Ανακαλύφθηκε η μεγαλύτερη εως τώρα μαύρη τρύπα - Έχει μάζα όσο 17 δισ. ήλιοι - iefimerida.gr

Ανακαλύφθηκε η μεγαλύτερη εως τώρα μαύρη τρύπα - Έχει μάζα όσο 17 δισ. ήλιοι

Ανακαλύφθηκε η μεγαλύτερη εώς τώρα μάυρη τρύπα - Έχει μάζα όσο 17 δισ. ήλιοι

Μία γιγάντια μαύρη τρύπα ανακάλυψαν οι αστρονόμοι και πιθανότατα είναι η μεγαλύτερη που έχει εντοπιστεί μέχρι σήμερα, αφού η μάζα της είναι 17 δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου μας, ενώ ανατρέπει όλα τα θεωρητικά μοντέλα των επιστημόνων αφού βρίσκεται μέσα σε έναν σχετικά μικρό γαλαξία, 220 εκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ρέμκο βαν ντεν Μπος του Γερμανικού Ινστιτούτου Αστρονομίας Μαξ Πλανκ στη Χαϊδελβέργη, εντόπισαν την τεράστια μαύρη τρύπα χρησιμοποιώντας το επίγειο τηλεσκόπιο Χόμπι-Έμπερλι 9,2 μέτρων του αστεροσκοπείου ΜακΝτόναλντ του πανεπιστημίου του Τέξας και το διαστημικό τηλεσκόπιο «Χαμπλ».

Η τερατώδης μαύρη τρύπα, βρίσκεται στο κέντρο του μικρού γαλαξία NGC 1277, ο οποίος είναι περίπου το ένα δέκατο του δικού μας γαλαξία, καταλαμβάνοντας περίπου το 14% της συνολικής του μάζας, γεγονός εντυπωσιακό και πρωτοφανές, αφού συνήθως οι μαύρες τρύπες δεν ξεπερνούν το 0,1% της μάζας του γαλαξία τους.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, κάθε γαλαξίας στο σύμπαν εκτιμάται μια υπερμεγέθη μαύρη τρύπα στο κέντρο του, ενώ η μαύρη τρύπα του δικού μας Γαλαξία έχει μάζα μόλις τεσσάρων εκατομμυρίων Ήλιων.

Οι αστρονόμοι δεν είναι σίγουροι σε ποιο βαθμό αποτελεί εξαίρεση στο σύμπαν η δυσαναλογία ανάμεσα στα μεγέθη της συγκεκριμένης μαύρης τρύπας και του γαλαξία της. Ήδη όμως υπάρχουν κι άλλες ενδείξεις -μη επιβεβαιωμένες ακόμα- για άλλους πέντε σχετικά μικρούς γαλαξίες, οι οποίοι φαίνεται επίσης να διαθέτουν ασυνήθιστα μεγάλες μαύρες τρύπες, γεγονός που,αν αποδειχθεί, τότε οι αστρονόμοι θα πρέπει να αναθεωρήσουν θεμελιωδώς τα μοντέλα τους για το σχηματισμό των γαλαξιών στο πρώιμο σύμπαν.