Πιλότος εκτός υπηρεσίας είχε σώσει το Boeing 737 Max 8 της Lion Air μία μέρα πριν από τη συντριβή του στην Ινδονησία - iefimerida.gr

Πιλότος εκτός υπηρεσίας είχε σώσει το Boeing 737 Max 8 της Lion Air μία μέρα πριν από τη συντριβή του στην Ινδονησία

Επιθεωρητές του υπ. Μεταφορών της Ινδονησίας στο cockpit ενός Boeing 737 Max 8 (Φωτογραφία: ΑΡ)
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Βουτιά που παραλίγο να αποβεί μοιραία είχε κάνει ένα 24ωρο πριν τη συντριβή του στην Ινδονησία είχε κάνει το αεροσκάφος της Lion Air, αλλά τότε είχε επέμβει ένας τρίτος πιλότος και απέτρεψε την τραγωδία.

Η έρευνα για το δυστύχημα με τους 189 νεκρούς του περασμένου Οκτωβρίου αποκάλυψε ότι το Boeing 737 Max 9 είχε παρουσιάσει προβλήματα μια μέρα νωρίτερα στη διάρκεια πτήσης από το Μπαλί προς τη Τζακάρτα, αλλά η παρέμβαση ενός τρίτου πιλότου εκτός υπηρεσίας, που ήταν στο πιλοτήριο και γνώριζε τι έπρεπε να κάνει, απέτρεψε τα χειρότερα.

Eπιθεωρητής της Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών της Ινδονησίας δείχνει πώς το σύστημα έσπρωχνε το ρύγχος του Boeing της Lion Air προς τα κάτω (Φωτογραφία: ΑΡ)

Οι Αρχές πιστεύουν ότι η αιτία της συντριβής του αεροσκάφους οφείλεται στην εντολή για βουτιά που έδωσε το λογισμικό Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) ανταποκρινόμενο στα δεδομένα που έστειλε ένας ελαττωματικός αισθητήρας.

Πηγές προσκείμενες στην έρευνα είπαν στο Bloomberg ότι ο τρίτος πιλότος, που βρισκόταν στο κόκπιτ, αντιλήφθηκε γρήγορα το πρόβλημα και βοήθησε να τεθεί εγκαίρως εκτός λειτουργίας το σύστημα, συμβουλεύοντας τους κυβερνήτες να απενεργοποιήσουν τον κινητήρα που έσπρωχνε το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω, διαδικασία που θα έπρεπε κανονικά να γνωρίζουν όλοι οι πιλότοι.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι το μοιραίο αεροσκάφος είχε παρουσιάσει πολλά προβλήματα και σε προηγούμενες πτήσεις (Φωτογραφία: ΑΡ)

Ένα 24ωρο αργότερα, στις 29 Οκτωβρίου, η πτήση JT-610 της Lion Air με προορισμό το Πανγκάλ Πινάνγκ αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα, μόνον που αυτή τη φορά ήταν στο πιλοτήριο ένα άλλο πλήρωμα που δεν μπόρεσε να σώσει το αεροσκάφος. Ο Ινδός πιλότος Bhave Suneja ανέφερε λίγα λεπτά μετά την απογείωση πρόβλημα ελέγχου του αεροσκάφους και ζήτησε την άδεια να επιστρέψει. Αν και την έλαβε, το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ κάνοντας βουτιά θανάτου στη θάλασσα της Ιάβας.

Η έκθεση για τα προκαταρκτικά ευρήματα της Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών της Ινδονησίας λίγες εβδομάδες μετά την τραγωδία δεν ανέφερε την παρουσία τρίτου πιλότου στο κόκπιτ την προηγούμενη ημέρα. Εκπρόσωπος της Lion Air αρνήθηκε να σχολιάσει τις αποκαλύψεις του Bloomberg καθώς όπως είπε η έρευνα είναι σε εξέλιξη. Σύμφωνα με το πόρισμα το αεροσκάφος είχε αντιμετωπίσει πολλές δυσλειτουργίες σε προηγούμενες πτήσεις και τα προβλήματα δεν αποκαταστάθηκαν ποτέ πλήρως...

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ