Τραγωδία στην Αιθιοπία: Βγήκε το πόρισμα -Οι πιλότοι του Boeing έκαναν ό,τι προβλεπόταν

Οι πιλότοι του Boeing 737 Max 8 της Ethiopian Airlines ακολούθησαν κατά γράμμα την προβλεπόμενη από την κατασκευάστρια εταιρεία διαδικασία, αλλά δεν μπόρεσαν να αποτρέψουν την τραγωδία στην Αιθιοπία, αναφέρει το επίσημο προκαταρκτικό πόρισμα των Αρχών της αφρικανικής χώρας.

«Το πλήρωμα εκτέλεσε όλες τις διαδικασίες που επανειλημμένως είχε παράσχει ο κατασκευαστής αλλά δεν ήταν σε θέση να ελέγξουν το αεροσκάφος», ανακοίνωσε η υπουργός Μεταφορών της Αιθιοπίας, Νταγκμαβίτ Μόγκες.

Πρόσθεσε δε ότι το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση και η απογείωσή του ήταν «φυσιολογική» πριν την συντριβή του στις 10 Μαρτίου περίπου 50 χλμ. νοτιοανατολικά της Αντίς Αμπέμπα, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τις ζωές τους 157 άνθρωποι.

Το υπουργείο Μεταφορών είπε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η κάποιο ξένο αντικείμενο είχε χτυπήσει την πτήση 302 μετά την απογείωση. Βάσει των δεδομένων από τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους δεν υπάρχει λόγος να πιστεύεται ότι ένα πουλί ή κάποιο άλλο αντικείμενο χτύπησε το Boeing ή κάποια από τις μηχανές του.

Η υπουργός κάλεσε την Boeing να επαναξετάσει το σύστημα ελέγχου πτήσης του 737 Max 8 και οι αρμόδιες Αρχές να επιβεβαιώσουν ότι το πρόβλημα έχει ληθεί προτού επιτραπεί στο συγκεκριμένο μοντέλο να ξαναπετάξει.

«Οι αεροπορικές αρχές θα πρέπει να επαληθεύσουν ότι η επανεξέταση του συστήματος διαχείρισης πτήσης του αεροσκάφους έγινε σωστά από τον κατασκευαστή» πριν ο στόλος των Boeing 737 MAX, που είναι καθηλωμένος στο έδαφος σε ολόκληρο τον κόσμο μετά το δυστύχημα, λάβει άδεια για να ξαναπετάξει, επέμεινε.

Η Νταγκμαβίτ Μότζες δεν αναφέρθηκε ειδικά στο σύστημα σταθεροποίησης του αεροσκάφους (MCAS), για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι ευθύνεται για το δυστύχημα, αλλά αναφέρθηκε σε μία επαναλαμβανόμενη κατακόρυφη καθοδική κίνηση του αεροσκάφους.

Το MCAS ("Maneuvering Characteristics Augmentation System"), έχει σχεδιασθεί ειδικά για το 737 MAX , για την διόρθωση μία ανωμαλίας της αεροδυναμικής που συνδέεται με τα αυξημένο βάρος των κινητήρων.

Σε ειδοποίηση που απηύθυνε προς τα πληρώματα στις 6 Νοεμβρίου, η Boeing εξηγούσε ότι ένα σφάλμα του αισθηστήρα που μετρά την γωνία προσβολής (AOA, αισθητήρας γωνίας προσβολής) μπορεί να οδηγήσει το σύστημα MCAS να φέρει το αεροπλάνο ξαφνικά σε πορεία «με την μύτη προς το έδαφος».

Για την διόρθωση του σφάλματος, συνιστούσε στους πιλότους να απενεργοποιήσουν τον μηχανισμό «αποσυνδέοντας τα ηλεκτρικά συστήματα εξισορρόπησης» του αεροσκάφους και αυτό, «μέχρι το τέλος της πτήσης».

Ο επικεφαλής της Ethiopian Airlines Τίβολντ ΓκεμπρεΜαριάμ δηλώνει σε σημερινή ανακοίνωσή του «πολύ υπερήφανος για τους πιλότους μας , που ακολούθησαν τις συνιστώμενες επείγουσες διαδικασίες και για το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού σε μία τόσο δύσκολη περίσταση».

Τα Boeing 737 Max 8 έχουν καθηλωθεί σ' ολόκληρο τον πλανήτη μετά το αεροπορικό δυστύχημα στην Αιθιοπία, δεύτερο σε διάστημα λίγων μηνών μετά από εκείνη ενός ίδιου αεροσκάφους της Lion Air τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία, όταν σκοτώθηκαν και οι 189 επιβαίνοντες.

Το επίσημο τελικό πόρισμα θα είναι έτοιμο σε ένα χρόνο, σημείωσε η υπουργός.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ