Συνεχίζεται η αύξηση τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων

Συνεχίζεται η αύξηση τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων / Φωτογραφία: Alexandros Michailidis / SOOC

Αύξηση τζίρου κατά 7,2% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σημειώθηκε την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου (μέχρι τις 18/10) αγγίζοντας τα 117,12 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019 (μέχρι τις 20/10) που ήταν 109,24 εκατ. ευρώ.

Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο σχεδόν 54% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 7%. Αξίζει να σημειωθεί, ότι στο σύνολο της αγοράς είχε προηγηθεί αύξηση πωλήσεων 5,5% την δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου, όπου ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο άγγιξε τα 118,26 εκατ. ευρώ, έναντι 112,11 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο έναν χρόνο πριν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 6%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (8,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 5,7%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 16,7%).

Λιανεμπόριο: Μετά την Αττική, ανάπτυξη εμφάνισαν Θεσσαλονίκη και Κεντρική Ελλάδα

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι μετά την Αττική που κατέχει την μερίδα του λέοντος με μερίδιο 53,9%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,4% εμφάνισαν ανάπτυξη 6,1% και της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 12,9% εμφάνισαν ανάπτυξη 8,6%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 8,6% παρουσίασε ανάπτυξη 6,6%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,6% ανάπτυξη 13,3%, ενώ η Κρήτη με μερίδιο 6,6% εμφάνισε ανάπτυξη 2,6%.

Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 20%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 7,1%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 4,2% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 3,4%.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ