Στο σαλόνι της Μαρκησίας Ντε Σαντ - iefimerida.gr

Στο σαλόνι της Μαρκησίας Ντε Σαντ

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το έργο του πολυβραβευμένου Ιάπωνα συγγραφέα Γιούκιο Μισίμα «Μαρκησία Ντε Σαντ» από σήμερα έως τις 5 Ιουνίου στο Θέατρο Σφενδόνη.

Το έργο παρακολουθεί δύο παράλληλα ιστορικά γεγονότα: τη μακροχρόνια φυλάκιση του Μαρκήσιου ντε Σαντ, με την κατηγορία των ανήθικων σεξουαλικών πρακτικών και τα χρόνια πριν την έναρξη της Γαλλικής επανάστασης καθώς και τους πρώτους μήνες μετά το ξέσπασμά της.

Όλες οι σκηνές διαδραματίζονται στο σαλόνι της κυρίας ντε Μοντρέιγ, μητέρας της Ρενέ, σύζυγου του Μαρκήσιου ντε Σαντ. Εκεί η κυρία ντε Μοντρέιγ έχει προσκαλέσει την Κόμησσα ντε Σαιν-Φον, μια διάσημη γυναίκα ελευθέρων ηθών, και τη Βαρόνη Σιμιάν, καθωσπρέπει κυρία, που ο τίτλος της φανερώνει την αξιοσέβαστη κοινωνική της θέση, να συνδράμουν τις προσπάθειές της για τη σωτηρία του γαμπρού της. Το σεξτέτο του Μισίμα συμπληρώνουν εκτός από τη Ρενέ, η μικρή της αδελφή Άν και η υπηρέτρια του σπιτιού Σαρλότ.

Με φόντο τη Γαλλική Επανάσταση, που έμελλε να αλλάξει ολόκληρο το δυτικό κόσμο, ο Μισίμα φέρνει σε επαφή έξι διαφορετικές γυναικείες προσωπικότητες σε ένα διάλογο για την ηθική, το ήθος, τις κοινωνικές συμβάσεις και την ελευθερία. Η αντισυμβατική και ακραία προσωπικότητα του Μαρκήσιου ντε Σαντ, ο οποίος δεν εμφανίζεται ποτέ στο έργο, δίνει την ιδανική αφορμή να συγκρουστούν οι έξι ηρωίδες του Μισίμα αναζητώντας τα όρια ανάμεσα στον καθωσπρεπισμό και την αξιοπρέπεια.

Ο συγγραφέας, βιώνοντας το τέλος μιας εποχής για τη χώρα του και τον πολιτισμό της, δανείζεται την ιστορία της Δύσης για να πραγματευτεί την αλλαγή των ηθών σε μια περίοδο γενικής κρίσης, αντίστοιχης με αυτή που βιώνουμε σήμερα. Για να δηλώσει την αντίσταση του σ’ αυτό που υπαγορεύει ο ορθολογισμός του διαφωτισμού, προτάσσει των Σαντ ως μια ζωντανή κριτική.

Η επιλογή του συγκεκριμένου κειμένου κρίθηκε από τους συντελεστές ως υλικό κατάλληλο να προκαλέσει ένα διάλογο για την ελευθερία, την κοινωνία και την ηθική μπροστά στο τέλμα που βιώνουμε σήμερα. Αυτοί ήταν άλλωστε και οι λόγοι που οδήγησαν τον Γιούκιο Μισίμα το 1965 να γράψει αυτό το έργο. Η τραγωδία που αυτή την περίοδο βιώνει η Ιαπωνία, η πυρηνική απειλή που οφείλεται στην ανεξέλεγκτη εκβιομηχάνιση επιβεβαιώνει τους φόβους του Μισίμα και κάνει το έργο του επίκαιρο όσο ποτέ άλλοτε.

Ο πολυβραβευμένος Iάπωνας συγγραφέας συναντά τον Μαρκήσιο ντε Σαντ και μια κρίσιμη περίοδο του δυτικού πολιτισμού, αυτήν της Γαλλικής Επανάστασης και τοποθετεί τις ηρωίδες του σε μια Γαλλία που βρίσκεται στα όρια της οικονομικής και ηθικής εξαθλίωσης. Οι έξι γυναίκες του Μισίμα, πρόσωπα όλες του στενού περιβάλλοντος του Ντε Σαντ, αλλά και προσωποποίηση η καθεμιά τους μιας διαφορετικής στάσης απέναντι στη ζωή, μιας διαφορετικής ιδεολογίας, με αφορμή την φυλάκιση του ριζοσπάστη συγγραφέα και φιλοσόφου Σαντ αναζητούν ένα δρόμο για την ελευθερία. Το έργο του Γιούκιο Μισίμα μας αφορά όσο ποτέ άλλοτε σε μια περίοδο που η κοινωνία μας οφείλει να αναλογιστεί τη σχέση της με την Ιστορία της και να κάνει την αυτοκριτική της. Η Ιαπωνία βιώνει την περίοδο εκείνη τις συνέπειες της ήττας του Δεύτερου Παγκοσμίου πολέμου, όπως η Ελλάδα βιώνει τις συνέπειες μιας παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Μετάφραση: Παναγιώτης Ευαγγελίδης
Δραματουργική επεξεργασία: Δημήτρης Τσεκούρας – Ορέστης Τάτσης
Σκηνοθεσία: Ορέστης Τάτσης
Σκηνικά: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κοστούμια: Μπιάνκα Νικολαρεΐζη
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μουσική: Τηλέμαχος Μούσας
Βοηθός σκηνοθέτη: Στέλιος Πατσιάς


Παίζουν:

Πάνος Ροκίδης
Ανατολή Αθανασιάδου
Δάφνη Καφετζή
Μαρία Τσιμά
Ελένη Καλαρά
Βίκυ Καλπάκα

Θέατρο Σφενδόνη

Μακρή 4, Αθήνα (Μακρυγιάννη), 2109246692

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ