Ο Ζούκερμπεργκ του Facebook γίνεται ο πλουσιότερος κάτοικος του πλανήτη - iefimerida.gr

Ο Ζούκερμπεργκ του Facebook γίνεται ο πλουσιότερος κάτοικος του πλανήτη

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ήδη από την Πέμπτη, όταν και έκλεισε η δημόσια προσφορά των μετοχών του Facebook έναντι 16 δισ. δολαρίων, ο Μαρκ ήταν 19ος στην λίστα των πιο πλούσιων ανθρώπων του πλανήτη. Η διαπραγμάτευση των μετοχών της εταιρίας στο χρηματιστήριο NASDAQ αναμένεται να τον απογειώσει αρκετές θέσεις πιο πάνω. Ίσως και κατευθείαν στην κορυφή.

Ήταν το 2008 όταν μια μικρή φωτό του 23χρονου Ζούκερμπεργκ, ντυμένου όπως πάντα άθλια με φούτερ με κουκούλα και σανδάλια Adidas, εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του Forbes, για να συνοδεύσει την ένταξή του ως o νεότερος δισεκατομμυριούχος του πλανήτη στην σχετική λίστα, με περιουσία που είχε εκτιμηθεί σε μόλις 1,5 δισ. δολάρια.

Ο λόγος για την χαμηλή αποτίμηση ήταν ότι οι έμπειροι οικονομικοί συντάκτες του περιοδικού συνυπολόγιζαν όχι μόνο την μεγάλη δημοφιλία του Facebook, αλλά και την χαμηλή ικανότητά του να αντλεί χρήματα από τους χρήστες του.

Τέσσερα χρόνια αργότερα το Facebook έχει ετήσια έσοδα 3,7 δισ. δολάρια, η αρχική χρηματιστηριακή του αξία υπολογίζεται σε 104,2 δισ. δολάρια, ποσό που αναμένεται να πολλαπλασιαστεί καθώς η αναλογία της ζήτησης προς την προσφορά μετοχών κατά τη δημόσια εγγραφή ήταν στο 20 προς 1.

Κάτι που θα ξέρουμε με το που σηκωθεί σήμερα το απόγευμα στις 18.00 ο Μαρκ για να χτυπήσει (από μακριά) το κουδούνι έναρξης της συνεδρίασης του Nasdaq στην Νέα Υόρκη.

Ένα κουδούνι που σημαίνει πολλά διαφορετικά πράγματα για πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους.

1.000 (από τους 4.000 συνολικά) υπάλληλοι της εταιρίας με έδρα το Menlo Park στην Καλιφόρνια γίνονται αυτόματα εκατομμυριούχοι. Και όλοι ανεξαιρέτως θα το γιορτάσουν με δωρεάν ποτά και ένα ολονύκτιο μαραθώνιο hackathon (όταν οι developers αφιερώνουν μια ολόκληρη νύχτα για να γράψουν κώδικα ώστε να αναπτύξουν γρήγορα μια νέα υπηρεσία του Facebook) εντός συγκροτήματος.

Οι ιδρυτές της Google, Σεργκέι Μπριν και Λάρι Πέιτζ, θα βράζουν από θυμό βλέποντας την δική τους δημόσια εγγραφή να ωχριά συγκριτικά (μάζεψαν μόλις 1,7 δισ. το 2004).

Εταιρίες-μεγαθήρια όπως οι Disney, Ford, General Motors και Kraft Foods κάνουν ένα βήμα πίσω για να τους προσπεράσει -σε χρηματιστηριακή αξία- αυτός που μέχρι και πριν λίγους μήνες αποκαλούσαν υποτιμητικά «το παιδί του facebook».

Οι δίδυμοι κωπηλάτες Τάιλερ και Κάμερον Γουίνκλεβος -από τους οποίους έκλεψε ο Μαρκ την ιδέα για το Facebook, όπως γνωρίζουν όλοι όσοι είδαν το Social Network- θα ετοιμάζουν τις επόμενες αγωγές τους, αφού το ποσό των 86 εκ. δολαρίων με το οποίο συμβιβάστηκαν το 2008 μοιάζει τόσο απελπιστικά λίγο.

Και ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ θα αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ψεύτης, καθώς στο πιο χαρακτηριστικό μήνυμα που είχε στείλει σε φίλο του την εποχή που έφτιαχνε το Facebook (όταν εκείνος τον ρώτησε γιατί δέχεται να πληρώσει για τους servers ο Έντουαρντ Σαβερίν, ο συνέταιρος του που μετέπειτα παραγκώνισε) έλεγε «Δεν ξέρω από οικονομικά. Υποθέτω ότι θεωρεί ότι το site μπορεί να βγάλει λεφτά. Εγώ είμαι ικανοποιημένος με το να φτιάξω κάτι κουλ».

Με 19,1 δισ. δολάρια περιουσία (μίνιμουμ, καθώς κανείς δεν ξέρει που θα φτάσει η διαπραγμάτευση της μετοχής του Facebook) και 60.000.000 δικαιώματα για μετοχές που ο Ζούκερμπεργκ δεν έχει εξασκήσει ακόμη, είναι φανερό ότι κάτι έχει κάνει πολύ σωστά.

Για να το θέσουμε με νούμερα, που πάντα λένε την αλήθεια. Ο Ζούκερμπεργκ από Παρασκευή απόγευμα και μετά μπορεί να αγοράσει 845.000.000 από τα αγαπημένα του σανδάλια Adidas και 470.000.000 από τα φούτερ με κουκούλα που δεν βγάζει από πάνω του.

Και όλα αυτά μόλις στα 28 του.

Πιο δικαιωμένος από όλους πρέπει να αισθάνεται ο οδοντίατρος πατέρας του, η επένδυση του οποίου να προσλάβει έναν αναγνωρισμένο προγραμματιστή για να του κάνει ιδιαίτερα μαθήματά στα 11 του (σ.σ. ηλικία που ο Μαρκ είχε αρχίσει ήδη να σχεδιάζει μόνος του videogames), του βγήκε και με το παραπάνω.

Ακόμη και αν στο τομέα διαμόρφωσης χαρακτήρα, δεν τα πήγε εξίσου καλά.

Βλέπεις ο Μαρκ, κατά γενική ομολογία, παραμένει ένας αγοροφοβικός μεγαλομανής, που απολαμβάνει να βλέπει ανθρώπους να μοιράζονται τα προσωπικά τους στοιχεία στο Facebook (σ.σ. καθημερινά ανεβαίνουν πάνω από 100.000.000 νέες φωτό), τα οποία μετά εκμεταλλεύεται, αλλά ο ίδιος ουσιαστικά δεν το χρησιμοποιεί.

Όπως ακριβώς δεν πρόκειται να ξοδεύει ούτε δολάριο από την περιουσία που μόλις συγκέντρωσε.

Φανταστείτε ότι μέχρι το τέλος του 2010 νοίκιαζε ένα διώροφο σπίτι με 4 κρεβατοκάμαρες στο Palo Alto, το οποίο και του φαινόταν «πολύ μεγάλο». Ενώ έχει πει εύστοχα για αυτόν ο Τάιλερ Γουίνκλεβος «είναι ο πιο φτωχός βαθύπλουτος που γνωρίζω».

Στην προσωπική του ζωή συνεχίζει να έχει σχέση με την Κινέζικης καταγωγής Αμερικάνα Πρισίλα Τσαν, φοιτήτρια Iατρικής, την οποία γνώρισε στο Χάρβαρντ πριν δημιουργήσει το Facebook.

Μια σχέση που τον έχει κάνει πιο ευαίσθητο στις ανάγκες των άλλων -όσο μπορεί να είναι κάποιος που εκδηλώνει τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός ψυχοπαθή-, καθώς εκείνη ήταν που τον έπεισε να βοηθήσει ενεργά στον αγώνα για ενίσχυση του αριθμού των δωρητών οργάνων.

Ενώ, παρόλο που δεν έχει επιβεβαιωθεί, έπαιξε ρόλο στην απόφασή του να συμμετέχει στο Giving Pledge, την οργάνωση που έχει δημιουργήσει ο Μπιλ Γκέιτς και ο Γουόρεν Μπάφετ που βάζει δισεκατομμυριούχους να δεσμευτούν ότι θα δώσουν την μισή περιουσία τους για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Κατά την διάρκεια της ζωής τους ή μετά τον θάνατό τους, ανάλογα με το τι προτιμάει ο καθένας.

Οπότε, για σήμερα τουλάχιστον, ο Μαρκ είναι ο απόλυτος νικητής.

Από αύριο θα κληθεί να αντιμετωπίσει χρόνια προβλήματα όπως το γεγονός ότι οι διαφημίσεις του Google έχουν 10 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να τις κλικάρουν οι χρήστες, σε σχέση με αυτές του facebook. Στοιχείο που έκανε την General Motors να δηλώσει πως σταματάει να διαφημίζεται στο Facebook, η πρώτη Fortune 500 εταιρία που παίρνει αυτή την απόφαση.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ