Ανακαλύφθηκε νέο αστρικό σύστημα - Το κοντινότερο στη Γη από το 1916 [εικόνα] - iefimerida.gr

Ανακαλύφθηκε νέο αστρικό σύστημα - Το κοντινότερο στη Γη από το 1916 [εικόνα]

Νέα άστρα, τα κοντινότερα στη Γη που εντοπίζουν οι αστρονόμοι εδώ και έναν αιώνα ανακάλυψε ο καθηγητής αστρονομίας του πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια Κέβιν Λούμαν. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική στιγμή στην ιστορία της αστρονομίας, αφού από το 1916 είχαν να ανακαλυφθούν τόσο γειτονικά στη Γη άστρα.

Τα νέα αστέρια είναι ουσιαστικά ένα διπλό αστρικό σύστημα «καφέ νάνων», το οποίο βρίσκεται σε απόσταση μόλις 6,5 ετών φωτός από τον πλανήτη μας και είναι το τρίτο κοντινότερο στη Γη αστρικό σύστημα.

Οι «καφέ νάνοι» είναι άστρα μικρής μάζας, τα οποία ποτέ δεν έγιναν τόσο καυτά, όσο χρειαζόταν για να γίνει η πυρηνική σύντηξη που μετατρέπει το υδρογόνο σε ήλιο. Έτσι, απέτυχαν να μετατραπούν σε Ήλιους, με συνέπεια να παραμείνουν κρύα και αχνά, μοιάζοντας περισσότερο με γιγάντιους πλανήτες όπως ο Δίας, παρά με Ήλιους.

Όπως εξηγεί ο Κέβιν Λούμαν που τα ανακάλυψε, το διπλό αστρικό σύστημα που ονομάστηκε WISE 1049-5319 είναι τόσο κοντά, ώστε τα σήματα από τις γήινες τηλεοπτικές εκπομπές του 2006 χρειάστηκαν μόλις 6 χρόνια για να φτάσουν εκεί. Ο Αμερικανός αστρονόμος ανέφερε ότι το γειτονικό σύστημα θα αποτελέσει στόχο μελλοντικών παρατηρήσεων για να διαπιστωθεί αν έχει πλανήτες σε τροχιά γύρω από τα δύο άστρα του.

Παράλληλα, οι αστρονόμοι απέκλεισαν την πιθανότητα το νέο διπλό αστρικό σύστημα να είναι το λεγόμενο άστρο «Νέμεσις», ο άγνωστος και δυνητικά επικίνδυνος συνοδός του δικού μας Ήλιου: «μπορούμε να αποκλείσουμε την πιθανότητα ότι το νέο σύστημα των καφέ νάνων αποτελεί ένα τέτοιο αντικείμενο, επειδή κινείται πολύ γρήγορα στον ουρανό για να βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Ήλιο μας» εξηγεί ο Λούμαν.

Ανακαλύφθηκε νέο αστρικό σύστημα - Το κοντινότερο στη Γη από το 1916 [εικόνα] | iefimerida.gr 0