Οι δυο «Καρυάτιδες» της Κατερίνας Περιστέρη -Η όμορφη ξανθιά αρχαιολόγος με τη φωτογραφική και η μελαχρινή συντηρήτρια [εικόνες] - iefimerida.gr
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 

Οι δυο «Καρυάτιδες» της Κατερίνας Περιστέρη -Η όμορφη ξανθιά αρχαιολόγος με τη φωτογραφική και η μελαχρινή συντηρήτρια [εικόνες]

Στο πλευρό της επικεφαλής της ανασκαφής στον τύμβο Καστά στην Αμφίπολη, Κατερίνας Περιστέρη, βρίσκονται δυο νεαρές αρχαιολόγοι, οι οποίες είναι οι πρώτες που μπαίνουν στα άδυτα του τάφου και οι τελευταίες που βγαίνουν, καθημερινά.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Εθνος της Κυριακής» πρόκειται για την συντηρήτρια Μαρία Κυρανούδη, η οποία έχει μεταπτυχιακό από την Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ, και την νεαρή αρχαιολόγο Ειρήνη Παπαδοπούλου, η οποία κάνει μεταπτυχιακό στην κλασική αρχαιολογία.

Μαρία Κυρανούδη -Η συντηρήτρια που αποκάλυψε τις Καρυάτιδες

Η συντηρήτρια, η οποία έχει φοιτήσει στο τμήμα Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης του ΤΕΙ και έχει κάνει το μεταπτυχιακό της στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ, έχει μακρά θητεία στην Αμφίπολη, αφού εργάστηκε με τον καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου και διευθυντή της ανασκαφής στην αρχαία Πέλλα, Ιωάννη Ακαμάτη, στα έργα ανάδειξης της Αρχαίας Αγοράς. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 βρέθηκε να υπηρετεί στην ΚΗ΄ ΕΠΚΑ. Αργότερα μετατέθηκε στην Εφορεία Νεοτέρων Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη και στις αρχές του 2014 αναβαθμίστηκε ιεραρχικά στην υπηρεσία της και τοποθετήθηκε ως διευθύντρια στο τμήμα Συντήρησης στην Εφορεία Νεοτέρων Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας.

Στις αρχές Αυγούστου, όταν άρχισε να γίνεται αντιληπτό ότι κάτι σημαντικό υπάρχει στον τύμβο Καστά, η Μαρία Κυρανούδη, αποσπάστηκε και πάλι στην Αμφίπολη για να είναι δίπλα στην Κατερίνα Περιστέρη, με την οποία γνωρίζονται χρόνια και έχει αναπτυχθεί μεταξύ τους σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και εκτίμησης. Η προϊσταμένη της Εφορείας την έχει δίπλα της σε κάθε ανασκαφή στην Αμφίπολη αλλά και αλλού στον νομό Σερρών.

Μαζί -και με άλλους συνεργάτες τους- είχαν παρουσιάσει το 2009 στη Συνάντηση για το Αρχαιολογικό Εργο στη Μακεδονία και στη Θράκη εισήγηση σχετική με τον «εποικισμό» με λειχήνες του λέοντα της Αμφίπολης και την προστασία του μνημείου, ενώ το Νοέμβριο του 2013 είχε επιμεληθεί μαζί με την Κατερίνα Περιστέρη την έκθεση «Παράλληλοι Διάλογοι από το κόσμημα της αρχαίας Βέργης στο σύγχρονο κόσμημα της Lisa Sotilis», που φιλοξενήθηκε μέχρι τον περασμένο Ιανουάριο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σερρών.

Πλέον καθημερινά βρίσκεται στον τύμβο Καστά και συμμετέχει σε κάθε βήμα της αποκάλυψης του μεγάλου μυστικού και συντηρεί τα ευρήματα. Ηταν αυτή που καθάρισε και αποκάλυψε την περασμένη Πέμπτη τις δύο εκθαμβωτικές Καρυάτιδες.

Ειρήνη Παπαδοπούλου -Η... φωτογράφος

Η νεαρή, ψηλή ξανθιά Ειρήνη Παπαδοπούλου σπούδασε Ιστορία-Αρχαιολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό της στην κλασική αρχαιολογία, στο ίδιο πανεπιστήμιο. Μάλιστα, ετοιμάζεται να παραδώσει τη μεταπτυχιακή της εργασία, η οποία είναι σχετική με ένα ταφικό σύνολο που βρέθηκε στην περιοχή της Αμφίπολης, κατά τη διάρκεια των εργασιών για τη διάνοιξη της Εγνατίας Οδού.

Στην ΚΗ΄ ΕΠΚΑ βρίσκεται τουλάχιστον από το 2011 ως ωρομίσθια υπάλληλος. Είναι το «δεξί χέρι» της Κατερίνας Περιστέρη. Αποτελεί μέρος της μικρής, κλειστής ομάδας συνεργατών της κυρίας Περιστέρη και βρίσκεται σε κάθε σύσκεψη που αφορά την πορεία των ανασκαφών. Εκτός από βοηθός στην ανασκαφή, εκτελεί και χρέη... σοφέρ της Κατερίνας Περιστέρη, αφού οι δύο γυναίκες μένουν στην ίδια γειτονιά των Σερρών και η επικεφαλής της ανασκαφής δεν οδηγεί. Ετσι, δεν είναι λίγες οι φορές που κατευθύνονται στο χώρο τον ανασκαφών με το γαλάζιο Nissan Micra της Ειρήνης Παπαδοπούλου

Η νεαρή αρχαιολόγος δεν μιλά ποτέ και σε κανέναν, ενώ τις τελευταίες μέρες δεν σηκώνει καν το τηλέφωνό της αν δεν γνωρίζει τον αριθμό που την καλεί. Τους δημοσιογράφους που σπεύδουν να της μιλήσουν, τους απωθεί με μια χαρακτηριστική κίνηση του χεριού της και όταν βγαίνει από τον αρχαιολογικό χώρο έχει πάντα κλειστό το παράθυρο του αυτοκινήτου της. Πατάει γκάζι και χάνεται μέσα στη σκόνη, ενώ πληροφορίες από τη γειτονιά της, στην οδό Παύλου Μελά, αναφέρουν ότι εδώ και έναν μήνα -όταν «έσκασε» το θέμα της αποκάλυψης του μνημείου- κυκλοφορεί ακόμη και το βράδυ με ένα πλατύγυρο καπέλο, για να αποφεύγει κάμερες και φωτογραφικές μηχανές.

Η Ειρήνη Παπαδοπούλου εκτελεί και χρέη... φωτογράφου, αφού είναι εκείνη που βγάζει τις φωτογραφίες από το χώρο της ανασκαφής, ενώ δεν αποχωρίστηκε ούτε λεπτό την επαγγελματική της μηχανή, που κρεμόταν από τον λαιμό της, κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στην Αμφίπολη, πριν από έναν μήνα.

Φωτογραφίες: Εθνος της Κυριακής


Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ