Οι Έλληνες καταναλωτές πραγματοποιούν πλέον περισσότερες online αγορές, εξελίσσοντας, παράλληλα τον τρόπο με τον οποίο πληρώνουν. Αυτό αναδεικνύεται από τα δεδομένα της νέας έρευνας eCommerce* της Nexi, σύμφωνα με την οποία οι ψηφιακές λύσεις πληρωμών, όπως οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, το PayPal και κυρίως τα mobile wallets, κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Πίσω από αυτή τη στροφή, όπως προκύπτει από την έρευνα, βρίσκεται ο συνδυασμός ευκολίας και ασφάλειας, που καθιστά το «ένα tap» στο κινητό αρκετό ώστε η αγορά να ενσωματώνεται φυσικά στην καθημερινότητα.
Όταν οι αριθμοί μιλούν
Πόσο όμως μεγάλη είναι αυτή η αλλαγή; Τα φετινά στοιχεία απαντούν στο ερώτημα με σαφήνεια : Η χρήση χρεωστικής κάρτας έχει εκτοξευθεί, με 57% των καταναλωτών να την προτιμά, έναντι μόλις 9% πέρσι - μια εντυπωσιακή μεταβολή που καταδεικνύει την έντονη τάση προς τις ψηφιακές πληρωμές. Το PayPal ακολουθεί με 49%, από 38% κατά την περσινή χρονιά, ενώ τα ψηφιακά πορτοφόλια όπως το Apple Pay και το Google Pay έχουν υπερτριπλασιάσει τη χρήση τους (17% έναντι 5%).

Την ίδια στιγμή, παρότι η συνολική δυναμική ευνοεί τις ψηφιακές πληρωμές, αναδεικνύοντας την επιθυμία των καταναλωτών για λύσεις που συμβαδίζουν με τον τρόπο ζωής τους, η αντικαταβολή εμφανίζει άνοδο στο 21% από 13% πέρσι – γεγονός που λειτουργεί σχεδόν ως αντίβαρο στη γενική τάση, δείχνοντας πως παραδοσιακές συνήθειες εξακολουθούν να έχουν έρεισμα σε μερίδα του πληθυσμού.
Το «tap & go» κερδίζει έδαφος
Παράλληλα, η πληρωμή μέσω κινητού έχει εξελιχθεί από μια εναλλακτική επιλογή σε νέο στάνταρ της αγοράς. Αιτία γι’ αυτό, είναι το τρίπτυχο ασφάλεια – ταχύτητα – ευκολία, που κυριαρχεί ως βασικό κριτήριο στις ηλεκτρονικές πληρωμές (με ποσοστά 71%, 56% και 49% αντίστοιχα), και βρίσκει την πιο άμεση έκφρασή του στα mobile wallets και στην εμπειρία tap & go.
Μια εμπειρία που εξελίσσεται διαρκώς, με τη χρήση wearables να κερδίζει ήδη έδαφος σε πιο ώριμες αγορές, δείχνοντας το δρόμο για την περαιτέρω διεύρυνση των ανέπαφων πληρωμών και στη χώρα μας.
Η Nexi στο πλευρό των επιχειρήσεων
Με τις ψηφιακές πληρωμές να αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των καταναλωτών, η Nexi Ελλάδος, μέλος του Ομίλου Nexi, της κορυφαίας ευρωπαϊκής εταιρείας PayTech, βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, υποστηρίζοντας τη μετάβασή τους στο ψηφιακό περιβάλλον με καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες. Σε αυτό το πλαίσιο, η e-commerce πλατφόρμα Nexi XPay, η ολοκληρωμένη λύση ηλεκτρονικών πληρωμών της Nexi, προσφέρει ευελιξία στις επιλογές πληρωμής, από mobile wallets όπως Apple Pay και Google Pay, έως Pay-by-Link και αποθήκευση καρτών για επαναλαμβανόμενες αγορές, και είναι πλήρως συμβατή με e-shop και mobile apps. Με έμφαση στην ασφάλεια, την ταχύτητα και την απλότητα, επιτρέπει σε κάθε επιχείρηση να προσφέρει μια εμπειρία πληρωμής που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των καταναλωτών.
*Η έρευνα της Nexi, που είναι διαθέσιμη εδώ, περιλαμβάνει δεδομένα από έντεκα ευρωπαϊκές αγορές, ανάμεσά τους η Ελλάδα, η Ιταλία, η Δανία, η Φινλανδία, η Νορβηγία, η Πολωνία, η Σουηδία, η Αυστρία, η Γερμανία, η Ελβετία και η Κροατία. Στην Ελλάδα συμμετείχαν 2.604 χρήστες του διαδικτύου, ηλικίας 18 έως 79 ετών, και κατέγραψε αναλυτικά τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών.