fbpx Το φροντιστήριο, το τελευταίο που κόβουν οι Ελληνες-Δαπανούν εκεί το 1/9 του εισοδήματος | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΠΛΗΓΜΑ ΕΧΟΥΝ ΔΕΧΘΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Το φροντιστήριο, το τελευταίο που κόβουν οι Ελληνες-Δαπανούν εκεί το 1/9 του εισοδήματος

Το τελευταίο που κόβουν οι Ελληνες είναι το φροντιστήριο-Δαπανούν το 1/9 του εισ
22|10|2012 | 20:30
Το τελευταίο που κόβουν οι Ελληνες είναι το φροντιστήριο-Δαπανούν το 1/9 του εισ

Παρά την οικονομική κρίση που έχει περιορίσει αρκετά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς η φροντιστηριακή εκπαίδευση συνιστά μια προτεραίοτητα για τις σημερινές οικογένειες. Αυτό αποδεικνύει έρευνα που διενεργήθηκε και από την οποία συμπεραίνεται ότι η μέση σχετική  δαπάνη ανά οικόγενεια ανέρχεται στο ποσό των 3.500 ευρώ, που αντιστοιχεί στο 1/9 του μέσου εισοδήματος σήμερα.

Την έρευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών. Βάσει αυτής, προκύπτει ότι η μέση σχετική δαπάνη ανά οικογένεια για τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης ανέρχεται στο ποσό περίπου των 3.500 ευρώ, που αντιστοιχεί στο 1/9 του μέσου οικογενειακού εισοδήματος κατά την τρέχουσα περίοδο.

Το 65% των ερωτηθέντων θεωρούν ως το σημαντικότερο παράγοντα για την επιλογή ενός φροντιστηρίου την ποιότητα του προσωπικού, το 45% τις επιδόσεις και τις επιτυχίες των μαθητών, ενώ παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία το κόστος κατατάσσεται στην 3η θέση με ποσοστό 37%.

Το ύψος των διδάκτρων δεν εμφανίζεται ούτε ως βασική αιτία αλλαγής κέντρου ξένων γλωσσών ή φροντιστηρίου μέσης εκπαίδευσης από τη μια σχολική χρονιά στην επόμενη. Πρώτη αιτία παραμένει και εδώ η ποιότητα του προσωπικού σε ποσοστό 45%.

Μεγάλη είναι η μεταστροφή του μαθητικού πληθυσμού από τα ιδιαίτερα μαθήματα στο φροντιστήριο, με το 17% των ερωτηθέντων να δηλώνουν πως πριν από το φροντιστήριο έκανε κάποιο ιδιαίτερο μάθημα.

Είναι χαρακτηριστικό πως η πλειοψηφία των ερωτηθέντων προτιμά το φροντιστήριο από το ιδιαίτερο μάθημα, λόγω του χαμηλότερου κόστους, αλλά και της καλύτερης οργάνωσης και συνολικής κάλυψης των αναγκών του μαθητή.

Η μεγάλη πλειοψηφία και συγκεκριμένα το 72% των ερωτηθέντων συμφωνούν με την πρόταση αντικατάστασης των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας με το σύστημα διανομής κουπονιών. Πρόκειται για επιδοτούμενα προγράμματα ΕΣΠΑ μέσω των οποίων θα είναι δυνατόν να χορηγούνται κουπόνια στις οικογένειες, βάσει κοινωνικών κριτηρίων, προκειμένου εκείνες να τα χρησιμοποιήσουν όπως επιθυμούν, ακόμα και στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Σημειώνετια ότι από την πλευρά του ο  Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής, προκειμένου να προσαρμοστεί με τις ανάγκες των ελληνικών οικογενειών, έχει ήδη μειώσει τα δίδακτρα από την αρχή της σχολικής χρονιάς κατά 20%.

Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα, παρουσιάστηκαν από τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής (Σ.Ε.Φ.Α.) και συνοψίζονται στα εξής.

ΣΧΟΛΙΑ