Τρένα-Ferrari υπόσχονται στους Ιταλούς ταξίδια αστραπή - iefimerida.gr

Τρένα-Ferrari υπόσχονται στους Ιταλούς ταξίδια αστραπή

Ρώμη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

H αγάπη του Λούκα Κορντέρο ντι Μοντετzέμολο, σημερινού αφεντικού της Ferrari δεν είναι μόνο τα αγωνιστικά αυτοκίνητα με τις υψηλές επιδόσεις. Την καρδιά του Ιταλού μεγιστάνα φαίνεται πως τώρα έχουν κλέψει τα τρένα, αφού εγκαινίσε το πρώτο ιταλικό ιδιωτικό τρένο υψηλής ταχύτητας.

Ο λόγος για το Italo, το οποίο πραγματοποίησε το πρώτο δρομολόγιό του το προηγούμενο Σάββατο, καλύπτοντας σε μία ώρα τα 225 χιλιόμετρα που χωρίζουν τη Ρώμη από τη Νάπολη.

Το εισιτήριο του είναι άκρως ελκυστικό καθώς κοστίζει μόνον 20 ευρώ!

Στόχος της εταιρείας NTV (Nuovo Trasporto Viaggiatori) που ίδρυσε ο Μοντετzέμολο, είναι να αμφισβητήσει την κυριαρχία των κρατικών σιδηροδρόμων προσφέροντας υψηλές υπηρεσίες και ταχύτητες σε προσιτές τιμές.

Ο Μοντετzέμολο, ο οποίος δήλωσε πως η NTV επένδυσε ένα δισεκατομμύριο ευρώ στο Italo, θέλει να πάρει το ένα τέταρτο της αγοράς από την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων Trenitalia, που είναι και ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας.

Η δράση του «mr. Ferrari» ανταποκρίνεται πλήρως στις κινήσεις του πρωθυπουργού Μάριο Μόντι προς μια πιο φιλελεύθερη οικονομία.

«Θα πρέπει να είμαστε υπερήφανοι για το γεγονός ότι είμαστε οι πρώτοι στην Ευρώπη με ιδιωτική εταιρεία τρένων υψηλής ταχύτητας», δήλωσε ο Μοντετzέμολο.

Στην NTV έχει μερίδιο 20% η γαλλική κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF, αλλά την πλειοψηφία την έχει μια κοινοπραξία Ιταλών επιχειρηματιών, ανάμεσα στους οποίους είναι ο Μοντετzέμολο και ο Ντιέγκο Ντέλα Βάλε, ο δισεκατομμυριούχος επικεφαλής της εταιρείας Tod's.

Τα βαγόνια κατασκευάζονται από τη γαλλική Alstom, ενώ ως το τέλος της χρονιάς 25 αμαξοστοιχίες AGV (Αutomotrice a Grande Vitesse - αυτοπροωθούμενο όχημα υψηλής ταχύτητας) θα συνδέσουν 9 ιταλικές πόλεις.

Το Italo δεν βασίζεται στις κλασσικές ντιζελοηλεκτρικές μηχανές. Καθένα από τα 11 βαγόνια του έχει από κάτω από μια μηχανή, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι δυνατότητες και η ασφάλεια του τρένου. Μαζί του κουβαλάει και την τεχνογνωσία που κρύβεται πίσω από το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας σιδηροδρόμου των 574,8 χλμ./ώρα που σημειώθηκε τον Απρίλιο του 2007.

Πέραν όμως της ταχύτητας το Italo ποντάρει στις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και τις χαμηλές τιμές των εισιτηρίων. Τα τρένα προσφέρουν στους 450 επιβάτες τους δωρεάν Wi-Fi, δορυφορική τηλεόραση, βαγόνι - κινηματογράφο 39 θέσεων, δερμάτινα καθίσματα από την εταιρεία επίπλων πολυτελείας Poltrona Frau και γκισέ εξυπηρέτησης στους κύριους σταθμούς σχεδιασμένα από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Στέφανο Μποέρι.

Δεν είναι όλοι όμως τόσο αισιόδοξοι για την πορεία του εγχειρήματος. Ο Μάρκο Πόντι, καθηγητής της Οικονομίας των Μεταφορών στο Μιλάνο, λέει πως ο ανταγωνισμός με την Trenitalia μπορεί να αποδειχθεί άνισος. «Είναι ένας νάνος εναντίον ενός γίγαντα. Η Trenitalia είναι ιδιοκτήτρια του σιδηροδρόμου, των σταθμών, των αιθουσών αναμονής, των πάντων... Ο Μοντετzέμολο μπορεί να χρεοκοπήσει, η Trenitalia δεν μπορεί. Είναι κρατική εταιρεία», εξηγεί ο Ιταλός καθηγητής.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ