«Βροχή» καταγγελιών για καταπατήσεις και παρανομίες σε τουριστικές περιοχές -Απίστευτες περιπτώσεις - iefimerida.gr

«Βροχή» καταγγελιών για καταπατήσεις και παρανομίες σε τουριστικές περιοχές -Απίστευτες περιπτώσεις

Κίνημα της πετσέτας στη Χαλκιδική
Κίνημα της πετσέτας στη Χαλκιδική / Φωτογραφία: Eurokinissi
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ
Γιώργος Παππούς

Από τη Μύκονο ξεκίνησαν οι ανακλήσεις συμβάσεων παραχώρησης αιγιαλού, μετά από αυτοψία στις αρχές Μαρτίου, ενώ στη Διαύγεια αναρτώνται με ρυθμό... πολυβόλου αντίστοιχα «ραβασάκια» από ελέγχους που έγιναν το περασμένο καλοκαίρι στην Πάρο, στη Μήλο και άλλα Κυκλαδονήσια.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο υπουργείο Οικονομικών προετοιμάζονται πυρετωδώς, έτσι ώστε φέτος να μη χρειαστεί οι Κτηματικές Υπηρεσίες να τρέχουν ασθμαίνοντας πίσω από τις καταγγελίες, αλλά ει δυνατόν να τις προλαβαίνουν.  

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο βήμα θα γίνει με την ενεργοποίηση του νέου πλαισίου για τις ηλεκτρονικές δημοπρασίες, που αφορούν στις συμβάσεις παραχώρησης της περιόδου 2024- 2025. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στο μήνα θα είναι έτοιμη η πλατφόρμα eauctions.gsis.gr, καθώς ήδη “τρέχει” αναβάθμιση 5 σημείων:  

  1. Ενίσχυση της σταθερότητας του συστήματος για την υποστήριξη πολλαπλάσιων ηλεκτρονικών δημοπρασιών σε σχέση με το παρελθόν με την αντικατάσταση της υπάρχουσας βάσης δεδομένων MySQL από Oracle 19c. Απαιτούνται αλλαγές στον κώδικα στην υπάρχουσα υλοποίηση της πλατφόρμας, μετάπτωση των δεδομένων μεταξύ των βάσεων και εκτεταμένοι έλεγχοι για την αποφυγή λαθών κατά τη λειτουργία.  
  2. Τροποποίηση του κώδικα της πλατφόρμας για αναβάθμιση του framework από CMS Liferay Portal version 6.2 στην τρέχουσα έκδοση CMS Liferay Portal version 7.5 με σκοπό τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας με λήψη μέτρων αποφυγής κυβερνοεπιθέσεων, καθώς και για ενισχυμένη απόδοση. Ο ανάδοχος της αναβάθμισης υποχρεούται σε εκτεταμένους ελέγχους για αποφυγή λαθών κατά την παραγωγική λειτουργία.  
  3. Διασύνδεση της πλατφόρμας με την πύλη του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών minfin.gov.gr για την ανάκτηση λίστας των αναρτημένων διακηρύξεων ηλεκτρονικών δημοπρασιών μισθώσεων αιγιαλού στην πλατφόρμα και τη διασύνδεση της δημοπρασίας που εμφανίζεται στο χάρτη της πλατφόρμας με την αντίστοιχη διακήρυξη που έχει αναρτηθεί στο minfin.gov.gr  
  4. Τροποποίηση της πλατφόρμας, ώστε κατά τον ορισμό της δημοπρασίας ο αρμόδιος υπάλληλος να εισάγει την διάρκεια σε έτη της μίσθωσης καθώς και όλες τις κορυφές του πολυγώνου της υπό δημοπράτηση περιοχής, να παράγονται αυτόματα από το σύστημα τα έγγραφα των διακηρύξεων και των συμβάσεων, να είναι δυνατή η αντιγραφή στοιχείων παλαιότερης δημοπρασίας για τη δημιουργία νέας, η μαζική αντιγραφή στοιχείων δημοπρασιών σε αντίστοιχες νέες, η μαζική επιλογή δημοπρασιών προκειμένου να γίνει ταυτόχρονη εισαγωγή στοιχείων (με μια κίνηση), όπως η ημερομηνία διεξαγωγής ή ο αριθμός διακήρυξης κ.ά.  
  5. Διασύνδεση της πλατφόρμας με το Οauth2 Δημόσιας Διοίκησης του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΨΔ για τη σύνδεση των υπαλλήλων των κτηματικών στην πλατφόρμα με Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης 

Αμέσως μόλις τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα, θα εκπονηθεί και το σχέδιο δράσης, που θα περιλαμβάνει προληπτικούς, δειγματοληπτικούς αλλά κι εκ των υστέρων ελέγχους, καθώς οι πολίτες θα έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να “σκανάρουν” τους όρους των συμβάσεων και να καταγγέλλουν αυθαιρεσίες και παραβάσεις, ανάλογες με αυτές που έγιναν σωρηδόν πέρσι. Στο ίδιο σχέδιο δράσης θα προβλεφθεί και η ενίσχυση των Κτηματικών Υπηρεσιών, όπου κριθεί αναγκαίο.

«Βροχή» οι καταγγελίες στον Συνήγορο του Πολίτη 

Λίαν αποκαλυπτική είναι η Έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, καθώς επί συνόλου 13.552 αναφορών/ καταγγελιών, την πρώτη θέση (περισσότερες από 2.500) καταλαμβάνουν τα θέματα που σχετίζονται με το οικιστικό περιβάλλον, όπως λ.χ. προβλήματα σχετικά με τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ύδρευση, αποχέτευση, ηλεκτροδότηση), την οικοδομική δραστηριότητα, τη χωροθέτηση, αδειοδότηση και παρακολούθηση της λειτουργίας έργων και επιχειρήσεων, κ.ά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανατρέχοντας στο ειδικό κεφάλαιο για το πολιτιστικό περιβάλλον (π.χ. χώροι αρχαιολογικού ενδιαφέροντος), τον τουρισμό και την προστασία του αιγιαλού, βρίσκει κανείς της... αυθαιρεσίας το ανάγνωσμα.

Σε τουριστική περιοχή χαρακτηρισμένη ως τόπος ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, κατάστημα λειτουργούσε σε οίκημα, στο οποίο είχε κατασκευαστεί παράνομη οροφή, που κρίθηκε τελεσίδικα κατεδαφιστέα. Ο Συνήγορος επισήμανε ότι, δεδομένου ότι η αυθαίρετη κατασκευή κρίθηκε τελεσίδικα κατεδαφιστέα, πάσχει η γνωστοποίηση, καθώς το κατάστημα δεν πληροί τα δικαιολογητικά/νομιμοποιητικά στοιχεία (π.χ. άδεια δόμησης, εξαίρεση από κατεδάφιση, κ.λπ.), τα οποία θα πρέπει να τηρούνται στον φάκελό του. Μόνο κατόπιν της διαμεσολάβησης του Συνηγόρου, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του οικείου Δήμου αποφάσισε την προσωρινή διακοπή λειτουργίας και τη σφράγισή του έως και την αποκατάσταση της νομιμότητας.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της λειτουργίας καταστήματος σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο, από τη διερεύνηση της οποίας προέκυψε η ανέγερση αυθαίρετων κατασκευών (επεκτάσεων, βοηθητικών κτισμάτων, περιφράξεων, κ.λπ.), ζητήματα καταπάτησης αιγιαλού και επίχωσης ρέματος, ενώ δεν είχε ληφθεί η προαπαιτούμενη έγκριση από την αρχαιολογική υπηρεσία. Οι αρμόδιες υπηρεσίες επέβαλαν τα προβλεπόμενα πρόστιμα, χωρίς εντούτοις να διακοπεί η λειτουργία του καταστήματος.

Από το σύνολο της υπόθεσης, η Αρχή διαπίστωσε ότι το θεσμικό πλαίσιο το οποίο ισχύει για τη λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος δεν εγγυάται τη σύννομη λειτουργία αυτών, δεδομένου ότι παρέχεται η διακριτική ευχέρεια στα αρμόδια όργανα των Ο.Τ.Α. να εκτιμούν κατά το δοκούν, το κατά πόσον οι παραβάσεις είναι ικανές ή μη να επιβάλουν την προσωρινή ή οριστική σφράγιση ενός καταστήματος! Η ιδιαίτερη βαρύτητα της υπόθεσης και η έλλειψη συντονισμού των συναρμόδιων υπηρεσιών προς άρση των διαπιστωμένων παραβάσεων, οδήγησε τον Συνήγορο να αποστείλει τον φάκελο στον αρμόδιο Εισαγγελέα. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδεικτική περίπτωση συνιστά η καταγγελία για διοργάνωση σειράς μεταμεσονύκτιων μουσικών εκδηλώσεων από κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, που μισθώνει χώρο εντός κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου. Από τον διενεργηθέντα έλεγχο, προέκυψε ότι οι εν λόγω εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν χωρίς να έχει ζητηθεί η σχετική έγκριση από τους αρμόδιους φορείς, ήτοι το Υπουργείο Πολιτισμού και Δημοτικό Συμβούλιο!

Σε καταγγελία που έγινε για τον αποκλεισμό όλων των κάθετων διόδων προς την θάλασσα από παρακείμενη τουριστική επιχείρηση στο Κομμένο Κέρκυρας, η πρόσβαση αποκαταστάθηκε μέσω δύο διόδων, η μία εκ των οποίων όμως διέρχεται από καγκελόπορτα της επιχείρησης, ενώ γύρω από την άλλη έχει αναπτυχθεί πυκνή βλάστηση.

Σε άλλη αναφορά, καταγγέλθηκαν πολλαπλές παρεμβάσεις (κατασκευή γέφυρας, σκάλας, κ.λπ.) στην θέση Κουμπάρα Ίου σε ζώνη αιγιαλού – παραλίας. Στο σημείο αυτό, είχε δοθεί σε επενδυτή, υπαγόμενο στις διατάξεις περί στρατηγικών επενδύσεων, το δικαίωμα ανέγερσης ορισμένων κατασκευών, αλλά διαπιστώθηκαν εκτεταμένες υπερβάσεις, ενώ η υπουργική απόφαση που ενέκρινε τη στρατηγική επένδυση, τελικά κατέπεσε στο ΣτΕ. Ο Συνήγορος του Πολίτη τόνισε την ανάγκη ενδελεχούς καταγραφής των αυθαιρέτων (μετά την απόφαση του ΣτΕ άρθηκε η νομιμότητα και των κατασκευών που είχαν προβλεφθεί μέσα στη στρατηγική επένδυση), με στενή συνεργασία της Κτηματικής Υπηρεσίας Κυκλάδων και της Υπηρεσίας Δόμησης Θήρας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ