fbpx Το νέο ιδιόμορφο μιούζικαλ του Εθνικού προκαλεί... καχυποψία [βίντεο] | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΜΠΑΖΗΣ

Το νέο ιδιόμορφο μιούζικαλ του Εθνικού προκαλεί... καχυποψία [βίντεο]

Ο άνθρωπος που γελά
18|03|2019 | 12:50
Ο άνθρωπος που γελά

Το βαθιά πολιτικό έργο του Βίκτωρος Ουγκώ «Ο άνθρωπος που γελά» αποκαλύπτεται πίσω από ένα θυελλώδες ειδύλλιο σε μία μουσικοθεατρική σύνθεση του Θοδωρή Αμπαζή στη σκηνή του Εθνικού. Το έργο, με έναν εξαιρετικά ταλαντούχο θίασο, κάνει πρεμιέρα στις 22 Μαρτίου στο Θέατρο Rex.

«Είναι πράγματι ένα ιδιόμορφο μιούζικαλ» αναφέρει παρουσιάζοντας την παράσταση στο iefimerida ο αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Θοδωρής Αμπαζής. «Ο Γκουινπλέν, ο κεντρικός ήρωας, είναι καταδικασμένος να φέρει ένα βίαια σχηματισμένο χαμόγελο. Η εμφάνισή του προκαλεί γέλιο στους άλλους αλλά και αποστροφή. Γίνεται ένας διάσημος σαλτιμπάγκος και -παρότι γεννημένος αριστοκράτης-  ζει στερημένος από τα αγαθά που δικαιωματικά του ανήκουν. Βιώνοντας τη μοίρα των φτωχών, αποφασίζει, όταν του δίνεται η ευκαιρία, να παλέψει για μια καλλίτερη κοινωνία. Μάταια όμως, καθώς η παραμόρφωση του, εμποδίζει τη φωνή του να ακουστεί πάνω από τα γέλια των ανθρώπων. ‘Είναι καλλίτερο να παραμορφώνεις παρά να σκοτώνεις’ γράφει ο Ουγκώ. Η παραμόρφωση σε αφοπλίζει. Από άνθρωπος γίνεσαι τύπος, το περιεχόμενο του λόγου σου δεν έχει πια σημασία».

Το βαθιά πολιτικό έργο του Βίκτωρος Ουγκώ «Ο άνθρωπος που γελά» αποκαλύπτεται πίσω από ένα θυελλώδες ειδύλλιο σε μία μουσικοθεατρική σύνθεση του αναπληρωτη Καλλιτεχνικού Διευθυντη του Εθνικού, Θοδωρή Αμπαζή

«Κύριο χαρακτηριστικό της παράστασης είναι η συνεχής μετάλλαξη των μουσικών ιδεών σε διαφορετικά είδη σκηνικής μουσικής. Τραγούδια, χορωδιακά μέρη, ρυθμικά μοτίβα που βασίζονται σε συνεκφωνήσεις, ηχοτοπία που δημιουργούνται από φωνητικές ακροβασίες δημιουργούν, σε συνδυασμό με το κινησιολογικό υλικό της παράστασης, νέες σύνθετες σκηνικές συνθέσεις. Δεν υπάρχει περιορισμός στο ύφος. Από κλασσική μέχρι τζαζ και από αυτοσχεδιαστική μέχρι σύγχρονη ατονική μουσική, όλα τα είδη επικοινωνούν μεταξύ τους με σκοπό να υπηρετήσουν με σαφήνεια τη δραματουργία».     

Παίζουν: Θανάσης Ακοκκαλίδης, Νέλη Αλκάδη, Διονύσης Βερβιτσιώτης, Θανάσης Βλαβιανός, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Μαρία Δελετζέ, Αντιγόνη Δρακουλάκη, Πάρις Θωμόπουλος , Κώστας Κορωναίος, Ελίτα Κουνάδη, Νέστωρ Κοψιδάς, Δαυίδ Μαλτέζε, Ελένη Μπούκλη, Παναγιώτης Παναγόπουλος, ΕβελίναΠαπούλια, Αρετή Πασχάλη, Αιμιλιανός Σταματάκης, Λυδία Τζανουδάκη, Σπύρος Τσεκούρας, Δήμητρα Χαριτοπούλου, Βαγγέλης Ψωμάς

«Το μουσικό θέατρο είναι στην Ελλάδα αρκετά δημοφιλές» αναφέρει ο Θοδωρής Αμπαζής. «Εξάλλου η πρώτη μορφή μουσικού θεάτρου, το Αρχαίο Δράμα, που ενέπνευσε όλα τα υπόλοιπα, προσελκύει πλήθος κόσμου κάθε χρόνο και μας είναι απόλυτα οικείο. Με το νέο, δυναμικό, άνοιγμα της Λυρικής Σκηνής, τις πολλές ανεξάρτητες παραγωγές νέων ομάδων Λυρικού Θεάτρου, την πυκνότητα μουσικοθεατρικών παραγωγών στο ρεπερτόριο των θεάτρων, τα πολλά πλέον μιούζικαλ που παρουσιάζονται στην Αθήνα, το μουσικό θέατρο σε όλες του τις εκδοχές είναι το κυρίαρχο είδος στην παλέτα των θεαμάτων.

«Ο τίτλος του έργου μου τράβηξε κατευθείαν το ενδιαφέρον. Σε μια σκοτεινή περίοδο για την ανθρωπότητα, όπως η τωρινή, ένας “άνθρωπος που γελά” γεννά καχυποψία αλλά και περιέργεια. Ποιος είναι αυτός που γελά; Γιατί; Μήπως γελά με μένα; Με όλους μας; Διαβάζοντας το έργο καταλαβαίνεις ότι το γέλιο του είναι αποτέλεσμα ενός ολόκληρου μηχανισμού. Είναι βίαια χαραγμένο στο πρόσωπό του. Γελά γιατί έτσι αποφάσισαν κάποιοι ότι πρέπει να κάνει».

Μία πρώτη γεύση από το έργο

Συνεργάζεστε με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού από τα χρόνια της Πειραματικής σκηνής επί διεύθυνσης Νίκου Κούρκουλου. Τι κρατάτε από το αποτέλεσμα; «Η συνεργασία μου με τον Στάθη Λιβαθινό είναι πολυετής και εύφορη. Τόσο σε καλλιτεχνικό  όσο και σε διοικητικό επίπεδο (τα τελευταία  χρόνια) καταφέραμε να προφυλάξουμε τη σχέση μας, καταθέτοντας κάθε φορά το καλλίτερο που μπορούσαμε, κοιτώντας πάντα μπροστά και αναζητώντας νέες και ουσιαστικές προκλήσεις.

«Το μεγαλύτερο επίτευγμα της παρούσας διεύθυνσης; Η ίδρυση της Σχολής Σκηνοθεσίας στα πλαίσια της Δραματικής Σχολής είναι το σημαντικότερο επίτευγμα αυτής της διεύθυνσης. Ένα αίτημα του θεατρικού κόσμου και μια σημαντική επένδυση για το θεατρικό μέλλον του τόπου πραγματοποιήθηκε με την πολύτιμη αρωγή του Διοικητικού Συμβουλίου και του Υπουργείου Πολιτισμού».

«Στα επόμενα βήματά μου η σύνθεση  μουσικής για την παράσταση ‘Αγαμέμνων’ που θα σκηνοθετήσει η Ιω Βουλγαράκη για το Εθνικό Θέατρο».

Ο «Ανθρωπος που γελά» από 22 Μαρτίου στο Εθνικό

«Ο άνθρωπος που γελά», μια μουσικοθεατρική σύνθεση του Θοδωρή Αμπαζή, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Βικτώρος Ουγκώ από τις 22 Μαρτίου στο Θέατρο Rex

Παίζουν: Θανάσης Ακοκκαλίδης, Νέλη Αλκάδη, Διονύσης Βερβιτσιώτης, Θανάσης Βλαβιανός, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Μαρία Δελετζέ, Αντιγόνη Δρακουλάκη, Πάρις Θωμόπουλος, Κώστας Κορωναίος, Ελίτα Κουνάδη, Νέστωρ Κοψιδάς, Δαυίδ Μαλτέζε, Ελένη Μπούκλη, Παναγιώτης Παναγόπουλος, ΕβελίναΠαπούλια, Αρετή Πασχάλη, Αιμιλιανός Σταματάκης, Λυδία Τζανουδάκη, Σπύρος Τσεκούρας, Δήμητρα Χαριτοπούλου, Βαγγέλης Ψωμάς

ΕβελίναΠαπούλια, Αιμιλιανός Σταματάκης

Λονδίνο, αρχές του 18ου αιώνα
...Μια αυστηρά δομημένη, αριστοκρατική κοινωνία με απολύτως διακριτά όρια μεταξύ των τάξεων. Ο πλούτος και η υψηλή θέση στην ιεραρχία προκαλεί αλαζονεία. Ο λαός, άνθρωποι εξαθλιωμένοι, άβουλοι, τρομοκρατημένοι, χωρίς διάθεση για αντίσταση και κάποιες φορές χωρίς ελπίδα. Σε αυτό το σκληρό περιβάλλον, ο Γκουίνπλεϊν, ένας νεαρός άνδρας με παραμορφωμένο πρόσωπο -ένα μόνιμα χαραγμένο χαμόγελο ως εκδίκηση από τον βασιλιά-, βιώνει έναν αγνό και αληθινό έρωτα με την τυφλή Ντία. Η σχέση τους φαίνεται να είναι ό,τι πιο σημαντικό για εκείνον. Ως μέλος ενός θιάσου, σύντομα, θα γίνει διάσημος λόγω της ιδιαιτερότητάς του. Η τύχη όμως παίζει τα πιο τρελά παιχνίδια: όταν βρεθεί σε θέση ισχύος και τολμήσει να υψώσει το ανάστημά του θα βρεθεί αντιμέτωπος με την αναλγησία των ισχυρών.

Μουσικοί: Κιθάρες: Γιάννης Αναστασάκης Τσέλο: Σοφία Ευκλείδη Πιάνο: Θοδωρής Κοτεπάνος Κρουστά: Ιάκωβος Παυλόπουλος Κοντραμπάσο: Θάνος Πολυμενέας Λιοντήρης

Μετάφραση: Ντορέτα Πέππα
Διασκευή - Λιμπρέτο: Έλσα Ανδριανού
Σύνθεση-Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής
Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Χορογραφία: Αγγελική Στελλάτου
Φωτισμοί: Nίκος Σωτηρόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτης: Ελεάνα Τσίχλη
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Ζαφειροπούλου
Γ 'Βοηθόςσκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Καρδακάρης

Μουσικοί:
Κιθάρες: Γιάννης Αναστασάκης
Τσέλο: Σοφία Ευκλείδη
Πιάνο: Θοδωρής Κοτεπάνος
Κρουστά: Ιάκωβος Παυλόπουλος
Κοντραμπάσο: Θάνος Πολυμενέας Λιοντήρης

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΘΕΑΤΡΟ REX ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ», Πανεπιστημίου 48 , τηλ. 210.3305074, 210.7234567
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Tετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 20:30, Κυριακή στις 19:00
Τιμές εισιτηρίων: Τετάρτη και Πέμπτη: 15 ευρώ, Παρασκευή: 13, Σάββατο και Κυριακή: 18 ευρώ πλατεία, Θεωρεία και Α΄ εξώστης 15 ευρώ  

ΣΧΟΛΙΑ