SOS: Προς αναζήτηση κατοικήσιμου πλανήτη άμεσα - iefimerida.gr

SOS: Προς αναζήτηση κατοικήσιμου πλανήτη άμεσα

Οι επιστήμονες μπορεί να απέχουν λίγα βήματα από το να ανακαλύψουν τον πρώτο κατοικήσιμο πλανήτη εκτός από τη Γη. Ο Gliese 581d, ένας πλανήτης που περιστρέφεται γύρω από τον κόκκινο νάνο Gliese μπορεί να είναι ο πρώτος υποψήφιος για την ανθρώπινη επέκταση στο διάστημα. Αν δεν χρειαζόταν 3.000 ζωές για να φτάσεις εκεί, σύμφωνα με τη Science Daily.O 581d είναι ο τρίτος υποψήφιος εξωπλανήτης από το σύστημα Gliese που μπορεί να φιλοξενήσει γήινους πλανήτες. Οι δύο προηγούμενες επιλογές έχουν ήδη απορριφθεί. Ο Gliese 581e επειδή ήταν πολύ κρύος και ο 581g αποδείχτηκε ότι δεν υπάρχει καν.Με σκοπό να διαπιστώσουν αν πραγματικά αυτός ο πλανήτης ήταν μια βιώσιμη επιλογή, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν ένα νεότερο μοντέλο υπολογιστή που χρησιμοποιεί παρόμοιες μεθόδους με αυτές που μέτρησαν το κλίμα της γης και που ανέλυσαν την ατμόσφαιρα του 581d.Στον 581d δεν υπάρχουν μέρες. Η μια πλευρά είναι αιώνια φωτισμένη και η άλλη βυθισμένη στο σκοτάδι. Αυτό θα σήμαινε ότι η σκοτεινή πλευρά του θα ήταν και παγωμένη, αλλά μια νέα μελέτη του Ινστιτούτου Pierre Simon Laplace ανακάλυψε ότι λόγω του κόκκινου φωτός από το γειτονικό αστέρι που διεισδύει βαθιά στην βαριά ατμόσφαιρα του διοξειδίου, ο πλανήτης θερμαίνεται αρκετά καλά. Τα κατά: Θα καλύπτεται πάντα από μια κόκκινη ομίχλη. Και η βαρύτητα θα είναι δύο φορές δυνατότερη από της Γης, που σημαίνει ότι δεν θα είναι και τόσο εύκολο το περπάτημα και οι βόλτες έξω, αλλά τουλάχιστον θα μπορούμε να ζήσουμε εκεί. Το πρόβλημα βέβαια, όπως με όλα τα πράγματα στο διάστημα, είναι η απόσταση, γιατί βρίσκεται 20 έτη φωτός μακριά, που σημαίνει ότι χρειάζεται 300.000 χρόνια για να φτάσεις εκεί.Αλλά μάλλον πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά πώς θα πάμε εκεί γρήγορα γιατί, σύμφωνα με μια καινούργια έρευνα, άσχετη με το συγκεκριμένο θέμα, μέχρι το 2030 θα έχουμε ξοδέψει όλους τους φυσικούς πόρους της Γης, που σημαίνει πρόβλημα. Αν και ο Gliese 581d φαίνεται πως είναι πολύ μακριά, θα πρέπει γρήγορα να βρούμε μια λύση. Και αν υπάρχουν 2 δισεκατομμύρια εξωγήινοι κατοικήσιμοι πλανήτες εκεί έξω, σίγουρα κάποιος θα αποτελέσει μια δικλείδα ασφαλείας για τη Γη. Πηγή: Huffington Post