McLaren P1: O πόλεμος των υπερ-αυτοκινήτων τώρα αρχίζει - iefimerida.gr

McLaren P1: O πόλεμος των υπερ-αυτοκινήτων τώρα αρχίζει

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πρώτη σέρνει το χορό των super cars η McLaren P1, ενώ ακολουθούν άμεσα τόσο η διάδοχος της Ferrari Enzo όσο και η τελική έκδοση παραγωγής της Porsche 918.

Σε ότι αφορά την P1 πάντως ο στόχος της McLaren δεν ήταν να παρουσιάσει το πιο γρήγορο σούπερ σπορ μοντέλο, αλλά το καλύτερο σε πίστα. Κάτι που αν κρίνουμε από την τεράστια πίσω αναδιπλούμενη αεροτομή της (δημιουργεί πίεση 600 κιλών στο πίσω μέρος) τo έχει καταφέρει.

Φυσικά στην όλη προσπάθεια καθοριστικό ρόλο παίζει ο κινητήρας, που για την περίσταση είναι ο V8 των 3.800 κυβικών της μάρκας και με τη βοήθεια δύο turbo αλλά και του γνωστού από τη Φόρμουλα 1 συστήματος KERS αποδίδει 950 ίππους. Ομολογουμένως εντυπωσιακό νούμερο, αλλά ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η αναλογία ίππων ανά τόνο, που είναι 600. Ενδεικτικά και μόνο η αντίστοιχη τιμή για τη Bugatti Veyron είναι 535 ίπποι/ τόνο.

Βέβαια γι αυτήν την τιμή καθοριστικό ρόλο παίζει και το βάρος, όπου οι μηχανικοί της McLaren χρησιμοποίησαν πολύ ανθρακόνημα, τιτάνιο και μαγνήσιο για να το κρατήσουν σε όσο το δυνατόν πιο χαμηλά επίπεδα. Όλα αυτά πάντως μεταφράζονται στην πράξη σε μια τελική αρκετά πάνω από τα 300 και σε ένα 0-100 αρκετά κάτω από τα 3,0 δεύτερα, ενώ ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί την αύξηση της ταχύτητας από τον αγωνιστικού τύπου πίνακα οργάνων που αποτελείται ουσιαστικά από τρεις οθόνες. Χαρακτηριστικό εδώ το στροφόμετρο με τα LED που ξεκινούν από πράσινα, πηγαίνουν στα κόκκινα για να καταλήξουν στα μπλε, ενώ στην κεντρική οθόνη προβάλλονται τόσο η ταχύτητα κίνησης όσο και η σχέση που έχει επιλεγεί στο κιβώτιο.

Από κει και πέρα η P1 δεν έχει την τριθέσια διάταξη της θρυλικής McLaren F1 (το αυτοκίνητο που τράκαρε ο Mr. Bean). Ο οδηγός της κάθεται κανονικά σε μπάκετ που ζυγίζουν μόλις 10,5 κιλά και μπορεί να ρυθμίσει την πλάτη του μέχρι και με κλίση 32 μοιρών, προκειμένου να υπάρχει αρκετός αέρας ακόμα κι αν φοράει κράνος. Γενικά πάντως το εσωτερικό της P1 είναι σχεδόν σπαρτιάτικο, με το ανθρακόνημα να βρίσκεται παντού.

Η χρήση ανθρακονημάτων αναμένεται πάντως μεγάλη και στα άλλα σούπερ σπορ μοντέλα που αναμένεται να παρουσιαστούν άμεσα, μιας και στόχος όλων των κατασκευαστών είναι ο περιορισμός του βάρους. Ένα άλλα κοινό στοιχείο τους θα είναι και η χρήση υβριδικών συστημάτων, τόσο για να επιτυγχάνονται οι πραγματικά θηριώδεις ιπποδυνάμεις τους όσο και για να εξασφαλίζονται οι όσο το δυνατόν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και η οικονομία καυσίμου. Μπορεί το τελευταίο να ακούγεται λίγο περίεργα για αυτοκίνητα σχεδόν 1.000 ίππων και κορυφαίων επιδόσεων αλλά έτσι είναι σήμερα τα πράγματα...

McLaren P1: O πόλεμος των υπερ-αυτοκινήτων τώρα αρχίζει | iefimerida.gr 0
McLaren P1: O πόλεμος των υπερ-αυτοκινήτων τώρα αρχίζει | iefimerida.gr 1
McLaren P1: O πόλεμος των υπερ-αυτοκινήτων τώρα αρχίζει | iefimerida.gr 2
McLaren P1: O πόλεμος των υπερ-αυτοκινήτων τώρα αρχίζει | iefimerida.gr 3
McLaren P1: O πόλεμος των υπερ-αυτοκινήτων τώρα αρχίζει | iefimerida.gr 4
McLaren P1: O πόλεμος των υπερ-αυτοκινήτων τώρα αρχίζει | iefimerida.gr 5
McLaren P1: O πόλεμος των υπερ-αυτοκινήτων τώρα αρχίζει | iefimerida.gr 6
McLaren P1: O πόλεμος των υπερ-αυτοκινήτων τώρα αρχίζει | iefimerida.gr 7
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ