CINETROLL: Και τώρα τι θα γίνουμε χωρίς Οσάμα Μπιν Λάντεν; - iefimerida.gr

CINETROLL: Και τώρα τι θα γίνουμε χωρίς Οσάμα Μπιν Λάντεν;

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος παίζει πατριωτικούς κλέφτες κι αστυνόμους ντυμένος κολομπίνα της CIA.

ΖΕRO DARK THIRTY

Βαθμολογία: 5 / 10

Έχεις βρεθεί ποτέ (σίγουρα έχεις βρεθεί) στη κατάσταση του να έχεις απέναντι έναν πολύ αγαπημένο σου πανέξυπνο γκόμενο, εξαφανισμένο από προχτές, τον οποίο και ρωτάς για το που βρισκόταν με κλεισμένο το κινητό και αυτός να σου απαντάει βατράχια; Μία που με το που τον βλέπεις λιώνεις, άλλη μια που τα βατράχια του είναι πάντα έξυπνα και γοητευτικά διατυπωμένα, τον πιστεύεις. Αλλά κάτι μέσα σου σε τρώει. Κάτι τέτοιο περίπου συμβαίνει με μένα και την περίπτωση της πρώτης γυναίκας που βραβεύτηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας (για το "The Hurt Locker"), της Κάθριν Μπιγκελόου όσον αφορά το υποψήφιο για 5 Όσκαρ "Zero Dark Thirty". Tη σχεδόν ντοκιμενταρίστικη εξιστόρηση του μακροχρόνιου κυνηγητού για τον Οσάμα Μπιν Λάντεν. Η τεχνική της Μπιγκελόου, εξαιρετική. Όταν θέλει να δημιουργήσει ένταση, κάνει την κάμερα και τη μονταζιέρα να στενάζουν με ένα τρόπο που ελάχιστοι αρσενικοί συνάδελφοι της μπορούν.

Αλλού είναι το πρόβλημα (και οι ψεύτικες δικαιολογίες της) όμως. Στα κίνητρά της. Και στο αν ενδιαφέρομαι να δω μια ταινία καθαρής προπαγάνδας, καλούμενος να μην αμβισβητήσω ούτε στιγμή την απόλυτη αλήθεια των τεκταινομένων. Σε τι; Σε μια άκρως μυστική επιχείρηση της CIA. Εξ' ορισμού δεν μπορείς να δεχτείς την αλήθεια των γεγονότων, εφ' όσον η πηγή είναι η ίδια η CIA. Αλλά ακόμα και να τη δεχτείς, είσαι σίγουρος πως σε ενδιαφέρει η ιστορία αυτή; Για να σε ενδιαφέρει πρέπει να δεχτείς ότι ο Οσάμα Μπιν Λάντεν υπήρξε ο μεγαλύτερος κίνδυνος του κόσμου. Χωρίς καμία άλλη ερώτηση εφ' όσον η ταινία δεν δίνει καμία απάντηση. Για τους πιο συνωμοσιολόγους ακόμα, πρέπει να δεχτείς χωρίς περιθώριο αμφισβήτησης, πως ο Μπιν Λάντεν είναι πλέον όντως νεκρός (ξέρω, το παρατραβάω λίγο εδώ, αλλά μην μου πεις πως δεν υπάρχει σαν αμφιβολία μέσα στο μυαλό σου).

Όλη η περιγραφή της μακροχρόνιας έρευνας, γίνεται καθαρά μέσα από το βλέμμα των Αμερικανών, ούτε μία προσπάθεια να προσεγγιστεί το φαινόμενο του Οσάμα. Είναι απλά μια φιγούρα, το απόλυτο κακό και ακόμα και στην τελική, συναρπαστική στο γύρισμα της, 20λεπτη σεκάνς εφόδου στο κρησφύγετό του, μέχρι τη δολοφονία του, δεν τον βλέπεις, σχεδόν ούτε καν νεκρό, με τον ίδιο στην άκρη του πλάνου. Γιατί να με ενδιαφέρει ένα κυνήγι, με προκαθορισμένο τέλος, ενός ανθρώπου που δεν έχει καμία οντότητα; Για την ρεαλιστική ανάλυση των τακτικών της CIA; Ως ένα σημείο, υπάρχει ενδιαφέρον, ένταση, τρομερή προσοχή στη λεπτομέρεια. Πόσο να το αντέξεις αυτό το σημείο σε δυόμιση ώρες δρόμο; Όση ένταση δίνει η Μπίγκελου, άλλη τόση βαρεμάρα επίσης σου προκαλούν τα διαδικαστικά. Με μια Τζέσικα Τσάστεϊν επικεφαλής όλων αυτών, σε ένα ρόλο επιτηδευμένα γραμμένο χωρίς καμία εμβάθυνση, για να τονιστεί η εμμονή της με την αποστολή και η απουσία οποιασδήποτε προσωπικής ζωής. Πράγμα που όμως κινηματογραφικά οδηγεί και στην απουσία ενδιαφέροντος του θεατή για την περίπτωση της.

Πολύ κακό για το τίποτα (κατά τη γνώμη μου) η ρεαλιστική απεικόνιση των βασανιστηρίων της CIA που αναπαριστά η ταινία και η συζήτηση που ακολούθησε για το αν η Μπιγκελόου, τα εγκρίνει ή όχι, ως αποτελεσματικά μέσα που οδήγησαν στην αποκάλυψη του κρησφύγετου του Οσάμα. Αφ' ενός γιατί όλα αυτά τα χρόνια, στα κολαστήρια του Γκουαντάνμο και τα ανάλογα, έχουν γίνει πολύ χειρότερα και αδιανόητα, σε εκατοντάδες ανθρώπους, πολλές φορές όχι απλώς χωρίς κανένα αποτέλεσμα, αλλά και χωρίς σκοπό. Μόνο για τη σαδιστική, ενίοτε και σεξουαλική ικανοποίηση των φυλάκων. Η Μπίγκελοου, υπερασπίζεται την επιλογή της, δηλώνοντας πως είναι αντικειμενική, δεν ενστερνίζεται, απλά παρατηρεί και αναπαράγει.

Πόσο αντικειμενική είσαι, σε μια κινηματογραφική αναπαραγωγή μιας επιτυχημένης εκ του αποτελέσματος, επιχείρησης; Ακόμα και κριτική να είναι στο βάθος της, η ματιά της, δεν αποκτάει ποτέ τέτοια υπόσταση, εφ' όσον το ζητούμενο είναι η εξιστόρηση μιας αμερικάνικης στρατιωτικής ιστορίας θριάμβου. Μέσα στην οποία, το προσωπικό κόστος και οι ψυχολογικοί παράμετροι, απλώς χρησιμεύουν προκειμένου να δωθεί καλλιτεχνικό βάθος και φερεντζές στον πραγματικό στόχο: Αυτόν της εξαιρετικά καλοφτιαγμένης, αλλά στην τελική, ούτε καν ψυχαγωγικής, προπαγάνδας.

**ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz, στο twitter ως klarinabourana, κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb SIGAIKA PRODUCTIONS, για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ