Τεράστιες ποσότητες νερού ανακαλύφθηκαν σε αστρικό νέφος σκόνης και αερίων - iefimerida.gr

Τεράστιες ποσότητες νερού ανακαλύφθηκαν σε αστρικό νέφος σκόνης και αερίων

Το διαστημικό τηλεσκόπιο «Χέρσελ» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) εντόπισε στο ένα διαστρικό νέφος σκόνης και αερίων «Λιντς 1544» τεράστιες ποσότητες υδρατμών, ικανές να γεμίσουν με νερό πάνω από 2.000 φορές όλους τους ωκεανούς της Γης.

Το νέφος αυτό, βρίσκεται στον αστερισμό του Ταύρου και ετοιμάζεται να καταρρεύσει από την ίδια τη βαρύτητά του, ώστε να σχηματίσει ένα νέο άστρο σαν τον Ήλιο μας.

Τα νέφη αυτά θεωρούνται ως οι λεγόμενοι προ-αστρικοί πυρήνες και περιέχουν όλα τα αναγκαία συστατικά για το σχηματισμό ενός ηλιακού συστήματος σαν το δικό μας.

Παρόλο που ποσότητες νερού εντοπίζονται συχνά στο διάστημα, η ανακάλυψη αυτή του «Χέρσελ» συνιστά την πρώτη ανίχνευση υδρατμών σε ένα μοριακό νέφος λίγο πριν τον σχηματισμό κάποιου άστρου.

Οι άφθονοι υδρατμοί στο εν λόγω νέφος απελευθερώνονται από τους παγωμένους κόκκους σκόνης, καθώς οι υψηλής ενέργειας κοσμικές ακτίνες διαπερνούν το νέφος και όπως παρατηρούν οι επιστήμονες, τα μόρια των υδρατμών κινούνται προς την καρδιά του νέφους, όπου πιθανότατα θα δημιουργηθεί ένα νέο άστρο, γεγονός που σηματοδοτεί ότιη βαρυτική κατάρρευση του νέφους έχει μόλις αρχίσει.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν ενδείξεις κάποιου άστρου μέσα στο σκοτεινό νέφος, αλλά θεωρείται ζήτημα χρόνου να δημιουργηθεί. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ερευνητές, υπάρχει αρκετή ποσότητα ύλης στο νέφος για να δημιουργηθεί ένα άστρο τόσο μεγάλο όσο ο Ήλιος μας, αλλά και ένα πλανητικό σύστημα γύρω του, παρόμοιο με το δικό μας.