Αμυράς για νέο κλιματικό νόμο: Κανείς δεν θα αιφνιδιαστεί, κανείς δεν θα μείνει απροστάτευτος - iefimerida.gr

Αμυράς για νέο κλιματικό νόμο: Κανείς δεν θα αιφνιδιαστεί, κανείς δεν θα μείνει απροστάτευτος

Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος
Ο Γιώργος Αμυράς στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος / Φωτογραφία: Intimenews-ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Θέλουμε δίκαιη μετάβαση. Κανείς δεν θα αιφνιδιαστεί. Κανείς δεν θα μείνει απροστάτευτος», δήλωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Γιώργος Αμυράς, αναφερόμενος στο σχέδιο του εθνικού κλιματικού νόμου.

«Η κυβέρνηση προσεγγίζει τον κλιματικό νόμο ως νόμο εθνικής σημασίας. Γι' αυτό και η δημόσια διαβούλευση θέλουμε να είναι ευρύτατη, να είναι μια εθνική διαβούλευση, διότι αντιλαμβανόμαστε πλήρως πόσο σημαντικό θα είναι στην πραγματική ζωή αυτό το νομοθέτημα και στον τρόπο που θα μεταβούμε στην πράσινη ενέργεια και οικονομία, στην πράσινη σκέψη. Θέλουμε να συμμετάσχουν όλοι, η κοινωνία, η οικονομία, οι επιχειρήσεις, τα πανεπιστήμια, οι φορείς» είπε ο κ. Αμυράς, μιλώντας στην Ειδική Μόνιμη Κοινοβουλευτική Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τόνισε, δε, ότι για την υπηρέτηση του στόχου της «ανθρακικής ουδετερότητας», ως το 2050, τα βάρη θα επιμεριστούν προς όλους -μεταφορές, βιομηχανία, κτίρια, γεωργία και κτηνοτροφία, απόβλητα, χρήσεις γης, δασοπονία, μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας- και θα καταρτιστούν προϋπολογισμοί άνθρακα πενταετούς διάρκειας.

«Το σχέδιο του εθνικού κλιματικού νόμου λέει ότι θα διακοπεί η λειτουργία όλων των λιγνιτικών μονάδων, το αργότερο έως την 31/12/2028, αλλά με ρήτρα επανεξέτασης το 2023, με σκοπό την επίσπευση. Εμείς θέλουμε η επίσπευση αυτή να είναι καταλυτική και δραματική, ώστε το 2025 και το αργότερο το 2026, δηλαδή δύο και τρία χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό στόχο, να έχουμε αποχαιρετίσει τον λιγνίτη», είπε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος.

Ηλεκτροκίνητα τα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το 2025

Σύμφωνα με τον εθνικό κλιματικό νόμο, όπως επισήμανε ο κ. Αμυράς, από το 2023, το ένα τέταρτο των εταιρικών αυτοκινήτων ΙΧ που θα ταξινομούνται θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό. Από το 2025, υποχρεωτικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όλα τα νέα ταξί θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα. Το 1/3 των ενοικιαζόμενων νέων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πρέπει επίσης να είναι ηλεκτροκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το 2030, τα νέα οχήματα που θα ταξινομούνται θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών. Σε σχέση με τα κτίρια, ο υφυπουργός επισήμανε ότι από το 2023 απαγορεύονται οι καυστήρες πετρελαίου στις νέες οικοδομές, όπου υπάρχει δίκτυο φυσικού αερίου. Από το 2025 απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης σε οποιοδήποτε κτίριο.

«Στα ειδικά κτίρια καθίσταται υποχρεωτική η τοποθέτηση συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά ή θερμικά ηλιακά συστήματα, σε ποσοστό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 30% της κάλυψης» συνέχισε ο υφυπουργός, για να προσθέσει:

«Από 1/1/2023, οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα πρέπει να περιλαμβάνουν, υποχρεωτικά, ποσοτική καταγραφή μείωσης ή αυξήσεων εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα». Αυτό, εξήγησε ο κ. Αμυράς, «έχει να κάνει με τους ΧΥΤΑ, με τους βιολογικούς καθαρισμούς, με τις τουριστικές εγκαταστάσεις, με τα κτήρια αθλητισμού-αναψυχής, με τα αστικά κτήρια ανάπτυξης, με τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, με τις υδατοκαλλιέργειες, με τις βιομηχανικές δραστηριότητες».

Αναφερόμενος στα μη συνδεδεμένα νησιά, και σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υφυπουργός είπε ότι πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές κατά 80% σε σχέση με το 2019. Από το 2030 απαγορεύεται η χρήση μαζούτ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στα μη συνδεδεμένα νησιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμη, επισήμανε ότι στις προβλέψεις του εθνικού κλιματικού νόμου έχει περιληφθεί και η υποχρεωτική ασφάλιση κινδύνου, από το 2025 και μετά, για τα νέα κτήρια σε ζώνες υψηλού κινδύνου για πλημμύρες, και σε ζώνες πλησίον δασικών περιοχών.

Φάμελλος: Η κοινωνία δεν βρίσκεται πουθενά στον σχεδιασμό του εθνικού κλιματικού νόμου

«Το κρίσιμο ερώτημα είναι πώς θα εμπλακεί το σύνολο της οικονομίας και της κοινωνίας στην εφαρμογή του κλιματικού νόμου και άρα στη συνδιαμόρφωση», είχε δηλώσει νωρίτερα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος.

Ο ίδιος επισήμανε ότι η κυβέρνηση αδυνατεί να είναι συγκεκριμένη, ακόμη και στο σχεδιάγραμμα απεξάρτησης από τον λιγνίτη, αφού «ο πρωθυπουργός μας είχε πει για το 2023, ο κ. Αμυράς σήμερα μας είπε για το 2025, ο κλιματικός νόμος λέει για 2028. Ο κ. Μητσοτάκης είπε το ίδιο στη Γλασκώβη. Δεν μπορείτε ούτε σε αυτό να συμφωνήσετε; Να ξέρουμε ποια είναι η πολιτική σας... Ανησυχούμε».

Παράλληλα, ο κ. Φάμελλος παρατήρησε ότι υπάρχουν οχλήσεις από τον ΑΔΜΗΕ που βάζουν ζήτημα επάρκειας ενέργειας τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, και ζητάει επανενεργοποίηση των λιγνιτικών μονάδων, ενώ η κυβέρνηση έχει παγώσει τα λιγνιτωρυχεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Κλείνουμε τις λιγνιτικές μονάδες για να έρθουν από την πίσω πόρτα τρεις ή τέσσερις ολιγάρχες με ιδιωτικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, από εισαγόμενο ορυκτό καύσιμο, να πληρώνουμε και φόρο άνθρακα και πανάκριβο φυσικό αέριο. Γιατί; Για να βγάζουν κέρδη τρεις ή τέσσερις; Αυτές είναι οι συμφωνίες που έχει κάνει το Μαξίμου;» διερωτήθηκε ο κ. Φάμελλος, και πρόσθεσε ότι η κοινωνία δεν βρίσκεται πουθενά στον σχεδιασμό του εθνικού κλιματικού νόμου.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ