Στην εποχή της οικονομικής κρίσης και η Υψηλή Ραπτική αλλάζει

O μικρόκοσμος της Υψηλής Ραπτικής έδωσε ραντεβού την προηγούμενη εβδομάδα στη Fashion Week φθινόπωρο-χειμώνας 2012-2013 στο Παρίσι. Μεγάλα ονόματα, νεότεροι μαιτρ και δορυφόροι της μόδας έκαναν μια διαπίστωση: στην εποχή του ίντερνετ, της οικονομικής κρίσης και της έκρηξης των αναπτυσσόμενων αγορών η Υψηλή Ραπτική πρέπει να αλλάξει για να μην πεθάνει.

Σανέλ, Ντιόρ, Ζιβενσύ κυριάρχησαν στα ξύλινα πατώματα του παλατιού της Πλατείας Βαντόμ που φιλοξένησε την Fashion Week. Διεθνής Τύπος, σταρ, διασημότητες, κριτικοί, όλοι στη θέση τους. «Η πραγματική Υψηλή Ραπτική, κατεξοχήν γαλλικό προϊόν, δεν υπάρχει πια. Τέσσερις οίκοι έχουν μείνει ουσιαστικά, η Chanel, η Dior, η Givenchy και ο Jean Paul Gaultier» δηλώνει ο Jean-Jacques Picart, σύμβουλος μόδας.

Τίποτα δεν θυμίζει επίσης τις θρυλικές εποχές. «Για να μην αφανιστεί η Υψηλή Ραπτική πρέπει να χρησιμοποιούμε μοναδικά υφάσματα, να βασιζόμαστε στο όνειρο και τη συγκίνηση αλλά να δημιουργούμε μοντέλα που φοριούνται από πραγματικούς ανθρώπους» δηλώνει ο Rabih Kayrouz, νέος σχεδιαστής από τον Λίβανο.

Από αυτή την άποψη η Fashion Week του Παρισιού δεν θύμιζε σε τίποτα Μουσείο Μόδας και απέδειξε, για πρώτη φορά, ότι ξέρει να εγκλιματίζεται στους δύσκολους σύγχρονους καιρούς.

«Είναι αλήθεια ότι μια εποχή τελείωσε και μια άλλη αρχίζει. Η σύγχρονη ραπτική πρέπει να αποδείξει ότι απευθύνεται στον πελάτη, όχι στην αναπαραγωγή του εαυτού της. Φανταστείτε ότι τώρα εγκαινιάζουμε ένα νέο είδος παρουσίασης των κολεξιόν μας στη Νέα Υόρκη, στη Σαγκάη, στο Τόκιο και στο Πεκίνο, τις ατομικές επιδείξεις» αναφέρει ο Bruno Pavlovsky, της Chanel.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ