Η «ασφάλεια» των επισκεπτών στο επίκεντρο της τουριστικής πολιτικής | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | iefimerida.gr

Η «ασφάλεια» των επισκεπτών στο επίκεντρο της τουριστικής πολιτικής

πινακίδα ξενοδοχείου
Η «ασφάλεια» των επισκεπτών στο επίκεντρο της τουριστικής πολιτικής
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ήδη εδώ και μια 10ετία, έχουμε εντοπίσει τον «αναγκαστικό» μετασχηματισμό της τουριστικής βιομηχανίας, από την «χαμηλή τιμή» εκκίνησης των υπηρεσιών είτε την «πολυτέλεια και την άνεση», στην «ασφάλεια».

Η τουριστική βιομηχανία οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στην διαχείριση των φιλοξενούμενων με κεντρικό άξονα την «ασφάλεια» του επισκέπτη.

Η «ασφάλεια» δεν είναι μονοδιάστατο μέγεθος, αντίθετα είναι πολυπαραγοντικό, και μάλιστα εξαρτάται από τις ιδιαίτερες συνθήκες φιλοξενίας, γεωγραφικές, πολιτικές, κοινωνικές, κλπ..

Αναφορικά με τις υπηρεσίες στον τομέα του τουρισμού, έχουμε ταξινομήσει την «Ασφάλεια» σε 3 επίπεδα:

  • Υποδομές
  • Συστήματα Διαχείρισης
  • Φυσική Ασφάλεια
  • Ανθρώπινο Δυναμικό

Υποδομές

Η ταξινόμηση και πιστοποίηση των Ξενοδοχείων έναντι των κινδύνων του σεισμού, ιδιαίτερα δε εκείνων που βρίσκονται σε εγνωσμένες σεισμογενείς περιοχές, θα προσδώσει στον προορισμό, τον χαρακτηρισμό της ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ επισκεπτών και τουριστών.

Το λεγόμενο Vulnerability assessment of Hospitality structures, είναι εξαιρετικά σημαντικό, και μπορεί να αποτελέσει ένα μοναδικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστικών τουριστικών προορισμών, με σημαντικά προβλήματα σεισμικότητας, όπως η Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία, είτε η Αίγυπτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αξιολόγηση και ταξινόμηση έναντι των κινδύνων του σεισμού των υποδομών φιλοξενίας της χώρας μας σε παρόντα χρόνο, είναι υποχρέωση της βιομηχανίας έναντι των καταναλωτών, στα πλαίσια και του μετασχηματισμού που ήδη με αφορμή την πανδημία έχει αρχίσει να εξελίσσεται σε όλα τα επίπεδα επιχειρηματικής δραστηριότητας. https://swissapproval.ch/services/industrial-inspection-services/buildings-risk-assessment-vulnerability-evaluation/

Συστήματα διαχείρισης επισκεπτών και τουριστών

Η οργάνωση των μονάδων φιλοξενίας με τρόπο που να δύνανται να διαχειριστούν τυχόν προβλήματα υγείας των επισκεπτών, έκτακτα (emergency), είτε σε επίπεδο μεταδοτικών νοσημάτων (ηπατίτιδα, covid19, influence like, νόσος του Νείλου, κλπ…), σε συνδυασμό με την διαρκώς αυξανόμενη μέση ηλικία των τουριστών, θεωρείται κομβικό στοιχείο μετασχηματισμού της Βιομηχανίας τουρισμού στην Νέα Εποχή.

Να σημειωθεί, ότι η ώσμωση της Βιομηχανίας Τουρισμού και της Ιδιωτικής Υγείας, είναι καταλυτική για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος.

Η Συνεργασία με CLUSTERS ιατρικού τουρισμού, ενδείκνυται απολύτως. Στα πλαίσια μάλιστα ανάπτυξης του Ιατρικού τουρισμού, η ίδρυση και λειτουργία «Πάρκων Ιατρικού Τουρισμού» θεωρείται απολύτως απαραίτητη.

Η Swiss Approval ήδη από το 2010 εξέδωσε το πρώτο πρότυπο οργάνωσης Ξενοδοχείων (MTFH), με στόχο την ασφάλεια και υγεία των επισκεπτών.

Σήμερα, πρωτοπορώντας στον τομέα ανάπτυξης προτύπων διαχείρισης Υγείας των Επισκεπτών – Health Care & Safety of Guest’s, η Swiss Approval ανέπτυξε και εξέδωσε το πρότυπο B&W CERT, το οποίο αποτέλεσε ένα εξαιρετικό εργαλείο οργάνωσης των επιχειρήσεων φιλοξενίας εν μέσω «χάους» λόγω Covid-19. https://swissapproval.ch/services/hospitality-certification-services/bw-certification-scheme/ Φ

Το πρότυπο B&W Cert
Το πρότυπο B&W Cert
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσική Ασφάλεια

Οι ειδικές γεωπολιτικές εξελίξεις, και ο ρόλος αστάθειας της γειτονικής χώρας, καθιστούν πιο αναγκαία από ποτέ την ενσωμάτωση των υπηρεσιών «φυσικής ασφάλειας» στην βιομηχανία του τουρισμού, για τα ξενοδοχεία Πόλης σε άμεσο πλάνο, και σε δεύτερο χρόνο και στις μονάδες της περιφέρειας.

Η εισαγωγή συστημάτων επαγρύπνησης και καταγραφής εντός αλλά και περιμετρικά της εκάστοτε μονάδας φιλοξενίας, ελέγχου των αποσκευών, υιοθέτησης τυποποιημένων διαδικασιών ελέγχου των εγκαταστάσεων, πρόσληψης και αξιολόγησης του προσωπικού σε θέματα ασφάλειας – είδαμε το πρόσφατο περιστατικό με τον μάγειρα-κατάσκοπο με Ελληνική μάλιστα υπηκοότητα για λογαριασμό τρίτης Χώρας - είναι αναπόσπαστο κομμάτι του γενικότερου στόχου του προγράμματος «φυσική ασφάλεια».

Ανθρώπινο δυναμικό

Η προετοιμασία και η εκπαίδευση του προσωπικού των Ξενοδοχείων για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών Υγείας των επισκεπτών και όχι μόνο, [Visitor Health care Emergency Management, Prevention & protection processes, services integrity, κλπ], θα ολοκληρώσει το προφίλ της στρατηγικής «Ασφαλούς προορισμού».

Επιγραμματικά

Είναι απολύτως φυσιολογικό ότι τόσο το έτος 2020 αλλά και το 2021, θα υπολείπεται σε ένταση επιχειρηματικής δραστηριότητας. Τόσο στην Ελλάδα, όσο και Διεθνώς.

Ανεξαρτήτως προθέσεων, η κινητικότητα κεφαλαίων, πληροφοριών, προϊόντων, υπηρεσιών και κυρίως εφαρμογής νέων ιδεών στον τομέα του Τουρισμού, είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Το βασικό όμως πρόβλημα είναι ότι η επιχειρηματική κοινότητα στην Ελλάδα, δεν ανασχεδίασε σε ευρεία κλίμακα την στρατηγική της απέναντι στους καταναλωτές, και δεν έθεσε στο κέντρο της προσοχής της τους παράγοντες «Υγεία και Ασφάλεια» αναφορικά με τους χρήστες των υπηρεσιών ή προϊόντων.

Η επιχειρηματική κοινότητα δεν σκόπευσε, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, την ιστορική στιγμή της αλλαγής των κανόνων συμπεριφοράς και νοοτροπίας του ευρέως κοινού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεράστια ευθύνη σε αυτή την εξέλιξη, έχει ο Υπουργός Τουρισμού, όσο και το χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Ειδικότερα στην Χώρα μας, κανένα πρόγραμμα υποστήριξης των αλλαγών που απαιτούνται για την νέα εποχή, εκείνη των μεταδοτικών ασθενειών, σε επίπεδο οργάνωσης των επιχειρήσεων δεν έχει ανακοινωθεί, και ουδεμία καθετοποιημένη ενίσχυση προς τους επιχειρηματίες δεν έχει ακόμα τεθεί σε εφαρμογή.

Η Κεντρική Κυβέρνηση, προς το παρόν τουλάχιστον, προτίμησε να υιοθετήσει επιδοματικές πολιτικές για εργαζόμενους, παρά να ενισχύσει καθετοποιημένα τους επαγγελματίες και τις παραγωγικές δραστηριότητες, και ειδικότερα εκείνες που άπτονται με την βαριά βιομηχανία του τουρισμού, ειδικότερα για την χώρα μας.

Πίσω από κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα κρύβεται μια «ανάγκη». Μια δημιουργική είτε απλά καταναλωτική ανάγκη τις περισσότερες φορές. Μπροστά από όλες όμως τις καταναλωτικές ανάγκες, έρχεται πλέον σε πρώτο πλάνο η «Ασφάλεια του Καταναλωτή».

Και οι αλλαγές που συνοδεύουν αυτό τον επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων αναφορικά με το σύνολο των εμπορικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων, πρέπει να γίνουν άμεσα συνείδηση για τους επιχειρηματίες και τους αρμόδιους «κρατικούς φορείς» με τον εύκολο τρόπο, γιατί σε απόσταση χρόνου θα γίνουν σίγουρα με τον δύσκολο.

Επικοινωνία: info@swissapproval.gr

Τηλέφωνο: 210 55 62 130 – www.swissapproval.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ