Νέο μέτρο κατά της φοροδιαφυγής: Ποιοι επαγγελματίες έχουν υποχρέωση για ψηφιακό πελατολόγιο - iefimerida.gr

Νέο μέτρο κατά της φοροδιαφυγής: Ποιοι επαγγελματίες έχουν υποχρέωση για ψηφιακό πελατολόγιο

Αθήνα
Φωτογραφία: INTIMENEWS / ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ
Γιώργος Παππούς

Πρώτο βήμα η δημιουργία Μητρώου για συνεργεία και πλυντήρια αυτοκινήτων- Ψηλά στη λίστα οι διοργανωτές δεξιώσεων

Οι πιο παλιοί τα θυμούνται ως «πρόσθετα βιβλία» και δεν ήταν τίποτε άλλο από την υποχρέωση πολλών επαγγελματιών π.χ. γιατροί, συνεργεία, πάρκινγκ, ξενοδοχεία, να αναγράφουν σε ειδικά βιβλία τους πελάτες τους, έτσι ώστε οι ελεγκτικές υπηρεσίες να έχουν μια εικόνα του τζίρου τους. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υποχρέωση αυτή καταργήθηκε πριν από 10 χρόνια κι όπως λένε παλιές καραβάνες της Φορολογικής Διοίκησης, το μέτρο δεν ήταν ιδιαιτέρως αποτελεσματικό, καθώς απαιτούσε επιτόπιους αιφνιδιαστικούς ελέγχους για να πιαστούν στην “τσιμπίδα” οι παραβάτες. Αυτήν τη φορά, όμως, τα πράγματα θα είναι διαφορετικά, καθώς το πελατολόγιο θα τηρείται ψηφιακά, η παρακολούθηση θα γίνεται on line και πάνω απ’ όλα θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις, έτσι ώστε να σημαίνει συναγερμός όπου παρατηρούνται αποκλίσεις.  

Κι ενώ η αγορά ανέμενε τις πρώτες κινήσεις από την ΑΑΔΕ, το πρώτο βήμα έγινε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την υπογραφή Απόφασης για τη δημιουργία, ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση Ψηφιακού Μητρώου λειτουργούντων συνεργείων και υπευθύνων τεχνιτών αυτών, σταθμών οχημάτων, λιπαντηρίων, πλυντηρίων και λοιπών συναφών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης.  

Ποια είναι η στόχευση της Απόφασης;

Να καταγραφούν επισήμως σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων όλες οι σχετικές επιχειρήσεις μέσα σε έξι μήνες. Κι αν για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το ενδιαφέρον εστιάζεται στην εποπτεία των εν λόγων επαγγελματιών, η ΑΑΔΕ τρίβει από τώρα τα χέρια της για τα πολύτιμα στοιχεία, στα οποία θα έχει πρόσβαση, έτσι ώστε να μπορέσει να επιβάλει με τη σειρά της την υποχρέωση Ψηφιακού Πελατολογίου.  

Τι δεδομένα μπορούν να αντλήσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες;

Το Ψηφιακό Μητρώο έχει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα εξαγωγής στατιστικών στοιχείων. Ενδεικτικά, όσον αφορά στα λειτουργούντα συνεργεία: 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Συνολικός αριθμός συνεργείων στη χώρα ή/και ανά Περιφέρεια ή/και ανά Περιφερειακή Ενότητα ή/και ανά έτος.
  • Συνολικός αριθμός συνεργείων ανάλογα με την χρήση τους (δημόσια ή ιδιωτικά).
  • Συνολικός αριθμός συνεργείων ανά κατηγορία (συνήθων οχημάτων, βαρέων οχημάτων και μικτά συνεργεία δηλαδή συνήθων και βαρέων οχημάτων).
  • Συνολικός αριθμός συνεργείων ανάλογα με την ειδικότητα ή τις ειδικότητές τους (μηχανικών μερών, ηλεκτρικών μερών κ.λπ.).
  • Συνολικός αριθμός συνεργείων ανάλογα με τα στοιχεία των κτιριακών τους εγκαταστάσεων (ωφέλιμες επιφάνειες χώρου κύριας χρήσης και βοηθητικών χώρων).
  • Συνολικός αριθμός των υπευθύνων τεχνιτών των συνεργείων.
  • Συνολικός αριθμός των υπευθύνων τεχνιτών ανάλογα με την ειδικότητά/ες τους.
  • Συνολικός αριθμός των υπευθύνων τεχνιτών ανά κατηγορία συνεργείων.

Διοργανώσεις δεξιώσεων  

Ψηλά στη λίστα της ΑΑΔΕ με τους υπόχρεους τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου βρίσκονται, πάντως, οι διοργανωτές εκδηλώσεων, δηλαδή κτήματα, αίθουσες δεξιώσεων και όλες οι συναφείς δραστηριότητες, όπου κινείται “μαύρο” χρήμα. Μόλις το περασμένο καλοκαίρι, Ράμπο της ΑΑΔΕ εντόπισαν... λαβράκι ψάχνοντας στα social media, όπου πέρα από τις φωτό των καλεσμένων, υπήρχαν πολλές αναρτήσεις φωτογράφων από τη δεξίωση. Η αντιπαραβολή του πλήθους των καλεσμένων- όπως αποτυπωνόταν στα... πειστήρια- με τον αριθμό που είχε δηλώσει στην εφορία ο διοργανωτής, έφερε τις... “καμπάνες”.  

Τι θα αλλάξει με το Ψηφιακό Πελατολόγιο; 

Οι εν λόγω επιχειρήσεις πριν προχωρήσουν στη διοργάνωση εκδηλώσεων, θα πρέπει να δηλώνουν τον τόπο που θα λάβουν χώρα οι εκδηλώσεις, αλλά και τον αριθμό των ατόμων που θα συμμετέχουν, έτσι ώστε οι ελεγκτικές υπηρεσίες να έχουν εικόνα για τα έσοδα που θα πρέπει να αναμένονται.  

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι “ανοικτό” κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται και θα περνάνε στο MyData. 

Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ