει επείγουσα γνώμη για το εκκρεμές νομοσχέδιο, κάτι μπορεί να γίνει σε δύο μήνες», τόνισε ο κ. Αλιβιζάτος.

Οι παρεμβάσεις των δικηγόρων Μαν. Βελεγράκη, Μιχ. Καλαντζόπουλου και Χρ. Κακλαμάνη

Οι δικηγόροι Μανώλης Βελεγράκης, Μιχάλης Καλαντζόπουλος και Χρήστος Κακλαμάνης παρουσίασαν τη νομική διάσταση της υπόθεσης της παρακολούθησης του κινητού τηλεφώνου του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκου Ανδρουλάκη και την απόπειρα παγίδευσής του με το Predator, καθώς και τη θεσμική ανάδειξη του ζητήματος.

Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στο ιστορικό της επίμονης και γενικόλογης πρόσκλησης από την κυβέρνηση προς τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για να ενημερωθεί παράνομα, ο δικηγόρος Μανώλης Βελεγράκης, επισήμανε ότι από τα τέλη Αυγούστου «κατέστη σαφές ότι η κυβέρνηση δεν επιθυμούσε την ενημέρωση του Νίκου Ανδρουλάκη και τη διαφώτιση του ελληνικού λαού για τους λόγους παρακολούθησής του. Σε αντίθεση με τις διακηρύξεις της, είχε επιλέξει την οδό της συσκότισης».

Εξήγησε πως τέτοιου είδους ενημέρωση όχι μόνο δεν προβλεπόταν, τουναντίον αποκλειόταν από τη διάταξη του 4790/2021. Χαρακτηρίζοντας τις προβλέψεις της νέας διάταξης, η οποία άλλαξε το προϊσχύον καθεστώς, ως παράλογη πολιτικά και ηθικά αποδοκιμαστέα, προβληματική και συνταγματικά αποδοκιμαζόμενη, ο κ. Βελεγράκης σημείωσε πως «ο κ. Ανδρουλακης καλείτο να ενημερωθεί ανεπίσημα, άρα παράνομα, ουσιαστικά να συμπράξει σε μια διαδικασία χωρίς κανένα νόμιμο έρεισμα».

Βάσει όλων των παραπάνω, έχει κατατεθεί από τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στο ΣτΕ αίτηση ακύρωσης για την απόρριψη από την ΑΔΑΕ αιτήματός του να ενημερωθεί σε σχέση με την παρακολούθηςή του από την ΕΥΠ, με την οποία ζητείται επίσης να αναγνωριστεί ότι η διάταξη του Ν. 4790/2021 έρχεται σε αντίθεση με το Σύνταγμα, την ΕΣΔΑ και το Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ.

Όπως γνωστοποίησε ο κ. Βελεγράκης, υποβλήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αίτηση για την προστασία της ασυλίας του κ. Ανδρουλάκη. «Είναι μια διαδικασία στην κατεύθυνση της διεθνοποίησης του ζητήματος», ανέφερε κλείνοντας.

«Όταν ξεκίνησε όλη αυτή η ιστορία στις 26 Ιουλίου, κανείς από εμάς δεν μπορούσε να φανταστεί όσα θα ακολουθούσαν. Ούτε να διανοηθεί ότι η ΕΥΠ παρακολουθούσε με δόξα και τιμή τον Πρόεδρο του τρίτου κοινοβουλευτικού κόμματος της χώρας», σημείωσε με τη σειρά του ο δικηγόρος Χρήστος Κακλαμάνης.

Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Κακλαμάνης σε σχέση με τη θεωρία της «νόμιμης» επισύνδεσης, «η επισύνδεση από την ΕΥΠ είναι νομότυπη, δεν είναι νόμιμη. Το ότι διαθέτει στρογγυλή σφραγίδα και υπογραφή από αυτούς που πρέπει, δεν την καθιστά νόμιμη. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα είχαμε ποτέ κανέναν δικαστή κατηγορούμενο ή καταδικασμένο για παραδικαστικό και κανέναν δημόσιο λειτουργό να αντιμετωπίζει κατηγορίες», σημειώνοντας πως αυτό είναι το αντικείμενο της δικαστικής έρευνας.

Όσον αφορά στη συμπληρωματική μηνυτήρια αναφορά που κατατέθηκε από τον κ. Ανδρουλάκη στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών στις 19 Σεπτεμβρίου 2022, αυτή περιλαμβάνει όλες τις αξιόποινες πράξεις, που κατά την εκτίμηση της νομικής ομάδας υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι έχουν τελεστεί και δικαιολογούν την άσκηση ποινικής δίωξης. Συνοδεύεται επίσης από ειδικότερα αιτήματα κλήσεως άνω των 25 μαρτύρων, κατάσχεσης εγγράφων και διενέργειας μιας σειράς συγκεκριμένων ανακριτικών ενεργειών προς διακρίβωση της αλήθειας. Έχει ζητηθεί επίσης η συνδρομή της Eurojust διότι το ζήτημα του Predator είναι διασυνοριακό.

«Για εμάς το μείζον είναι να εξαντλήσουμε όλα τα ένδικα μέσα που μας δίνει η ελληνική έννομη τάξη και να ασκήσουμε τη μέγιστη δυνατή πίεση, προκειμένου να αναδείξουμε την αλήθεια», τόνισε ο δικηγόρος Μιχάλης Καλαντζόπουλος.

Αναφερόμενος στην εντολή καταστροφής του σχετικού με την παρακολούθηση φακέλου από την ΕΥΠ, που δόθηκε την ίδια ημέρα με την κατάθεση στην ΑΔΑΕ της αναφοράς- καταγγελίας για την απόπειρα παγίδευσης με το Predator, σημείωσε πως «υπάρχουν αρκετές συμπτώσεις που δημιουργούν σε κάθε περίπτωση εύλογους προβληματισμούς».

Όπως αποκάλυψε, πέραν των υπολοίπων νομικών ενεργειών, «ερχόμαστε πλέον, μέσα στις επόμενες ημέρες, να ασκήσουμε και αγωγή. Υπάρχει πρόσφατη νομολογία, σύμφωνα με την οποία, η Διοίκηση οφείλει να προσκομίσει ενώπιον του Διοικητικού Δικαστή τον σχετικό φάκελο προκειμένου να κρίνει και εκείνος το παράνομο ή μη».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Νίκος Ανδρουλάκης ΚΙΝΑΛ ΠΑΣΟΚ Predator

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ