Το «ασθενές φύλο» είναι πιο δυνατό στο ανοσοποιητικό σύστημα - iefimerida.gr

Το «ασθενές φύλο» είναι πιο δυνατό στο ανοσοποιητικό σύστημα

ανοσοποιητικό σύστημα

Μπορεί οι άντρες να «κοκορεύονται» πως είναι το «ισχυρό φύλο» και οι γυναίκες το «ασθενές» αλλά από άποψη υγείας και αντοχής στις ασθένειες οι ρόλοι αντιστρέφονται, καθώς οι γυναίκες έχουν πιο δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα και είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν καρκίνο.

Μια πρόσφατη έρευνα από Καναδούς επιστήμονες, στο πανεπιστήμιο McGill του Καναδά, καταδεικνύει πως τα οιστρογόνα των γυναικών γίνονται «ασπίδα» για το ανοσοποιητικό τους σύστημα.

Οι ερευνητές με επικεφαλής της μελέτης, τη Μάγια Σάλεχ, υποστηρίζουν πως το πλεονέκτημα των γυναικών φείλεται στο γεγονός πως οι γυναίκες αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά τις λοιμώξεις αφού τα οιστρογόνα μπλοκάρουν ένα γονίδιο που καταστέλλει τις αντιδράσεις του ανοσοποιητικού συστήματος. Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Proceedings of the National Academy of Sciences, βασίστηκε σε πειράματα που έγιναν σε γενετικά τροποποιημένα ποντίκια στα οποία απουσίαζε το γονίδιο της κασπάσης-12, παρατηρήθηκε πως τα οιστρογόνα -οι κύριες γυναικείες ορμόνες- μπλοκάρουν το ένζυμο «κασπάση-12», που είναι γνωστό ότι μετριάζει τις φλεγμονώδεις αντιδράσεις ενάντια στη μόλυνση, αφού τα ποντίκια αυτά είναι εξαιρετικά ανθεκτικά στις λοιμώξεις. Επιπλέον με αυτά τα πειράματα κατάφεραν να προσδιορίσουν πώς τα μόρια οιστρογόνων συνδέονται στο γονίδιο και εμποδίζουν την έκφρασή του.

Βέβαια αν και τα αποτελέσματα δίνουν κάποιες απαντήσεις, μεγάλο μυστήριο παραμένει ακόμη η διαφορά αυτή που παρατηρείται ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες. Δεν μπορούμε παρά μονάχα να υποθέσουμε πως ότι οι γυναίκες ανέπτυξαν πιο ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα στην πορεία της εξέλιξης λόγω του ρόλου τους στην παραγωγή και την ανατροφή απογόνων.