Τέσσερις εικόνες δύο Ελλήνων φωτογράφων στις 95 καλύτερες του 2012 κατά το Reuters - iefimerida.gr

Τέσσερις εικόνες δύο Ελλήνων φωτογράφων στις 95 καλύτερες του 2012 κατά το Reuters

Τέσσερις εικόνες δύο Ελλήνων φωτογράφων στις 95 καλύτερες του 2012 κατά το Reute
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τέσσερις φωτογραφίες δύο γνωστών και καταξιωμένων Ελλήνων φωτογράφων, του Γιάννη Μπεχράκη και του Γιάννη Κολεσίδη, βρίσκονται ανάμεσα στις 95 καλύτερες εικόνες της χρονιάς, όπως επιλέχθηκαν από το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Στη θέση 88 συναντάμε τη φωτογραφία του Γιάννη Μπεχράκη που τραβήχτηκε στις 18 Απριλίου 2012. Ο φωτογράφος απαθανάτισε τους υπαλλήλους της Βουλης την ώρα που αντικαθιστούσαν την ελληνική σημαία στην κορυφή του κτιρίου με μία νέα, καθώς η προηγούμενη είχε σκιστεί.

Τέσσερις εικόνες δύο Ελλήνων φωτογράφων στις 95 καλύτερες του 2012 κατά το Reuters | iefimerida.gr 0

«Ήταν απόγευμα και μόλις είχα σχολάσει και με την άκρη του ματιού μου, είδα τους υπαλλήλους στην κορυφή του κτιρίου της Βουλής, να προσπαθούν να αντικαταστήσουν τη σημαία. Άρχισα κατ΄ ευθείαν να φωτογραφίζω συνεχώς. Το περιστατικό μου θύμισε την περίφημη φωτογραφία από το νησί της Ίβο Τζίμα, που τραβήχτηκε 67 χρόνια πριν», είπε ο κ. Μπεχράκης μιλώντας στο Reuters.

Στην 85η θέση συναντάμε τη φωτογραφία του Γιάννη Κολεσίδη που τραβήχτηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 2012 και δείχνει έναν Αστυνομικό στην κρεμάλα στο πλαίσιο της παράστασης διαμαρτυρίας των Σωμάτων Ασφαλείας.

Τέσσερις εικόνες δύο Ελλήνων φωτογράφων στις 95 καλύτερες του 2012 κατά το Reuters | iefimerida.gr 1

«Βρισκόμουν στην πορεία για να καλύψω τα γεγονότα. Ένα όχημα ήταν παρκαρισμένο ακριβώς μπροστά από το Υπουργείο Οικονομικών. Στο πίσω μέρος του, είχαν στηθεί αυτοσχέδιες, ψεύτικες κρεμάλες.Οι φωτογράφοι είχαν μαζευτεί γύρω από το βαν, το οποίο προσέγγισα και εγώ. Ένστολοι άρχισαν να αναπαριστούν εικονικές αυτοκτονίες σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Στη συνέχεια επανέλαβαν τη συμβολική αυτή κίνηση, ακριβώς μπροστά από τη Βουλή. Φωτογράφισα τον συγκεκριμένο αστυνομικό, η έκφραση του οποίου είναι ενδεικτική, είχε μια θλίψη ζωγραφισμένη στα μάτια του», είπε ο κ. Κολεσίδης για τη φωτογραφία του μιλώντας στο Reuters.

Στην 50η θέση συναντάμε άλλη μια φωτογραφία του κ. Κολεσίδη, η οποία τραβήχτηκε στις 9 Οκτωβρίου 2012 και η οποία απεικονίζει έναν γυμνό διαδηλωτή να τρέχει προς τους αστυνομικούς κατά τη διάρκεια της πορείας που έγινε λόγω της επίσκεψης της Γερμανίδας καγκελαρίου Ανγκελας Μέρκελ στην Αθήνα.

Τέσσερις εικόνες δύο Ελλήνων φωτογράφων στις 95 καλύτερες του 2012 κατά το Reuters | iefimerida.gr 2

«Ημουν σχεδόν σίγουρος ότι θα ήταν μια ειρηνική πορεία. Ξαφνικά όμως άρχισαν τα επεισόδια. Γύρω έπεφταν πέτρες και χημικά. Υπήρχαν γενικευμένες συγκρούσεις στα στενά και τους δρόμους μπροστά από τη Βουλή. Άκουσα χειροκροτήματα και φωνές, γύρισα προς το μέρος απ' όπου προέρχονταν οι επευφημίες και είδα τον γυμνό άντρα να τρέχει. Άρχισα κι εγώ να τρέχω μαζί του και να φωτογραφίζω.Νομίζω πως καταλαβαίνω απόλυτα τον συμβολισμό που ήθελε να περάσει. Προφανώς ήθελε να καταδείξει τη "γύμνια" που φέρνουν στην ελληνική κοινωνία, τα νέα μέτρα λιτότητας. Ο διαδηλωτής συνέχισε να τρέχει με τα χέρια ανοιχτά μπροστά από τις δυνάμεις των ΜΑΤ και τη Βουλή, μέχρι που χάθηκε μέσα στο πλήθος», δήλωσε ο κ. Κολεσίδης για την εν λόγω φωτογραφία.

Τέλος, στην 27η θέση συναντάμε άλλη μία φωτογραφία του κ. Μπεχράκη, η οποία τραβήχτηκε στις 23 Μαΐου 2012 και στην οποία απεικονίζεται ο μάγειρας Μανώλης Ουρανός μέσα στο... βασίλειό του, στην κουζίνα του εστιατορίου «Μαύρος Γάτος» στην περιοχή του Ψυρρή. Ο ίδιος σπούδασε πολιτικός μηχανικός. Λόγω οικονομικής κρίσης όμως και ανεργίας, δεν μπόρεσε να βρει δουλειά σχετική με το αντικείμενο του. Έτσι αποφάσισε να αλλάξει επαγγελματική κατεύθυνση και να ασχοληθεί με τη μαγειρική. Πλέον σπουδάζει μάγειρας και εργάζεται παράλληλα στο εστιατόριο για να πληρώνει τις σπουδές του.

Τέσσερις εικόνες δύο Ελλήνων φωτογράφων στις 95 καλύτερες του 2012 κατά το Reuters | iefimerida.gr 3

Ο φωτογράφος δήλωσε στο πρακτορείο: «Η φωτογράφηση έγινε στα πλαίσια του παγκόσμιου Project, "Jobless generation". Ο Μανώλης στην αρχή ήταν επιφυλακτικός και δεν ένοιωθε άνετα με την ιδέα της φωτογράφησης. Στη συνέχεια, όταν μπήκαμε στην κουζίνα εκείνος χαλάρωσε και κατάφερα να ολοκληρώσω τη συγκεκριμένη λήψη».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ