Αντισυλληπτικά χάπια τώρα και για άντρες - iefimerida.gr

Αντισυλληπτικά χάπια τώρα και για άντρες

Ερευνητές στο Εδιμβούργο, εντόπισαν ένα «κρίσιμο γονίδιο» το οποίο ρυθμίζει την παραγωγή υγιούς σπέρματος και αισιοδοξούν οτι με βάση τη μελέτη αυτού του γονιδίου είναι εφικτή η δημιουργία ενός χαπιού αντισύλληψης, το οποίο θα αναστέλλει προσωρινά την παραγωγή σπέρματος.

Σύμφωνα με το BBC, οι ερευνητές Κέντρου Αναπαραγωγικής Υγείας του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, μελετούσαν τα αίτια της ανδρικής υπογονιμότητας και άλλαζαν τον γενετικό κώδικα των εργαστηριακών ποντικιών προκειμένου να δουν ποιά ήταν στείρα.

Η έρευνά τους αυτή σταδιακά τους οδήγησε σε άλλα «χωράφια», αφου κατέληξε να ανακαλύψουν το γονίδιο Katnal1, το οποίο περιλαμβάνει τα στοιχεία για τον σχηματισμό μια πρωτεΐνη σημαντική για τα κύτταρα που υποστηρίζουν την ανάπτυξη του σπέρματος. Χωρίς αυτή την πρωτεΐνη, το σπέρμα δε σχηματίζεται εντελώς και το σώμα το αποβάλει.

Στην μελέτη που δημοσιεύθηκε στο PLos Genetics, αναφέρουν οτι ένα φάρμακο που θα διακόπτει προσωρινά το Katnal1 θα μπορούσε να οδηγήσει στην δημιουργία ενός πρωτοποριακού αντισυλληπτικού.

Η δρ Λι Σμιθ, μία από τους ερευνητές δήλωσε οτι: «Αν μπορούμε να βρούμε έναν τρόπο να στοχεύσουμε το γονίδιο αυτό στους όρχεις, θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε ένα δυνητικά μη-ορμονικό αντισυλληπτικό. Το σημαντικό πράγμα είναι ότι οι συνέπειες ενός τέτοιου φαρμάκου θα είναι αναστρέψιμες, επειδή το Katnal1 επηρεάζει μόνο τα σπερματοζωάρια που βρίσκονται σε μεταγενέστερα στάδια της ανάπτυξης, έτσι δεν θα εμποδίσει τα πρώτα στάδια της παραγωγής του σπέρματος και τη συνολική ικανότητα να παράγουν σπέρμα.»

Τόνισε όμως οτι θα ήταν «σχετικά δύσκολο να γίνει, αφου αυτή η πρωτεΐνη ζέι μέσα στα σπερματοζωάρια, όμως, υπάρχει δυνατότητα να βρούμε κάτι άλλο που συσχετίζεται με την πρωτεΐνη και θα μπορούσε να είναι ευκολότερο στόχο».