Έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τον ρόλο των μεσαζόντων στη διαμόρφωση των τιμών αγροτικών προϊόντων - iefimerida.gr

Έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τον ρόλο των μεσαζόντων στη διαμόρφωση των τιμών αγροτικών προϊόντων

agrotika
Έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τον ρόλο των μεσαζόντων στη διαμόρφωση των τιμών αγροτικών προϊόντων 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ

Πόσες φορές δεν ακούστηκε τις τελευταίες ημέρες των αγροτικών κινητοποιήσεων η φράση «πουλάμε για ψίχουλα και στα ράφια οι τιμές είναι πολλαπλάσιες»;

Πρόκειται για τη γνωστή ιστορία, όπου αγρότες και κτηνοτρόφοι πουλάνε τα προϊόντα τους σε τιμές που μόλις και μετά βίας καλύπτουν το αυξημένο κόστος παραγωγής (π.χ. όσπρια), αλλά μέχρι να φτάσουν στα χέρια των καταναλωτών οι τιμές έχουν τραβήξει τον ανήφορο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ξεκινά η χαρτογράφηση των συνθηκών ανταγωνισμού στον αγροδιατροφικό κλάδο - Τι θα αναλύσει

Αυτό το απόστημα φιλοδοξεί να σπάσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ξεκινώντας τη χαρτογράφησης των συνθηκών ανταγωνισμού στην αλυσίδα αξίας του κλάδου των τροφίμων.

Η έρευνα αυτή έρχεται σε συνέχεια διερεύνησης επιμέρους προϊόντων τροφίμων (πχ γάλα, γιαούρτι, φέτα) και επιμέρους παραγόντων της αλυσίδας αξίας τροφίμων (ζωοτροφές και κτηνιατρικά φαρμακευτικά προϊόντα), οι οποίες ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2025 και οι οποίες έχουν ήδη δημοσιευτεί, προκειμένου να καταγραφεί η συνολική εικόνα του ανταγωνισμού σε όλο τον αγροδιατροφικό κλάδο. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα αναλύσει τις συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούν στον αγροδιατροφικό τομέα, σε όλα τα στάδια της αλυσίδας αξίας, συμπεριλαμβανομένης της αγροτικής παραγωγής, της μεταποίησης και του εμπορίου τροφίμων.

Το θέμα παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο δεδομένης της αύξησης των τιμών των τροφίμων και των μεταβολών του πληθωρισμού των τροφίμων τα τελευταία έτη. Η καταγραφή και ανάλυση του ανταγωνισμού σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας επιτρέπει τον εντοπισμό τόσο των στρεβλώσεων που πιθανόν να απορρέουν από τον περιορισμένο ανταγωνισμό, όσο και των βαθύτερων διαρθρωτικών προβλημάτων της ελληνικής οικονομίας. Οι εξελίξεις στις τιμές τροφίμων ενδέχεται να μην καθορίζονται αποκλειστικά από τη δυναμική του ανταγωνισμού, γεγονός που καθιστά αναγκαία και την αξιολόγηση του πιθανού ρόλου ευρύτερων οικονομικών παραγόντων. Στο πλαίσιο αυτό η έρευνα σχεδιάζεται να διεξαχθεί με τη χρήση πολλαπλών δεικτών που καταγράφουν τη δομή και την απόδοση της αγοράς, στατικές και δυναμικές πτυχές, δεδομένα σε επίπεδο επιχείρησης και σε επίπεδο κλάδου της οικονομίας.  

Αν και χρήσιμη, η έρευνα δεν θα έχει ολοκληρωθεί, πάντως, νωρίτερα από το τέλος του 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ