Νέο VW Golf: To αφεντικό [εικόνες] - iefimerida.gr

Νέο VW Golf: To αφεντικό [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η εικόνα είναι αναμφίβολα γνώριμη: είτε από μακριά είτε από κοντά, η καινούργια, η 7η κατά σειρά γενιά του best seller της Volkswagen και αδιαμφισβήτητου «αφεντικού» της δημοφιλούς μικρής-μεσαίας κατηγορίας είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως Golf. Κι αυτό γιατί διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά, με πιο βασικό τη φαρδιά πίσω κολώνα, που έχουν καθιερώσει αυτό το οικείο εδώ και χρόνια look και δημιουργούν μια αλληλουχία μεταξύ των γενεών.

Μια πιο προσεκτική θεώρηση αποκαλύπτει τις διαφορές και αποδεικνύει ότι σωστά πιστεύεις πως φαίνεται πιο δυναμικό απ' ότι στο παρελθόν. O λόγος δεν είναι άλλος από το μικρότερο κατά σχεδόν 3 εκατοστά ύψος του. Αντίστοιχα (κατά 2 εκατοστά) έχει μεγαλώσει το μήκος, ενώ οι ακροβολισμένοι τροχοί (μεταξόνιο: +60 χιλιοστά) συμβάλλουν μεν στο πιο σπορτίφ στυλ αλλά κυρίως στους πιο άνετους χώρους.

Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, καθώς με 380 λίτρα το πορτμπαγκάζ του Golf είναι πλέον από τα πιο μεγάλα της κατηγορίας.

Σε ότι αφορά το διάκοσμο στο εσωτερικό συμβαίνει ότι ισχύει και για την εξωτερική εμφάνιση: δείχνει γνώριμος, αλλά έχει πολλές αλλαγές, φλερτάροντας με το στυλ μεγαλύτερων κατηγοριών. Το τελευταίο ενισχύεται από την τονισμένη αίσθηση ποιότητας αλλά και πολυτέλειας.

Evolution λοιπόν μέχρι εδώ αντί για revolution κατά τη συνηθισμένη και ομολογουμένως επιτυχημένη τακτική που εφαρμόζει η Volkswagen για όλα της τα μοντέλα, αλλά κυρίως για το blue chip της. Κάτω όμως από την επιφάνεια που προσδιορίζει την εικόνα και την υπόστασή του συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: revolution αντί για evolution.

Κι αυτό για το πλαίσιο του Golf VΙΙ είναι το καινούργιο του ομίλου που λέγεται MQB, παρέχει μεγάλη ελευθερία στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς -η μόνη ουσιαστικά δέσμευση που έχουν είναι ο εγκάρσια τοποθετημένος κινητήρας- και κυρίως περιορίζει το συνολικό βάρος.

Το τελευταίο επηρεάζει θετικά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα το καινούργιο Golf να εμφανίζεται στο δρόμο ιδιαίτερα άμεσο και ακριβές, πέρα από σταθερό, άνετο και ασφαλές. Το ωραίο εδώ είναι πως αυτό το πολύ καλό επίπεδο άνεσης εξασφαλίζεται ακόμα και με τον ημιάκαμπτο πίσω που έχουν οι εκδόσεις με λιγότερους από 122 ίππους.

Όπως η βασική βενζίνης με τον 1.200 TSI στην έκδοσή του των 85 ίππων, που ναι μεν έχει το ίδιο όνομα με τον αντίστοιχο του προηγούμενου Golf αλλά είναι διαφορετικός, καθώς έχει 16 συνολικά βαλβίδες αντί για 8.

Στην πράξη ο 1.2 TSI τα καταφέρνει ιδιαίτερα καλά, παρά το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιό του, μιας και λογικά είναι και αυτός που ευνοείται περισσότερο από τη μείωση του βάρους λόγω της χρήσης του MQB που προαναφέραμε. Μάλιστα αυτό είναι κάτι που αποτυπώνεται τόσο στα χαρτιά (0-100 σε 12,3 δεύτερα, τελική σχεδόν 180) όσο και στο δρόμο. Σαν αίσθηση.

Έτσι λοιπόν ο βασικός τετρακύλινδρος του Golf δεν δείχνει να πιέζεται ιδιαίτερα και μόνο στις ψηλές στροφές κάνει σαφές πως δεν έχει περισσότερα από 1.197 κυβικά.

Η πίεση όμως κοντά στα κόκκινα του στροφομέτρου δεν συμβαδίζει με το status του βασικού συνόλου, αφήστε που αυξάνει δυσανάλογα πολύ την κατανάλωση. Η επίσημη τιμή της τελευταίας είναι τα 4,9 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα και η εφικτή, χωρίς ιδιαίτερη πίεση, τα 6,8.

Γενικά πάντως το νέο Golf δείχνει ότι ακόμα και στη βασική –ή μήπως μνημονιακή;- έκδοσή του είναι και πάλι από τα κορυφαία της κατηγορίας, του premium τμήματος αυτής συμπεριλαμβανομένου, καθώς αποδεικνύεται πολιτισμένο, συνολικά άνετο, ποιοτικό και οικονομικό. Όσο για την τιμή του με τον 1.2 TSI των 85 ίππων, ξεκινά από τις 15.890 ευρώ με απόσυρση (16.850 χωρίς), με την προσαύξηση για το πιο οικογενειακό και πρακτικό πεντάθυρο αμάξωμα να είναι 1.000 ευρώ.

Οι τιμές αυτές αντιστοιχούν στο επίπεδο εξοπλισμού Design, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ESP με στάνταρ το ηλεκτρονικό ελεγχόμενο διαφορικό XDS (στην προηγούμενη γενιά ήταν διαθέσιμο μόνο στο GTI), 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηχοσύστημα με (έγχρωμη) οθόνη αφής 5 ιντσών, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα καθώς και καθρέφτες, αλλά και το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi Collision Brake System) που φρενάρει αυτόματα, υποβοηθά τον οδηγό όταν αυτός π.χ. δεν είναι απόλυτα συγκεντρωμένος και συμβάλλει στην αποφυγή τυχόν σύγκρουσης. Στάνταρ είναι και το Pre Crash, που προετοιμάζει σε ανάλογη διάγνωση κινδύνου τα συστήματα ασφαλείας του Golf, προκειμένου να παρέχουν τη μεγαλύτερη δυνατή προστασία.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Volkswagen VW Golf
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ