ΦΙΓΟΥΡΑΡΕΙ ΣΤΑ ΕΥΠΩΛΗΤΑ

Ο Μάριο Βάργκας Λιόσα υμνεί το τελευταίο βιβλίο του Φερνάρντο Αραμπούρου, «Πατρίδα»

Φερνάρντο Αραμπούρου, Φωτογραφία: wikipedia
Φερνάρντο Αραμπούρου, Φωτογραφία: wikipedia

Η «Πατρίδα» είναι το νέο μυθιστόρημα του Φερνάρντο Αραμπούρου που φιγουράρει από την αρχή της χρονιάς στη λίστα με τα ευπώλητα.

Η ιστορία δύο πάλαι ποτέ στενά συνδεδεµένων οικογενειών, που κατασπαράχθηκαν µέχρι θανάτου, είναι η καρδιά της Πατρίδας του Αραµπούρου, που ανατέµνει τα γεγονότα τριάντα χρόνων στη Χώρα των Βάσκων, από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 έως το 2011, όταν η εθνικιστική και αυτονοµιστική οργάνωση ΕΤΑ (Euskadi Ta Askatasuna) ανακοίνωσε την οριστική παύση της ένοπλης δράσης.

«Έχω πολύ καιρό να διαβάσω ένα βιβλίο τόσο πειστικό και συγκινητικό, τόσο ιδιοφυώς σχεδιασμένο» γράφει για το βιβλίο του Αραμπούρου ο σημαντικός Περουβιανός συγγραφέας Μάριο Βάργκας Λιόσα.

Η Πατρίδα, το «µεγάλο µυθιστόρηµα της Χώρας των Βάσκων», είναι το «µεγάλο µυθιστόρηµα της εποχής µας» αναφέρει ο διεθνής Τύπος.  

Η «Πατρίδα» του Φερνάντο Αραμπούρου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη σε μετάφραση Τιτίνας Σπερελάκη

Την ηµέρα που η ΕΤΑ καταθέτει τα όπλα, η Μπιττόρι πηγαίνει στο νεκροταφείο για να ανακοινώσει στον άντρα της πως αποφάσισε να γυρίσει στο χωριό και στο σπίτι τους, που εκείνη εγκατέλειψε µετά τον θάνατό του. Θα καταφέρει να συµβιώσει µε όσους την παρενοχλούσαν πριν και µετά τη δολοφονική επίθεση που έφερε τα πάνω κάτω στη ζωή τη δική της και της οικογένειάς της; Θα καταφέρει να µάθει ποιος ήταν ο κουκουλοφόρος που µια βροχερή µέρα σκότωσε τον άντρα της, στον δρόµο για τη δουλειά του;

Η παρουσία της Μπιττόρι θα διαταράξει την επιφανειακή ηρεµία του χωριού, κυρίως της γειτόνισσάς της, της Μίρεν, άλλοτε στενής φίλης της και µητέρας του Χόσε Μάρι, ενός φυλακισµένου τροµοκράτη και ύποπτου για τους χειρότερους φόβους της Μπιττόρι.
Τι συνέβη ανάµεσα σ’ εκείνες τις δύο γυναίκες; Τι δηλητηρίασε τη ζωή των παιδιών και των συζύγων τους, τόσο δεµένων στο παρελθόν; Με τις συγκαλυµµένες ρήξεις και τις ακλόνητες πεποιθήσεις της, µε τις πληγές και τις παλικαριές της, η παράφορη ιστορία της ζωής τους πριν και µετά το χάσµα που άνοιξε ο θάνατος του Τσάτο µάς µιλάει για το ανέφικτο της λήθης και για την ανάγκη της συγχώρεσης σε µια κοινωνία διαιρεµένη από τον πολιτικό φανατισµό.

Η «Πατρίδα» του Φερνάντο Αραμπούρου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη σε μετάφραση Τιτίνας Σπερελάκη.

Ένας από τους σημαντικότερους Ισπανούς πεζογράφους τιμημένος με πολλά βραβεία , φωτογραφία: twitter

Το μυθιστόρημα, παρότι ογκώδες σε μέγεθος (ξεπερνά τις 700 σελίδες), είναι χωρισμένο σε περισσότερα από εκατό μικρά κεφάλαια, που διευκολύνουν την ανάγνωση, ενώ στο τέλος υπάρχει και γλωσσάρι βασκικών λέξεων και φράσεων που χρησιμοποιούν όλοι σχεδόν οι χαρακτήρες του βιβλίου.

Ο Φερνάντο Αραμπούρου γεννήθηκε στο Σαν Σεμπαστιάν το 1959.
Πτυχιούχος Ισπανικής Φιλολογίας από το Πανεπιστήμιο της Θαραγόσα από το 1985, κατοικεί στο Λίπσταντ, της Γερμανίας όπου εργάζεται ως καθηγητής της Ισπανικής γλώσσας. Έχοντας κερδίσει ήδη τον τίτλο ενός από τους λαμπρότερους αφηγητές της γενιάς του, ο Αραμπούρου είναι συγγραφέας πολλών γνωστών και βραβευμένων μυθιστορημάτων και διηγημάτων. Ένας από τους σημαντικότερους Ισπανούς πεζογράφους, έχει τιμηθεί μεταξύ άλλων με το Βραβείο Tusquets για το μυθιστόρημά του Anos Lentos (2012), το Βραβείο Biblioteca Breve 2014 για το Avidas Pretensiones καθώς και με το Βραβείο της Βασιλικής Ισπανικής Ακαδημίας, το Βραβείο Mario Vargas και το βραβείο Llosa Dulce Chacon για τη συλλογή διηγημάτων Los peces de la amargura (2006).
Η «Πατρίδα» (Patria) θεωρείται ήδη ένα από τα σημαντικότερα ισπανόφωνα βιβλία της εποχής μας.

Το 2007 το μυθιστόρημα του «Ο Τρομπετίστας» μεταφέρθηκε με επιτυχία στον κινηματογράφο με τίτλο: "Bajo las estrellas" ("Kάτω από τ' άστρα"). Το έργο, με σκηνοθέτη τον Felix Viscarret και παραγωγό τον Fernando Trueba και πρωταγωνιστές τούς Alberto San Juan, Emma Suarez και Julian Villagran, πήρε τα περισσότερα βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μάλαγα, Βραβείο καλύτερης ταινίας, καλύτερου σκηνοθέτη, καλύτερου σεναρίου μυθιστορήματος και καλύτερου ηθοποιού (Alberto San Juan).

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.