fbpx Ποιοι νομοί κερδίζουν και ποιοι χάνουν έδρες μετά την απογραφή του 2011 | ΠΟΛΙΤΙΚΗ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣτΕ: ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ

Ποιοι νομοί κερδίζουν και ποιοι χάνουν έδρες μετά την απογραφή του 2011

Ποιοι νομοί κερδίζουν και ποιοι χάνουν έδρες από την τελευταία απογραφή του 2011
04|01|2013 | 18:32
Ποιοι νομοί κερδίζουν και ποιοι χάνουν έδρες από την τελευταία απογραφή του 2011

Συνταγματικό και νόμιμο έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο επέρχονται αλλαγές (αυξομειώσεις) στις βουλευτικές έδρες σε 14 εκλογικές περιφέρειες μετά την τελευταία γενική απογραφή πληθυσμού του Μαΐου 2011.

Σύμφωνα πάντα με το σχέδιο διατάγματος οι μεγαλύτερες αυξομειώσεις επέρχονται στην Αττική, καθώς στο Υπόλοιπο Αττικής θα εκλέγονται πλέον 3 ακόμη βουλευτές (από 12 γίνονται 15) με αντίστοιχη μείωση 3 βουλευτών στην εκλογική περιφέρεια της Α' Αθηνών (από 17 γίνονται 14).

Επίσης, δύο επιπλέον βουλευτικές έδρες θα υπάρχουν στην Β' Αθηνών (44 αντί 42) και στη Β' Θεσσαλονίκης (9 αντί 7), ενώ στις υπόλοιπες εκλογικές περιφέρειες προστίθεται ή αφαιρείται από μια βουλευτική έδρα. Πάντως, ο συνολικός αριθμός των εδρών που μετακινούνται είναι δέκα.

Ακόμη, μία επιπλέον έδρα κερδίζουν οι εκλογικές περιφέρειες των νομών Θεσπρωτίας (2 αντί 1), Μαγνησίας (6 αντί 5), Κυκλάδων (4 αντί 3). Αντίθετα χάνουν από μία έδρα οι νομοί Σερρών (6 αντί 7), Τρικάλων (4 αντί 5), Καρδίτσας (4 αντί 5), Ηλείας (5 αντί 6), Αχαΐας (8 αντί 9), Αιτωλοακαρνανίας (7 αντί 8), Βοιωτίας (3 αντί 4).

Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ΄ αριθμ. 224/2012 γνωμοδότησή του (πρόεδρος, η αντιπρόεδρος Αγγελική Θεοφιλοπούλου και εισηγητής ο πάρεδρος Δ. Βασιλειάδης) έκρινε ότι τα κριτήρια για την ανακατανομή των βουλευτικών εδρών στηρίζονται στις προϋποθέσεις που καθιερώνουν οι συνταγματικές επιταγές (άρθρο 54 παράγραφος 2) και το Προεδρικό Διάταγμα 26/2012.

Κατά συνέπεια το επίμαχο διάταγμα είναι συνταγματικό και νόμιμο.

Όμως, οι σύμβουλοι Επικρατείας, επισημαίνουν ότι το αρμόδιο υπουργείο πρέπει να εξετάσει «αν θα ήταν χρήσιμο στη διοικητική πρακτική η συσχέτιση της διοικητικής διαίρεσης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) πρώτου και δεύτερου βαθμού και γεωγραφικώς με τους νομούς της χώρας».

 

 

ΣΧΟΛΙΑ