CINETROLL: «Η Τέλεια Ομορφιά»: Το τελευταίο αριστούργημα της χρονιάς; (+ όλες οι νέες ταινίες, κριτική / trailer) - iefimerida.gr

CINETROLL: «Η Τέλεια Ομορφιά»: Το τελευταίο αριστούργημα της χρονιάς; (+ όλες οι νέες ταινίες, κριτική / trailer)

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

O Tάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος δε θέλει να επιστρέψει από τους δρόμους της Ρώμης όπως τους βλέπει ο Πάολο Σορεντίνο, παίζει «The Hunger Games: Φωτιά» και παρακολουθεί δύο καλούς (;) σκηνοθέτες να πιάνουν τον πάτο της ντροπής.

THE HUNGER GAMES: ΦΩΤΙΑ

Βαθμολογία: 7 / 10

Ίσως το απόλυτα ενήλικο νεανικό blockbuster, το νέο «Hunger Games» με τη σημαντική βοήθεια στην αλλαγή του σκηνοθετικού τιμονιού που πλέον πέρασε στα χέρια του Φράνσις Λόρενς, πετυχαίνει και με το παραπάνω τους στόχους του. Δίνοντας ταυτόχρονα φιλί ζωής στο κακοποιημένο, ένεκα «Twilight», είδος της young adult μυθοπλασίας. Οι πολιτικές αιχμές της πρώτης ταινίας εδώ αποκτούν κυρίαρχη παρουσία και μαζί με την καλογραμμένη σεναριακά σκιαγράφηση των εσωτερικών διλημμάτων των ηρώων (που προς τιμή της η ταινία, δεν διστάζει να τους αφιερώσει τη μισή διάρκεια της) δημιουργούν ένα στιβαρό δραματικά, ψυχολογικό υπόβαθρο. Παρ' όλα αυτά όμως και παρά τα 130 εκ. δολάρια της παραγωγής, κι αυτή η ταινία, όπως και η προηγούμενη δεν καταφέρνει να μεταδώσει την «επική» αίσθηση της μελλοντικής οργουελικής δυστοπίας όσον αφορά την εικονογράφησή της. Εξ' αιτίας κυρίως μιας αμήχανης καλλιτεχνικής διεύθυνσης που χάνεται στην οπτική μετάφραση και το «περιορισμένο» πλάνο. Η προσθήκη του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν στο cast είναι μια ακόμα τονωτική ένεση στη συνταγή, όμως παρά τις πολλές βελτιώσεις, είναι έντονο το συναίσθημα ότι έχεις ξαναδεί την ταινία ένα χρόνο πριν. Κάτι που οφείλεται στο ίδιο το βιβλίο που αφ' ενός επαναλαμβάνει τη συνταγή κι έχει την άχαρη – μετέωρη θέση του δεύτερου μέρους μιας τριλογίας. Για άλλη μια φορά, η εσωτερική δυναμική της Τζένιφερ Λόρενς απογειώνει την κατάσταση μολονότι το βάψιμο – χτένισμα Κλεοπάτρα κάνει ότι μπορεί για να την υπονομεύσει σε camp.

DIANA

Βαθμολογία 2 / 10

Κι ούτε που ξέρω γιατί έβαλα δύο βαθμολογία. Πιθανότατα για να μην φανώ κακό σκυλί μαύρο και του βάλω ένα (υπό το μηδέν). Η συγκεκριμένη βιογραφία, θα έπρεπε να διδάσκεται στο μέλλον σε σχολές κινηματογράφου ως παράδειγμα προς αποφυγήν. Ως τραβεστί βασιλική ρομαντζάδα αγιογραφίας χωρίς καν την πλάκα που κάτι τέτοιο θα μπορούσε να έχει. Ως το πώς ένας ταλαντούχος σκηνοθέτης, ο Όλιβερ Χιρσμπίγκελ («Η Πτώση») μπορεί να υπογράψει μια ταινία για την οποία θα ντρέπονται ακόμα και τα δισέγγονα του. Και πως μια καλή ηθοποιός, η Ναόμι Γουότς, πρέπει να περάσει από το club «Κούκλες», για να δει πως γίνεται σωστά ένα drag show. Aπο κει και πέρα, το γιατί από όλη την ιστορία της, μπορεί να σε ενδιαφέρει το ρομάντζο της πριγκίπισσας με τον Πακιστανό χειρουργό Χασνάτ Καν, είναι κάτι που μπορεί να το απαντήσει μόνο η ψυχιατρική, ή η Chopard που υπογράφει τους βασιλικούς κολιέδες - βραχιόλια – κρεμαστάρια αυτιών της ταινίας. Αν και ομολογουμένως η σκηνή που η Νταϊάνα παίζει Μπαχ στο πιάνο, κλαίει και της μουντζουλιάζει το ρίμελ είναι από τις πιο απολαυστικές όλης της χρονιάς.

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΠΟΥΛΗΣΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ / THE FIFTH ESTATE

Βαθμολογία: 4 / 10

Γιατί βρε κούκλα μου Χολιγουντιανή ζαλίζεσαι με τις βιογραφίες όταν βλέπεις ότι δε σου βγαίνουν και δεν έχεις ρέντα; Λίγο καιρό μετά την πατάτα της ζωής του Στιβ Τζομπς και μέσα στην ίδια εβδομάδα με το ολοκαύτωμα της πριγκίπισσας Νταϊάνα, ήρθε να μας κατσικωθεί και ο κύριος WikiLeaks, Tζούλιαν Ασάνζ. Επιβεβαιώνοντας την ταφόπλακα ακόμα ενός σκηνοθέτη, του Μπιλ Κόντον, που ξεκίνησε με εξαιρετικές προοπτικές, («Θεοί και Τέρατα»), μιουζικαλογκλαμούρισε με επιτυχία («Dreamgirls») και κατέληξε να υπογράψει τις δύο φριχτές ταινίες που έκλεισαν το έκτρωμα του «Τwilight». Προφανώς προσπαθώντας να εξιλεωθεί για το προηγούμενο έγκλημά του κατά της ανθρωπότητας, αποφάσισε να ασχοληθεί αυτή τη φορά με κάτι πιο σοβαρό. Δυστυχώς όμως τελικά υπερίσχυσε το «θέλει η πουτάνα να κρυφτεί μα η χαρά δεν την αφήνει». Κι εν προκειμένω η πουτάνα δεν είναι κάποια που το διασκεδάζει και το διασκεδάζουμε κι εμείς μαζί της αλλά μία που βαριέται (και βαριόμαστε κι εμείς μαζί της) χαμένη σε εντελώς θολές ιδεολογικές γραμμές που ο Κόντον δεν έχει τα αρχίδια να σταθεί με άποψη απέναντι τους. Λογικό εφ' όσον υπάρχει ένας απαράβατος κανόνας, που λέει πως δεν κάνεις μυθοπλαστική θριλερική βιογραφία ιστορικού ενδιαφέροντος, όταν ακόμα η ιστορία δεν έχει αποφανθεί. Οπότε τι κάνεις; Κάτι σε στραπατσάδα φιλική προς το μέσο στομάχι για να μην ενοχληθεί και η κυρίαρχη αμερικάνικη θέση απέναντι στον αμφιλεγόμενο ήρωα σου. Λίγο δραματικό θρίλερ, μια πρέζα ψυχογράφημα και μια ψευδοαντικειμενικότητα όσον αφορά στην προσέγγιση σου απέναντι σε μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, που ύπουλα συνηγορεί στην αρνητική της έκθεση. Όσο και αν προσπαθεί φιλότιμα ο ραγδαία ανερχόμενος Μπένεντικτ Κάμπερμπατς που πρωταγωνιστεί.

ΡΑΓΙΣΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ / THE BROKEN CIRCLE BREAKDOWN

Βαθμολογία: 6 / 10

Βραβευμένο στο Πανόραμα του Βερολίνου, στην Tribeca, και υποψήφιο για 5 βραβεία στα ευρωπαϊκά Όσκαρ (μεταξύ των οποίων καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας), τα EFA, βέλγικο δράμα του Φέλιξ Βαν Γκρένιγκεν, βασισμένο σε ένα επιτυχημένο θεατρικό. Η Ελίζ και ο Ντιντιέ, δύο εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες, ερωτεύονται κεραυνοβόλα, λειτουργώντας μέσα από τις αντιθέσεις τους, συμπληρωματικά ο ένας στον άλλον. Όταν όμως η κόρη που θα αποκτήσουν αρρωσταίνει βαριά, οι συμπληρωματικές τους μέχρι τότε αντιθέσεις θα προκαλέσουν τη σύγκρουση. Σε ένα εναλλακτικό, ελεγειακό love story που φλερτάρει έξυπνα, χωρίς κόμπλεξ, τρυφερά και στιλιστικά αποδοτικά, με το μεταμελόδραμα. Κι έχει σαν έξτρα ατού, δύο ειλικρινείς ερμηνείες που μαζί με το λειτουργικό μοντάζ, την κάντρι μουσική και την ζεστή φωτογραφία μεταδίδουν καθαρό συναίσθημα.

Η ΤΕΛΕΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑ / LA GRANDE BELEZZA

Βαθμολογία: 9 /10

Πιο σινεμά πεθαίνεις. Ειλικρινά. Τόσο που ντρέπομαι παρ' όλο που αυτή είναι η δουλειά μου, να γράψω για τις επί μέρους ατέλειες. Την εξής μία ουσιαστικά που για να είμαι ειλικρινής, δεν είναι σίγουρος κατά πόσο τελικά είναι ατέλεια. Τον ναρκισσισμό του Πάολο Σορεντίνο όταν βρίσκεται πίσω από την κάμερα. Όμως ειλικρινά, τι είναι ένας μεγάλος καλλιτέχνης αν η ομορφιά (και η ασχήμια της ομορφιάς) δεν μπορεί να τον καταστήσει δέσμιο της; Να τον κάνει να ξεχάσει κινηματογραφικά πρέπει και σεναριακές δεσμεύσεις και να τον παρασύρει σε μια μοναδική οπτικοακουστική περιπέτεια; «Η Τέλεια Ομορφιά» είναι μια ταινία για το τίποτα. Δεν είναι δικό μου εύρημα αυτό, επαναλαμβάνεται πολλές φορές μέσα στην ταινία, όσον αφορά την επιθυμία του Φλομπέρ να γράψει ένα μυθιστόρημα για το τίποτα, που ποτέ του δεν το κατάφερε. Ένας κοσμικός και κυνικός συγγραφέας που εξαργυρώνει εδώ και δεκαετίες την επιτυχία ενός και μόνο βιβλίου του, χωρίς να έχει καταφέρει να γράψει κάτι άλλο από τότε με εξαίρεση τη δημοσιογραφική του οντότητα και τις έξυπνες (ή εξυπνακίστικες;) συνεντεύξεις του. Αυτός είναι ο κεντρικός ήρωας που υποδύεται με απίστευτη αυτοσυγκράτηση, φινέτσα και ειρωνικά εσωτερική υπονόμευση, ο πάντα εξαίρετο Τόνι Σερβίλο. Περιπλανώμενος στην Αιώνια Πόλη. Την πιο κοσμοπολίτικη αντίφαση μιας πόλης που μπορείς να φανταστείς. Από το «νεκροταφείο» ιστορίας, μουσείων, τέχνης και φαντασμάτων, στο χάι κλασάτο ούλτρα κιτς, την θρησκεία, τον έρωτα, το στιλ και την εφήμερη φτηνή απόλαυση. Την καρτ ποστάλ ενός Φελίνι του 2013. Σε μια μοναδική συμφωνία ήχων και εικόνων, που καθοδηγούν τον θεατή μετατρέποντας τον σε άλτερ έγκο του πρωταγωνιστή, σε ένα μεθυσμένο και δαιδαλώδες ταξίδι θρυμμάτων από συναισθήματα και σκέψεις. Με πανταχού παρών τον κίνδυνο, πίσω από όλες αυτές τις σκέψεις, να μην υπάρχει τίποτα άλλο, πέρα από το τίποτα. Κι από τον υπαρξιακό τρόμο της σαρκοφαγικής σαγήνης που αυτό το τίποτα, μπορεί να σου ασκήσει. Αναμφισβήτητα μία από τις κορυφαίες κινηματογραφικές, δίκαια πολυβραβευμένες εμπειρίες της χρονιάς και επίσημη πρόταση της Ιταλίας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας, η «Τέλεια Ομορφιά» είναι ένα διαστρεβλωμένο, υπαρξιακό καλειδοσκόπιο μιας πόλης θρύλου που παλεύει με τον θρύλο της, όπως κι ο πρωταγωνιστής της ταινίας με τον δικό του. Ένα μοναδικό ταξίδι της Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων και των τραυμάτων. Και μια ύπουλη, δεξαμενή απόλαυσης και σαρκαστικής χαρμολύπης, που σε αναγκάζει να παραδοθείς στην ασύμμετρη γεωμετρική της παραζάλη.

*** ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana Κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκηση.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ