fbpx Νέα «μαύρα» στοιχεία για τον Τουρισμό: Οι καλοί «πελάτες» της Ελλάδας ανέβαλαν τις διακοπές τους -Ανησυχητικά ευρήματα για το επόμενο 12μηνο | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΤΟΥ

Νέα «μαύρα» στοιχεία για τον Τουρισμό: Οι καλοί «πελάτες» της Ελλάδας ανέβαλαν τις διακοπές τους -Ανησυχητικά ευρήματα για το επόμενο 12μηνο

Τουρίστες στη Κνωσσό
07|08|2020 | 07:06
Πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό οι ακυρώσεις των διακοπών από τις χώρες πρώτης γραμμής / Φωτογραφία: shutterstock
Γιώργος Παππούς

Ο κορωνοϊός δείχνει εκ νέου τα δόντια του, εντός κι εκτός συνόρων, επιτείνοντας την αγωνία και τον προβληματισμό των επαγγελματιών του Τουρισμού και της Εστίασης, που προσπαθούν να πιαστούν κι από την παραμικρή θετική είδηση. 

Η ζημιά που υφίσταται ο Τουρισμός λόγω της απουσίας ή των περιορισμένων αφίξεων επισκεπτών από χώρες- «πελάτες» της Ελλάδας, έχει αναλυθεί πολλές φορές κι επί του παρόντος αυτή η εικόνα δεν έχει αλλάξει προς το καλύτερο. Τουναντίον. 

Σε μια ακόμα μελέτη- έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ καταγράφονται δύο βασικά στοιχεία, που ασφαλώς επιτείνουν την ανησυχία. Το πρώτο είναι ότι όσοι ανέβαλαν τις διακοπές τους λόγω κορωνοϊού, δεν καίγονται να τις πραγματοποιήσουν, βάζοντας προφανώς άλλες προτεραιότητες για τις δαπάνες τους, καθώς η οικονομική αβεβαιότητα που προκάλεσε η πανδημία δεν είναι αμελητέα. Το δεύτερο στοιχείο «φωτογραφίζει» τις εξελίξεις στο επόμενο 12μηνο και φαίνεται να επιβεβαιώνονται οι «γκρίζες» εκτιμήσεις για συνέχιση των κραδασμών, καθώς μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα κάνει διακοπές στη χώρα του ή δεν θα κάνει καθόλου διακοπές! 

Τι δείχνει η έρευνα για τις κύριες αγορές του εισερχόμενου ελληνικού τουρισμού

Σύμφωνα με την έρευνα, η οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία θα επηρεάσει, σε μικρότερο η μεγαλύτερο βαθμό την προσωπική και οικογενειακή εισοδηματική κατάσταση πάνω από το 60% του πληθυσμού και σε ορισμένες χώρες πάνω από το 90%. Αντίθετα, ανάλογα με την χώρα, ανεπηρέαστο από την οικονομική κρίση παρέμεινε ένα ποσοστό του πληθυσμού που κυμαίνεται από 4% έως 29% ενώ ένα μικρότερο ποσοστό (1% έως 15%) δεν είναι σίγουρο για το αν θα επηρεαστεί ή όχι. 

Αναφορικά με τις 5 κύριες αγορές του εισερχόμενου ελληνικού τουρισμού: 

  • 29% των Γερμανών εκτιμά πως δεν θα επηρεαστεί καθόλου, 41% εκτιμά ότι θα επηρεαστεί λίγο και 22% πολύ ή δραματικά. 
  • στην Βρετανία, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 24% καθόλου, 41% λίγο και 26% πολύ ή δραματικά 
  • στις ΗΠΑ, 22% Καθόλου, 37% λίγο και 34% πολύ ή δραματικά 
  • στην Γαλλία, 25% Καθόλου, 43% λίγο και 26% πολύ ή δραματικά 
  • και στην Ιταλία, 12% Καθόλου, 43% λίγο και 40% πολύ ή δραματικά. 

Τα εναπομένοντα ποσοστά (6% σε Γαλλία και Ιταλία, 7% στις ΗΠΑ και 9% στην Γερμανία και την Βρετανία) αφορούν όσους δεν είναι σίγουροι για την επίδραση της πανδημίας στην οικονομική τους κατάσταση. 

Τουρισμός: Τουλάχιστον 4 στους 10 ανέβαλαν τις διακοπές τους λόγω οικονομικών

Σε όλες τις χώρες αναφοράς - όπως είναι αναμενόμενο - οι καταναλωτές ανέβαλαν, λόγω της πανδημίας, την δαπάνη για διακοπές και ταξίδια με μεγαλύτερη ένταση σε σύγκριση με άλλα καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες. Το ποσοστό κυμαίνεται από 37% στο Βέλγιο έως 61% στην Κίνα. Για το top-5 των τουριστικών αγορών της Ελλάδας, τα ποσοστά ανέρχονται σε 40% των Γερμανών, 44% των Άγγλων, 47% των Αμερικανών, 41% των Γάλλων και 50% των Ιταλών.

Αν και η δαπάνη για διακοπές είναι η σχετικά πιο συχνή απάντηση ως προς τις καταναλωτικές προτεραιότητες μόλις επιτρέψουν οι συνθήκες, ωστόσο οι σχετικές απαντήσεις κινούνται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, μεταξύ του 20% και του 30% του πληθυσμού. Τα ποσοστά αυτά είναι χαμηλότερα από τα ποσοστά των καταναλωτών που ανέβαλαν την σχετική δαπάνη, ένδειξη που συνάδει και με τις προσδοκώμενες επιπτώσεις στην οικονομική τους κατάσταση, αλλά και τις ανησυχίες για την υγεία τους. 

Συγκεκριμένα για τις πέντε σημαντικότερες τουριστικές αγορές της Ελλάδας: 

  • Γερμανία: 27% έχει σε προτεραιότητα την δαπάνη για διακοπές μόλις επιτρέψουν οι συνθήκες, έναντι 40% που την ανέβαλε, 
  • Βρετανία: τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 26% έναντι 44%, 
  • ΗΠΑ: 28% έναντι 47%, 
  • Γαλλία: 25% έναντι 41%, 
  • Ιταλία: 25% έναντι 50%. 

Τουρισμός εντός συνόρων ή... καθόλου

Επίσης, χαμηλά είναι τα ποσοστά για προτεραιότητα για δαπάνη για πτήσεις, ενισχύοντας την εικόνα που προκύπτει, ότι δηλαδή η πλειοψηφία των ερωτώμενων θα πραγματοποιήσει είτε διακοπές στη χώρα του, είτε στην περιοχή του (staycations). 

Ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης, εκτιμά πως τους επόμενους 12 μήνες θα πραγματοποιήσει είτε διακοπές στη χώρα του (27% έως 55%) είτε στην περιοχή του (staycations) (11% έως 40%), ενώ εξίσου μεγάλο είναι το μερίδιο αυτών που δεν σκοπεύουν να κάνουν διακοπές (από 23% έως 41%). 

Στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές της Ελλάδας, διακοπές σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς επιλέγει ένα ποσοστό που δεν ξεπερνά το 25% στην Γερμανία και το Ην. Βασίλειο, το 17% στη Γαλλία και το 13% στην Ιταλία. Στις χώρες αυτές, το 38% ως 47% δηλώνουν ότι θα κάνουν διακοπές στη χώρα τους και 16% έως 20% στην περιοχή του, ενώ το 26% ως 32% δεν προτίθενται να κάνουν διακοπές. Για τις long haul αγορές, διακοπές σε άλλη ήπειρο επιλέγει μόλις το 10% των Αμερικανών, το 12% των Αυστραλών και των Καναδών, 13% των Ινδών και το 6% των Κινέζων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑ