Πώς η Shein ξεπέρασε τα Zara και τα H&M και πρωτοστάτησε στη γρήγορη μόδα -Γιατί κάνει θραύση - iefimerida.gr

Πώς η Shein ξεπέρασε τα Zara και τα H&M και πρωτοστάτησε στη γρήγορη μόδα -Γιατί κάνει θραύση

Πώς η Shein τρώει τα Zara και τα H&M
Πώς η Shein τρώει τα Zara και τα H&M/Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μεγάλα brands γρήγορης μόδας, όπως τα Ζara και τα H&M, εταιρείες που κυριάρχησαν τις τελευταίες δεκαετίες στο κομμάτι του ενδύματος και ειδικά της γρήγορης μόδας, μοιάζουν να... απειλούνται από την κινεζική Shein, η οποία όπως και το Τemu, αλλά στον χώρο του ενδύματος, μπήκε δυναμικά στην αγορά φέρνοντας ανατροπές.

Η Inditex, ιδιοκτήτρια της Zara, και η H&M αναμένεται να ανακοινώσουν τα αποτελέσματά τους και όπως σημειώνει το Reuters οι επενδυτές θα επικεντρωθούν σε ένα σημαντικό ερώτημα: Πώς ανταποκρίνονται οι δύο πρωτοπόροι της «γρήγορης μόδας» στον σημερινό ηγέτη της αγοράς, τη Shein;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Shein, με πωλήσεις σχεδόν εξολοκλήρου μέσω του διαδικτύου, είχε 23 δισεκατομμύρια δολάρια έσοδα το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Coresight και αντιπροσώπευε σχεδόν το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς γρήγορης μόδας το 2022, ξεπερνώντας τη Zara και την H&M.

Οι χαμηλές τιμές της Shein -μπλουζάκια των 5 δολαρίων και πουλόβερ των 10 δολαρίων- προσελκύουν επίσης αγοραστές που διαφορετικά θα μπορούσαν να ψωνίσουν σε καταστήματα με εκπτωτικά ρούχα.

«Η πραγματική δύναμη της Shein είναι ότι αναγνωρίζει ότι δεν έχει ιδέα τι θέλετε να φορέσετε», δήλωσε ο Rui Ma, αναλυτής και ιδρυτής του ενημερωτικού δελτίου Tech Buzz China. «Αυτό στο οποίο έχουν εμπιστοσύνη είναι η ικανότητά τους να αυξάνουν την παραγωγή πολύ γρήγορα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την Inditex και την H&M η κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αναδειχθεί σε σημαντική απειλή στην αγορά φθηνών ρούχων και αξεσουάρ.

Στις 6 Δεκεμβρίου, ο αναλυτής της Deutsche Bank, Adam Cochrane, υποβάθμισε την Inditex και την H&M σε αξιολόγηση «sell», επικαλούμενος προκλήσεις, όπως ο αποπληθωρισμός των τιμών στον τομέα της ένδυσης και η πίεση από τη Shein και τον ταχέως αναπτυσσόμενο ανταγωνιστή της, την Temu.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα κοινά και οι διαφορές της Shein με τη Zara και την H&M

Όπως σημειώνει το Reuters, η Shein έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη Zara και την H&M, εταιρείες που πιστώνονται την πρωτοπορία στην ιδέα της αναπαραγωγής των δημιουργιών μεγάλων οίκων μόδας και της προώθησής τους στους καταναλωτές με λιγότερα χρήματα. Αυτό που είναι κοινώς γνωστό ως «γρήγορη μόδα».

Και οι τρεις, Zara, Η&Μ και Shein, έχουν δεχθεί σφοδρή κριτική για «κλοπή» σχεδίων από άλλα brands, μεγάλους οίκους μόδας, αλλά ορισμένοι επικριτές λένε ότι ο εξαιρετικά γρήγορος κύκλος παραγωγής της Shein την καθιστά έναν ιδιαίτερα κατάφωρο παραβάτη.

Τον περασμένο Ιούλιο κατατέθηκε μήνυση σε βάρος της Shein για παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας στην οποία αναφερόταν ότι η Shein χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη και έναν δικό της αλγόριθμο για να αναζητά ιδέες για σχέδια στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα μερικές φορές να υπάρχει άμεση κλοπή.

Ωστόσο, η βασική στρατηγική της Shein και αυτή που ίσως την έχει κάνει πλέον τόσο δημοφιλή, σύμφωνα με τους αναλυτές και τους επενδυτές, είναι ότι αξιοποιεί ένα δίκτυο προμηθευτών με έδρα κυρίως την Κίνα, οι οποίοι σε αντίθεση με ό,τι ισχύει και ό,τι συμβαίνει γενικά, αποδέχονται να ξεκινούν αρχικά με μικρές παραγγελίες και να τις αυξάνουν ανάλογα με τη ζήτηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η εξαιρετικά ευέλικτη αλυσίδα εφοδιασμού επέτρεψε στη Shein να δημιουργήσει ένα θεμελιωδώς διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο από τους καθιερωμένους παίκτες γρήγορης μόδας, όπως η Zara και η H&M, οι οποίες κατάφεραν να κυριαρχήσουν ναι μεν εκμεταλλευόμενες τις γρήγορες παραγωγές αλλά βασιζόμενες σε μεγάλο βαθμό σε δικές τους προβλέψεις για το στιλ των ρούχων που θα έχουν μεγάλη απήχηση.

«Ως επί το πλείστον, η Zara και η H&M εξακολουθούν να προβλέπουν τις τάσεις της μόδας, να προπαραγγέλλουν το προϊόν αυτό τρεις έως 12 μήνες πριν από την πώληση και να δεσμεύονται για αρκετά μεγάλους όγκους παραγγελιών», δήλωσε ο Simon Irwin, πρώην αναλυτής της Credit Suisse, ο οποίος έχει ερευνήσει τις στρατηγικές της Shein.

Μια μελέτη του 2022 διαπίστωσε ότι η Shein συνήθως λαμβάνει τις παραγγελίες μέσα σε πέντε έως επτά ημέρες από την ανάθεσή τους και στη συνέχεια μπορεί να στείλει τα προϊόντα απευθείας στους καταναλωτές με ταχυδρομείο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αποστολή μπορεί να διαρκέσει έως και δύο εβδομάδες, ανάλογα με το προϊόν και την τοποθεσία του αγοραστή. Ωστόσο, το μοντέλο direct-to-consumer δίνει στη Shein ένα πλεονέκτημα έναντι των καταστημάτων λιανικής πώλησης στα οποία στηρίζονται Zara και H&M, τα οποία πρέπει να διανέμουν τα ενδύματα σε ένα παγκόσμιο δίκτυο καταστημάτων και να τα διατηρούν εφοδιασμένα, σύμφωνα με τον Sheng Lu, καθηγητή μόδας και μελετών ένδυσης στο Πανεπιστήμιο του Delaware.

Η Patricia Cifuentes, ανώτερη αναλύτρια στο τμήμα κινητών αξιών της Bestinver, η οποία κατέχει μετοχές της Inditex, δήλωσε ότι η ταχύτητα παράδοσης αποτελεί θεμελιώδες πλεονέκτημα για τη Zara σε σύγκριση με την H&M, ακόμη και τη Shein.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Όσο πιο γρήγορα παραλάβει ο πελάτης το ρούχο, τόσο λιγότερο πιθανό είναι να το επιστρέψει. Έτσι, η Inditex θέλει να είναι η ταχύτερη στην αποστολή του προϊόντος, αλλά και αν κάτι επιστραφεί, θέλει να το βάλει πίσω στο σύστημά της το συντομότερο δυνατό για να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες να πουληθεί σε πλήρη τιμή».

Από τον Νοέμβριο του 2022 έως τον Νοέμβριο του 2023, η Zara και η H&M έφεραν αντίστοιχα 40.000 και 23.000 νέα προϊόντα στην αγορά των ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία της Lu.

Η Shein εισήγαγε 1,5 εκατομμύρια προϊόντα κατά την ίδια περίοδο - 37 φορές περισσότερα από τη Zara και 65 φορές περισσότερα από την H&M.

Και ενώ και οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να συνεργάζονται με προμηθευτές στην Κίνα, η Inditex και η H&M έχουν μεγάλες βάσεις παραγωγής σε άλλες χώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2022, το 98% της παραγωγής της Inditex βασίστηκε σε 12 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Πορτογαλίας, του Μαρόκου, της Τουρκίας και της Ισπανίας, όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας. Η H&M υπολογίζει το Μπαγκλαντές, μαζί με την Κίνα, ως τη μεγαλύτερη αγορά παραγωγής ρούχων, δήλωσε εκπρόσωπός της.

Η Shein αρνήθηκε να σχολιάσει το δίκτυο προμηθευτών της, αλλά τα πρόσφατα αρχεία εισαγωγών δείχνουν ότι σχεδόν όλα τα προϊόντα που εισήγαγε στις ΗΠΑ προέρχονταν από την Κίνα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Shein Zara H & M
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ