Big Brother για το λαθρεμπόριο: Τριπλασιάζονται τα πρόστιμα και για τις εταιρείες καυσίμων - iefimerida.gr

Big Brother για το λαθρεμπόριο: Τριπλασιάζονται τα πρόστιμα και για τις εταιρείες καυσίμων

fuel pass ένας άνδρας βάζει καύσιμα στο όχημά του
Φωτογραφία: SHUTTERSTOCK
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ
Γιώργος Παππούς

Ένα ηλεκτρονικό δίχτυ παρακολούθησης σε διόδια, σύνορα, σημεία αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων, ετοιμάζεται να απλώσει η ΑΑΔΕ, με στόχο την αντιμετώπιση της μάστιγας του λαθρεμπορίου.

Έτσι, μετά τα ψηφιακά τιμολόγια και τα ψηφιακά δελτία αποστολής, συστήνεται στην ΑΑΔΕ, ειδικό Σύστημα Παρακολούθησης Επαγγελματικών Οχημάτων και Εμπορευματοκιβωτίων.

Το Σύστημα εξυπηρετεί σκοπούς αναβάθμισης του τελωνειακού ελέγχου και των δυνατοτήτων παρακολούθησης της νομιμότητας της διακίνησης των εμπορευμάτων, των εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, με την εγκατάσταση, λειτουργία και διασύνδεση σύγχρονου τεχνολογικού τελωνειακού εξοπλισμού. Με απλά λόγια, η ΑΑΔΕ θα γνωρίζει ανά πάσα ώρα και στιγμή που βρίσκονται και πού κινούνται φορτηγά και φορτία, τα οποία σήμερα «χάνονται» σε σκοτεινές» διαδρομές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα «καυτά» σημεία

Πού θα στηθούν τα ηλεκτρονικά «μπλόκα; Παντού. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι το Σύστημα Παρακολούθησης θα εγκατασταθεί σε χερσαία και θαλάσσια συνοριακά σημεία διέλευσης της ελληνικής Επικράτειας, σε σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, ιδίως σε σταθμούς διοδίων, και σε λοιπούς χώρους που τελούν υπό τελωνειακή επιτήρηση ή εποπτεία, ήτοι Ελεύθερες Ζώνες και τελωνειακούς περιβόλους, καθώς και σε χώρους διακίνησης ή αποθήκευσης εμπορευμάτων.

Και για να μην υπάρχουν παρερμηνείες ή προβλήματα με όσους διαχειρίζονται αυτά τα «καυτά» σημεία, ειδική διάταξη στον Τελωνειακό Κώδικα έρχεται να δώσει «λευκή επιταγή» στην ΑΑΔΕ.

Οι αποκεντρωμένες διοικήσεις, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης β’ βαθμού, οι υπό οποιοδήποτε νομικό καθεστώς ή σχέση φορείς διαχείρισης Θαλάσσιων Συνοριακών Σημείων Διέλευσης ή λιμενικών εγκαταστάσεων γενικά, όπως Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία ή Οργανισμοί Λιμένος σταθμών διοδίων, όπως υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και παραχωρησιούχοι συμβάσεων συντήρησης και εκμετάλλευσης εθνικών και επαρχιακών οδικών δικτύων της χώρας επιτηρούμενων τελωνειακών χώρων, όπως οι Ελεύθερες Ζώνες και λοιπών χώρων διακίνησης ή αποθήκευσης εμπορευμάτων παρέχουν ΚΑΘΕ αναγκαία συνδρομή και διευκόλυνση προς τις υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, προς την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. ως αναθέτουσα αρχή και προς την ανάδοχο του έργου εταιρεία, ειδικά για την εγκατάσταση, τη θέση σε λειτουργία και τη διενέργεια εργασιών συντήρησης και επισκευής του Συστήματος Παρακολούθησης Επαγγελματικών Οχημάτων και Εμπορευματοκιβωτίων.

Ειδικότερα, οφείλουν να παρέχουν συνδρομή ως προς την επίλυση ζητημάτων χωροθέτησης, χορήγησης πολεοδομικών και κάθε είδους λοιπών απαιτούμενων διοικητικών αδειών ή εγκρίσεων, συνδεσιμότητας του εξοπλισμού με τις υποδομές τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής, στάθμευσης και λειτουργίας ελεγκτικών μονάδων της ΑΑΔΕ που θα χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι «καμπάνες»

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Οικονομικών καθιστά σαφές ότι στη μάχη κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων θέλει σύμμαχο και τις εταιρείες, είτε με το καλό είτε με το κακό.

Επί της ουσίας, έρχεται να αυστηροποιήσει τις ισχύουσες διατάξεις για τα μέτρα “δέουσας επιμέλειας” που πρέπει να εφαρμόζουν οι εταιρείες ήτοι να ελέγχουν περιοδικά τις άδειες λειτουργίας των πρατηρίων που εφοδιάζουν, αν λειτουργούν τα συστήματα εισροών- εκροών, αν υπάρχουν τα αναγκαία πιστοποιητικά. Στην περίπτωση που διαπιστώνουν ή ενημερώνονται από την ΑΑΔΕ για παρανομίες και διακίνηση λαθραίων καυσίμων, οφείλουν με συνοπτικές διαδικασίες να διακόπτουν τον εφοδιασμό αυτών των πρατηρίων, να αποσύρουν σήματα και αντλίες, ακόμα και να απαντλούν τα καύσιμα που βρίσκονται στις δεξαμενές των εν λόγω πρατηρίων.

Τι θα γίνεται στις περιπτώσεις που οι εταιρείες καθυστερούν ή κάνουν τα στραβά μάτια; Θα πέφτουν βαριές «καμπάνες»:

  • Σε περίπτωση μη ενημέρωσης της ΑΑΔΕ το πρόστιμο αυξάνεται από 15.000 ευρώ που είναι σήμερα στις 45.000 ευρώ ανά πρατήριο.
  • Σε περίπτωση μη διακοπής διάθεσης καυσίμων, τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 15.000 ευρώ ανά παραστατικό που εκδόθηκε και 45.000 ευρώ ανά πρατήριο. Η ισχύουσα διάταξη προβλέπει 5.000 ευρώ και 15.000 ευρώ αντίστοιχα.
  • Σε περίπτωση μη απόσυρσης εξοπλισμού, τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 90.000 ευρώ ανά πρατήριο από 30.000 ευρώ που είναι σήμερα.

Για πρώτη φορά, μάλιστα, προβλέπονται αυστηρότερες ποινές σε περίπτωσηυ υποτροπής των εταιρειών. Οποιαδήποτε νέα παράβαση λαμβάνει χώρα εντός 3 ετών από την κοινοποίηση της αρχικής καταλογιστικής πράξης, επισύρει ποινές διπλασιασμού του προστίμου, ενώ σε περίπτωση νέας υποτροπής απαγορεύεται η διάθεση καυσίμων για 6 μήνες σε όλα τα συνεργαζόμενα πρατήρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ