Αυτές οι τρεις χώρες «χρηματοδοτούν» τον Πούτιν για την Ουκρανία -Αυξάνουν τις αγορές πετρελαίου από τη Ρωσία - iefimerida.gr

Αυτές οι τρεις χώρες «χρηματοδοτούν» τον Πούτιν για την Ουκρανία -Αυξάνουν τις αγορές πετρελαίου από τη Ρωσία

Ρωσία πετρέλαιο
Συμφωνήθηκε το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο / Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η Ρωσία στηρίζεται στην Τουρκία, την Ινδία και την Κίνα για την πώληση του πετρελαίου -και κατ'επέκταση τη συνέχιση του πολέμου στην Ουκρανία- πριν από την απαγόρευση της ΕΕ.

Οι τρεις αυτές χώρες είναι που βοήθησαν τη Μόσχα να διατηρήσει τις εξαγωγές αργού στον απόηχο της εισβολής της στην Ουκρανία, συμβάλλοντας έτσι στη συνέχιση του πολέμου και τώρα φαίνεται πως επανέρχονται στην αγορά βαρελιών από τη Ρωσία, με την Τουρκία να έχει, μάλιστα, πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg, η αξιοσημείωτη αύξηση του όγκου του αργού σε δεξαμενόπλοια που δεν έχουν ακόμη προσδιορίσει τον τελικό τους προορισμό καθιστά πιο περίπλοκο το έργο της παρακολούθησης των εξαγωγών της Ρωσίας, αλλά τα περισσότερα από αυτά τα πλοία καταλήγουν στην Ινδία, με μικρότερο αριθμό να κατευθύνεται ανατολικότερα προς την Κίνα. Η προσθήκη αυτών των πλοίων στον υπολογισμό δείχνει μια σταθερή αύξηση της συνδυασμένης ροής ρωσικού αργού στην Τουρκία, την Κίνα και την Ινδία τις τελευταίες εβδομάδες.

Σχεδόν όλα τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό αργό και σηματοδοτούν ως τελικούς προορισμούς το Πορτ Σάιντ, το Γιβραλτάρ ή «για παραγγελίες» καταλήγουν τελικά σε μία από αυτές τις τρεις χώρες.

Στενεύουν τα περιθώρια για τις πωλήσεις πετρελαίου από τη Ρωσία: Στις 5 Δεκεμβρίου τίθενται σε ισχύ οι ευρωπαϊκές κυρώσεις

Ο χρόνος για να παραδοθεί αργό από τα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας στην Κίνα και την Ινδία τελειώνει, καθώς στις 5 Δεκεμβρίου τίθενται σε ισχύ οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα στερήσουν από τα πλοία ασφάλιση και άλλες υπηρεσίες. Τα δεξαμενόπλοια έχουν προθεσμία έως τις 21 Οκτωβρίου περίπου για να αναχωρήσουν από το Primorsk ή το Ust-Luga εάν θέλουν να φτάσουν σε τερματικούς σταθμούς εκφόρτωσης στην ανατολική Κίνα πριν από αυτή την προθεσμία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ροές προς την Κίνα, την Ινδία και την Τουρκία κορυφώθηκαν τον Ιούνιο στα 2,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 14 Οκτωβρίου ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά περίπου 350.000 βαρέλια την ημέρα. Ωστόσο, οι αποστολές προς την Τουρκία έχουν ανέλθει στο υψηλότερο επίπεδο για το έτος μέχρι στιγμής, ενώ ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που δεν έχουν ακόμη υποδείξει τελικούς προορισμούς είναι τώρα τόσο μεγάλος, αντίστοιχος με περισσότερα από 450.000 βαρέλια την ημέρα, που θα μπορούσε να πετύχει συνδυασμένες αποστολές σε αυτές οι τρεις χώρες σε νέα υψηλά επίπεδα μετά την εισβολή μόλις γίνουν εμφανείς οι πραγματικοί προορισμοί τους.

Εν τω μεταξύ, οι εμπορικοί οίκοι και τα διυλιστήρια αγωνίζονται να κάνουν κράτηση σε δεξαμενές αποθήκευσης στο Ρότερνταμ τους επόμενους μήνες, ενόψει των ανησυχιών για κρίση εφοδιασμού μετά την έναρξη ισχύος των κυρώσεων της ΕΕ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ